1915 Çanakkale Köprüsü ve otoyol ihalesine 4 ortak girişim grubu teklif verdi. İhale komisyonu başkanı 4 firmanın tekli verdiğini duyurdu. İhalenin akşama kadar sonuçlanması beklenirken, yetkililer ihale sonucunu Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan'ın açıklayacağını söyledi.
#Çanakkale KöprüsüUlaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Nallıhan Köprüsü, Nallıhan Kuş Cenneti Tüneli ve Bağlantı Yolları’nı hizmete alarak yıllık 9,6 milyon lira tasarruf sağlanacağını anlatarak, “Çevreye zarar veren araçların karbon emisyonunu da 394 ton azaltarak doğanın korunmasına katkı sağlayacağız” dedi. Uraloğlu, Ankara-İstanbul yeni Otoyolu, Ankara-İstanbul Süper Hızlı Treni proje çalışmalarına başladıklarını da kaydederek, her iki projenin de Nallıhan’dan geçeceğini müjdeledi.
#Ulaştırma Ve Altyapı BakanıUlaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Bayramiç-Etili Çevre Yolları ile ağır taşıt trafiğini şehir dışına aldıklarını belirterek, “Seyahat süresini de 24 dakika kısalttık. Proje ile yıllık toplam 52,1 milyon lira da tasarruf sağlanacak. Sarıcaeli-Teknopark Farklı Seviyeli Kavşağı ile Çanakkaleliler yıllık 87 milyon lira tasarruf edecek” dedi.
#ÇanakkaleUlaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Bayramiç-Etili Çevre Yolları ile ağır taşıt trafiğini şehir dışına aldıklarını belirterek, “Seyahat süresini de 24 dakika kısalttık. Proje ile yıllık toplam 52,1 milyon lira da tasarruf sağlanacak. Sarıcaeli-Teknopark Farklı Seviyeli Kavşağı ile Çanakkaleliler yıllık 87 milyon lira tasarruf edecek” dedi.
#Abdulkadir UraloğluUlaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Bursa Çevreyolu Demirtaş OSB Kavşağının hizmete girmesiyle sanayi bölgesinde üretilen ürünlerin daha hızlı, güvenli ve kısa sürede ulaştırılmasıyla zaman kayıplarının önüne geçildiğini belirterek, “Kavşağımız sayesinde zamandan 137 milyon TL, akaryakıttan 13 milyon TL olmak üzere yıllık toplam 150 milyon TL tasarruf sağlayacağız. Karbon salınımını da yıllık 2 bin 550 ton azaltacağız” dedi.
#Bakan UraloğluCumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan Kemer – Kumluca Yolu ‘Phaselis Tüneli’ Açılış Töreni’ne canlı bağlantı ile katıldı. Phaselis Tüneli ile yol 1.9 kilometre kısalırken zamandan da 10 dakika tasarruf edilecek. Parasal değer olarak bakıldığında yıl 31 milyon lira da hem akaryakıt hem de zamandan tasarruf gerçekleşecek. Cumhurbaşkanı Erdoğan açılış konuşmasında "Enerjiden gıdaya madenden teknoloji ürünlerine kadar çok alanda yaşanan fahiş fiyat artışları tüm dünyanın ortak sıkıntısıdır" dedi.
#CumhurbaşkanıUlaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, ”Eğiste Hadimi Viyadüğümüz, ülkemizin ulaşım alanında yapımı devam eden en önemli projelerinden biridir. Türkiye'nin en yüksek ayaklı köprüsünü inşa ederek Toroslar’a adeta bir mühür vuruyoruz. Akdeniz Bölgesi ile İç Anadolu Bölgesi’ni kesintisiz şekilde birbirine bağlıyoruz” dedi.
#Eğiste Hadimi Viyadüğü1915 Çanakkale Köprüsü açılınca kapsamlı bir otoyol projesinin bütünü olarak anılan Marmara Ringi’nin de tamamlandığı ifade edilmeye başlandı. Aslında köprü ile projenin en önemli etaplarından biri bitti bitmesine de Marmara Ringi henüz tamamlanmadı.
#1915 Çanakkale KöprüsüMarmara Bölgesi’ni çepeçevre kuşatan ve Ege Bölgesi’yle birleştiren “1915 Çanakkale Köprüsü, Malkara- Çanakkale Otoyolu” projesi, hem Çanakkale'de hem çevre illerde Türkiye sanayisine, turizmine, ticaret hacmine ve ulaşım altyapısına katkı sağlayacak. İstanbul’un, Avrupa ve Anadolu arasında üstlendiği ağır transit trafik yükünün hafiflemesi hedeflenirken köprüyle beraber İstanbul merkezli trafik yükünün de Marmara Denizi’nin batı kıyısından güney yönüne doğru dengeleneceği öngörülüyor. Bu da bölgeden 1915 Çanakkale Köprüsü'yle turizmden lojistiğe, gayrimenkulden ihracata kadar birçok açıdan Türkiye'nin ekonomisi katkı sağlanacağı anlamına geliyor.
