Almanya’nın en güçlü endüstrilerinden biri olan otomotiv sektörü krize mi giriyor? Mercedes-Benz, Çin pazarında 2023 yılı kâr tahminlerini aşağı çekti. Volkswagen’in 30 bin kişiyi işten çıkarması konuşuluyor. Almanya Ekonomi Bakanı Robert Habeck ise bu kritik dönemde sektördeki krizi değerlendirmek için bir ‘otomotiv zirvesi’ düzenleme kararı aldı.
#ALMANYATAYSAD ve İTO'nun düzenlediği etkinlik kapsamında Türkiye'ye gelen Alman gazeteciler, Bursa, Kocaeli ve İstanbul'daki otomotiv fabrikaları ile Ar-Ge merkezlerini ziyaret ederek Türkiye'nin otomotiv endüstrisinde yakaladığı ivmeye yakından tanıklık etti.
#AlmanyaGeçtiğimiz günlerde Alman otomotiv devi Mercedes araç şarj istasyonu tanıttı. Araçları çok yüksek hızda şarj edebilen istasyonlar, firmanın elektrikli araçlarının olmazsa olmazı olacak. Şık bir tasarıma sahip olan şarj istasyonlarının ilginç özellikleri de bulunuyor.
#MercedesDaimChrysler Başkanı Dr. Dieter Zetsche, Türkiye’de toplam pazarın küçülmesine rağmen lüks otomobil satışlarının yüzde 30 oranında artmasını şaşırtıcı bulduğunu belirterek, lüks sınıftaki patlamanın ekonomik gelişmeden kaynaklandığını söyledi. Mercedes için her zaman çok özel bir ülke olan Türkiye’nin son dönemde daha da önemli bir pazar haline geldiğini vurgulayan Zetsche, "Türkiye’de iyi iş yapıyoruz" dedi.
Son yıllarda yaşanan Kovid-19 salgını, tedarik zinciri kesintileri ve Rusya-Ukrayna Savaşı gibi çok sayıdaki kriz, Alman ekonomisinin zayıf yönlerini su yüzüne çıkarırken, yüksek enerji fiyatları, Çin’den gelen rekabet ve imalat sektöründeki kalıcı zayıflık ülke ekonomisinin büyümesini baskılıyor.
#AlmanyaTürkiye’nin gümrük tarifelerini artırması ve yatırım sözü verenleri ilave gümrük maliyetlerinden muaf tutacağını açıklamasının hemen ardından Çinli otomotiv üreticilerinin görüşmeleri hızlandı. İlk olarak, Çinli BYD’nin Manisa’da Volkwagen’in daha önce yatırımdan vazgeçtiği arazi üzerinde 1 milyar dolarlık bir fabrika inşa edeceğini duyurması bekleniyor.
#CHERYOtomotiv üreticileri elektrik çağını Off-Road araçları için fırsata dönüştürdü. Alman üretici Mercedes-Benz 45 yıllık ikonik modeli G-Serisi’nin tamamen elektrikli versiyonunun ilk test sürüşünü gerçekleştirdiği etkinlikte, elektrikli G 580’nin benzinli ve dizel G-Serileri’ne göre daha kabiliyetli olduğunu dünyaya ispatladı. Eylül’de Türkiye’ye gelecek G 580 elektrikli olmasının avantajıyla G 63 AMG’nin neredeyse yarı fiyatına satılacak.
#Off-Road AraçlarıGeçmişte otomobillerini düşük vergi dilimine sokabilmek için Türkiye’ye özel 1.6 litre veya daha düşük hacimde benzinli motorlar geliştiren üreticiler, elektrikli otomobiller için de benzer bir formül geliştirdi. Motor gücü 160 kW’yı geçmeyen elektrikli araçların faydalanabildiği yüzde 10 ve yüzde 40’lık ÖTV dilimde yer almak isteyen markalar yazılım ile mevcut modellerin gücünü kısmaya başladı. İlk olarak BMW’nin başvurduğu Türkiye’ye özel düşük güçte elektrikli motor çözümüne, Volkswagen de Passat’ın yerini alacak elektrikli Sedan ID.7 ile katılacak. Motor gücü 205 kW olan ID.7, Türkiye’ye özel 150 kW güçle gelecek.
