GEÇENLERDE İstanbul Gübre Sanayi AŞ (İGSAŞ) Genel Müdürü İlkay Ünal ile sohbet ettik.İGSAŞ, 2004’te özelleştirme yoluyla Yıldızlar Yatırım Holding ailesinin bir parçası oldu. Tesisler bugün hala Türkiye’de tek üre üreticisi konumunda. Sektör geçtiğimiz yılı yaklaşık 10 milyon tonluk gübre tüketimiyle kapattı. İGSAŞ; bunun yüzde 20’sini sağlıyor.Şirket ülke için çok stratejik ürünler üretiyor ve geliştiriyor.
#1Üzerinden raylı sistem geçecek şekilde projelendirilen dünyanın en uzun, Türkiye’nin ise en prestijli projelerinden biri olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü 7 yaşında. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün çevre dostu olması özelliği ile ön plana çıktığını söyledi.
#Yavuz Sultan Selim KöprüsüYerli otomobil TOGG’da kurulumu tamamlanan 208 üretim robotu parçasız denemelerin ardından, parçalı üretim denemelerine başladı. TOGG’dan yapılan açıklamada, bir sonraki sürecin araç deneme üretimleri olacağı belirtilirken TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu, “Fabrika 29 Ekim’de açılacak. Araçlar 2023’ün ilk çeyreğinde trafiğe çıkacak” ifadelerini kullandı.
#TOGG1915 Çanakkale Köprüsü'nde çalışmalar tam gaz devam ediyor. Dev proje tamamlandığında 'dünyanın en büyük orta açıklığına sahip asma köprüsü' unvanına sahip olacak. Yapım çalışmalarında kullanılacak olan çelik kabloların uzunluğunun dünyanın etrafını 4 kez dolaşabilecek uzunlukta olduğu belirtildi.
#1915 Çanakkale Köprüsü1915 Çanakkale Köprüsü'nde çalışmalar tam gaz devam ediyor. Dev proje tamamlandığında 'dünyanın en büyük orta açıklığına sahip asma köprüsü' unvanına sahip olacak. Yapım çalışmalarında kullanılacak olan çelik kabloların uzunluğunun dünyanın etrafını 4 kez dolaşabilecek uzunlukta olduğu belirtildi.
#Çanakkale1915 Çanakkale Köprüsü’nde ana kabloların montajı devam ederken, Gelibolu Sütlüce’deki şantiye alanına gelen tabliye bloklarının sayısı 23’e ulaştı. Gölcük’ten özel bir gemiyle getirilen 45 metre genişliğinde, 48 metre uzunluğunda ve 700 ton ağırlığındaki tabliye blokları, montajının ardından köprü yolunu oluşturacak.
#1915 Çanakkale Köprüsü1915 ÇANAKKALE Köprüsü’nde kedi yolunun tamamlanmasının ardından ana kabloların montajına başlandı. Köprünün ana halatlarını oluşturacak çelik kablolardan 10’u bir kıtadan diğer kıtaya çekildi. Ana halatları oluşturmak için toplam 296 tane çelik kablo çekilecek. Çelik kablolarda kullanılan 162 bin kilometre tel uzunluğu ile dünyanın etrafı 4 kez dolaşılabiliyor.
#1915 Çanakkale KöprüsüUlaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu ve Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ebru Özdemir dün yapımı devam eden ‘1915 Çanakkale Köprüsü’ndeydi. Biz de bir grup gazeteciyle birlikte en yüksek yeri 318 metreye ulaşan köprüden geçiş yaptık. Kedi yolu üzerinden yaptığımız yolculuk 2 saat 20 dakika sürdü.
#GazetehaberleriUlaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu "1915 Çanakkale Köprüsü, feribotla 30 dakikada geçilen ancak bekleme süresiyle çoğu zaman saatler süren Çanakkale Boğazı'ndan geçiş süresini 6 dakikaya kadar indirecek. Proje tamamlandığında yıllık zaman tasarruf tutarı 465 milyon liraya, akaryakıt tasarruf tutarı ise 102 milyon liraya ulaşacak. Kısaca her yıl toplam 567 milyon lira tasarruf sağlayacağız." dedi.
#Adil KaraismailoğluAralık ayından sonra ilk kez yeniden harekete geçen Etna Yanardağı patladı. Etna Yanardağı'nın patlama görüntüleri sosyal medyanın da en çok konuşulan konularından biri oldu. 3 bin 330 metre yüksekliğindeki Etna her yıl farklı tarihlerde aktifleşerek etrafa lav ve kül savuruyor. Peki, Etna Yanardağı nerede?
#Etna YanardağıOsmanlı padişahı Sultan Abdülaziz döneminde gündeme gelen ve II. Abdülhamid Han zamanında da projesi çizilen, direkt ve dolaylı olarak yaklaşık 50 ili ilgilendiren Karadeniz-Akdeniz Yolu'nun yüzde 95'lik kısmı tamamlandı. Yaklaşık 600 kilometre uzunluğundaki yol, Karadeniz Bölgesi’nin ekonomisini de olumlu yönde etkileyecek.
#Osmanlı Padişahı Sultan AbdülazizSuriye'ye petrol taşıdığı iddiası ile Cebelitarık'ta alıkonulan ve serbest kalmasının ardından rotasını önce Yunanistan, sonra da Mersin Limanı olarak güncelleyen ve bu şekilde seyreden İran bayraklı 'Adrian Darya 1' isimli petrol tankeri, Anamur açıklarında yönünü batıya doğru çevirdi.
#Adrian Darya 1Karadeniz ile Akdeniz'i birbirine bağlayacak olan, bünyesinde 28 tünelin bulunduğu ve yaklaşık 600 kilometre uzunluğa sahip asrın projesinde çalışmalar hız kesmeden devam ediyor. 6 ili direkt, 50 ili de dolaylı yollardan ilgilendiren projenin Ordu kısmında 25 tünel ve 330 metre uzunluğunda viyadük bulunuyor.
#Karadeniz Ve Akdeniz