Güncelleme Tarihi:
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İstanbul trafiğini rahatlatan çevre dostu olarak nitelediği Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün zamandan ve yakıttan yaklaşık 3.5 milyar liralık tasarruf sağladığını açıkladı.
Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Kuzey Marmara Otoyolu Projesi kapsamında Sarıyer’in Garipçe ile Beykoz’un Poyrazköy mevkileri arasında, İstanbul Boğazı’nın hemen girişine inşa edildi. Ana açıklığı 1408 metre olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün toplam boyu ise kenar açıklıklarıyla birlikte 2 bin 164 metre, kule yükseklikleri ise 330 metre olarak tasarlandı. Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan tarafından 26 Ağustos 2016’da hizmete açılan Yavuz Sultan Selim Köprüsü, 59 metre genişliğe sahip ve üzerinden demiryolu geçecek şekilde projelendirilen dünyanın en uzun köprüsü durumunda.
SEMBOL PROJELERİNDEN
İstanbul Boğazı’nda Avrupa ve Asya’yı üçüncü kez bağlayan Yavuz Sultan Selim Köprüsü 7’nci yılını geri bıraktı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün zamandan ve yakıttan toplam 3 milyar 455 milyon lira tasarruf sağlayıp, 18 bin ton karbon emisyonu azaltıldığını söyledi. Köprü sayesinde İstanbul trafiğinin çok önemli oranda rahatlatıldığını, İstanbul’un kuzeyinde yer alan İstanbul Havalimanı’na hızlı ve güvenli ulaşım sağlandığını vurgulayan Bakan Uraloğlu, “7 yıldır ülke ekonomisine sağladığı katkının yanı sıra, artan trafiğin hem akışını kolaylaştırıyor hem de trafiği İstanbul’un yerleşim bölgelerinin dışına çıkartıyor. Yavuz Sultan Selim Köprüsü modern tasarımı, estetik yapısı ve en gelişmiş malzeme ve mühendislik teknikleriyle inşa edildi. Ülkemizin sembol projelerinden biri olarak öne çıktı. Köprü yoğun ve sürekli bir ulaşım akışına hizmet ediyor” dedi.