#Düşük VergiGeçtiğimiz yıla damgasını vuran üretken yapay zekâ uygulamaları 2024’ün ortalarından itibaren artık otomobillerde de yaygın olarak kullanılmaya başlayacak. İlk aşamada mevcut sesli asistanların yerini alacak yapay zekâ sürüş alışkanlıklarımızı takip edecek, sesimizi tanıyacak, klima ve koltuk gibi kişisel ayarlarımızı öğrenecek, dinleyeceğimiz müzikleri tahmin edecek ve rota oluşturmada yardımcı olacak. Mevcut asistanların aksine ‘konuşan bir araba’ hissi verecek yapay zekânın gelecekte ise otonom sürüşü kolaylaştırması bekleniyor.
#Skoda ChatgptOtomobillerini giderek daha da ‘akıllı’ hale getiren üreticiler, sürücülere teknoloji şirketleri gibi aylık abonelik dayatmaya başladı. Alman BMW aracın üzerinde gelen ön koltuk ısıtmasını açmak için aylık 18 dolar, Mercedes-Benz 60 beygir ekstra güç için aylık 60 dolar istiyor. ABD’li Tesla, Türkiye’de de sunmayı planladığı ileri seviye otonom sürüşü 15 bin dolara açıyor. Togg’un da önümüzdeki dönemde bazı özellikleri ücretli olarak kullanıma açması bekleniyor.
#OtomobilAvrupa’nın en büyük halka arzlarından birisi dün Alman spor otomobil üreticisi Porsche’nin borsaya girmesiyle, Frankfurt Menkul Kıymetler Borsası’nda gerçekleşti. İkonik 911 modellerini üreten şirket, 75 milyar dolar piyasa değerine ulaşarak dünyanın en değerli otomotiv üreticileri sıralamasına 5’inci sıradan girdi. Uzmanlar 82.50 Euro’dan açılış yapan Porsche hisselerinin uzun vadede gücünü koruyacağını belirtti.
#AvrupaKış ayları için doğalgaz depolarını dolduran Avrupa’da, otomotiv üreticileri asıl sıkıntının 2023 itibarıyla yaşanacağını öngörüyor. Rusya ile krizin çözülmemesi halinde 6-7 ay sonra doğalgaz bulamamaktan endişe eden BMW, Mercedes ve Volkswagen gibi Alman devler önlemlerini hızlandırdı. Mercedes, tedarik parçalarının üretimini arttırıp ABD ve Çin’de stok yapmaya başlarken Volkswagen üretimi Almanya dışına kaydırmayı değerlendiriyor.
#OtomotivFormula 1’de şampiyonluk, son turda Lewis Hamilton’ı geçen Max Verstappen’in oldu. Hollandalı pilot attığı son turla yalnızca şampiyonluğu kazanmadı. Yıllık 25 milyon dolar maaş alan pilot, 1 dakika 25 saniyede hem şampiyonluk hem de 17 milyon dolar bonusla evinin yolunu tuttu.
#F1Alman-Türk Ticaret ve Sanayi Odası (AHK Türkiye) Başkanı Dr. Markus Slevogt, Alman şirketlerin, Türkiye'nin konumunun potansiyelini çok iyi anladığını, Türkiye'yi sadece büyük bir yerel tüketici pazarı olarak değil, aynı zamanda 1,5 milyar nüfuslu bölgesel pazara erişim sağlayan bir merkez olarak gördüğünü ifade ederek, "Türkiye, küresel tedarik zinciri faaliyetlerinde önemli bir role sahip olabilir. Türkiye'nin Avrupa üretim merkezleri için daha sağlam bir tedarik zinciri oluşturacağı düşünülüyor." dedi.
#Alman ŞirketlerÇip krizi tüm dünyada devam ediyor. Birçok şirket yeniden üretim durdurma kararı almaya başladı. Daimler CEO'su Ola Källenius, otomobil üreticilerinin 2023'e kadar çip sıkıntısıyla karşı karşıya kalabileceğini söyledi.
#Çip KriziÜlkeler iklim hedeflerine keskin çizgiler koyarak değişime imza atmaya devam ediyor. Otomotiv üreticileri de bu doğrultuda iklim hedeflerini ve elektrikli yatırımlarını genişletmeye devam ediyor. Hatta bu hedefleri yakın bir tarih için revize ediyor. Biz de ülkelerin ve üreticilerin otomotiv konusundaki iklim hedeflerini derledik.
#Gazetehaberleri