Almanya zor dönemlerden geçiyor. Aşırı sağın güçlendiği ve göçmenleri hedef gösteren söylemlerin giderek kabul görmeye başladığı bir dönem. Koronavirüs salgını ve Rusya-Ukrayna savaşının ardından başlayan enerji krizinin tetiklediği ekonomik sorunlar giderek hissediliyor. Ve böyle bir dönemde göçmen STK’ların faaliyetleri, söylemleri daha da önem kazanıyor. Özellikle ekonomi derneklerinin, daha fazla öne çıkarak göçmenlerin ekonomiye katkısının görünür olmasını sağlaması gerekiyor. İşte bu derneklerden biri de ATİAD. Her sektörden temsilcisi var ATİAD’ın. Ben de Alman ekonomisine büyük katkı sağlayan ve istihdam yaratan döneri sordum. Neden ‘Made in Germany’ diyorlar? Bu soruya Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Sayın hiç tevazu göstermeden cevap veriyor: “Döneri dünyaya biz tanıttık.”
#Almanya