#1915 Çanakkale KöprüsüUlaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, açılışına saatler kalan 1915 Çanakkale Köprüsü'nün özellikleri açıkladı. Ayrıca Bakan Karaismailoğlu köprünün geçiş ücretini Cuma günü Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın duyuracağını söyledi.
#Adil KaraismailoğluCumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından 26 Şubat’ta hizmete açılacak 1915 Çanakkale Köprüsü’ndeki son hazırlıkları yerinde inceleyen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 4 bin 608 metre uzunluğundaki köprüde yürüyüp, Asya’dan Avrupa kıtasına geçti. Karaismailoğlu, "Yatırım bedeli 2 milyar 545 milyon euro tutarındaki Malkara-Çanakkale Otoyolu ve 1915 Çanakkale Köprüsü ile Çanakkalelileri ve tüm milletimizi şanlı tarihine ve 21’inci yüzyıla yaraşır eserle buluşturuyoruz" dedi.
#1915 Çanakkale KöprüsüUlaştırma ve Alt Yapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, "Ana muhalelefet partisi genel başkanı ve partisinin milletvekilleri tarafından Bursa hızlı tren hattı ihalesine ilişkin ısrarla tekrarlanan yalan ile muhatap olduk. Aklı sıra milletimizi yalanları ile kaldıracaklarını sandılar. Yok öyle çamur at izi kalsın. Bizler kendilerine gereken cevabları verdik. Mahkemede de hesaplaşacağız" dedi.
#Adil Karaismailoğluİstanbul Kamu Özel Sektör İş Birliği Mükemmellik Merkezi (PPPCOE) ve Dünya KÖİ Uzmanları Birliği (WAPPP) Orta Asya Bölüm Başkanı Dr. Eyüp Vural Aydın, "Kamu özel sektör iş birliği (KÖİ) modelinin farklı alanlarda getirdiği faydalardan hep bahsediyoruz ama çok fazla dile getirmediğimiz husus ise bu projelerin özellikle makro ekonomiye katkıları ve istihdam yaratma becerileridir." ifadelerini kullandı.
#TürkiyeTürkiye'de dev yatırımlı projeler hep tartışma konusu oldu. Bunun son örneği Kanal İstanbul.. Dünyadaki on büyük projeden altısı Türkiye'de hayata geçirildi. CNN Türk dev projelerini mercek altına aldı. Bakın hangi tartışmaların ardından hangi projeler hayata geçti? İşte 130 ülkenin milli gelirini geçen o yatırımlar….
#Kanal İstanbulUlaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Asya-Avrupa koridorunun ilk parçası olan Halkalı-Kapıkule demiryolu projesine ilişkin, "Projenin tamamlanmasıyla Halkalı-Kapıkule (Edirne) arası yolcu seyahat süresi 4 saatten 1 saat 20 dakikaya; yük taşıma süresi ise 6 saat 30 dakikadan 2 saat 20 dakikaya düşecek" dedi.
#HaberÇANAKKALE Boğazı’na inşa edilen 1915 Çanakkale Köprüsü ile otoyol projesi, Avrupa ve Asya kıtalarını birbirine bağlayacak ve kenti daha ulaşılabilir hale getirecek. İstanbul, İzmir ve Bursa üçgeninde kalan Çanakkale, köprü ile birlikte büyük kentlere ulaşılabilirliğin kolaylaşmasıyla önemli bir cazibe merkezi haline geldi. Buna paralel olarak bölgedeki tarla ve konut fiyatlarında büyük artış yaşandı. Özellikle köprünün Asya ayağının bulunduğu Lapseki ilçesi ve Avrupa ayağının bulunduğu Gelibolu ilçesi çevresinde arsa ve tarla fiyatları yüzde 100’ün üzerinde bir artış gösterdi.
#1915 Çanakkale KöprüsüTürkiye’de yapılan ya da yapımı devam eden mega projeler, çevresindeki arsa ve konut fiyatlarını da etkiliyor. Köprü, otoyol, havalimanı, tünel ve tüp geçit gibi projeler ulaşım sorunlarına alternatifler sunarken geçtikleri yerleri de ihya ediyor. Türkiye’de yapılan mega projelerin arsa ve konut fiyatlarını etkilerini TSKB Gayrimenkul Değerleme’den Özel Projeler Departmanı Yönetici Yardımcısı Ece Kadıoğlu ile inceledik. Bu projelere komşu tarlaların metrekaresi 4 yılda 5 liradan 150 liraya tırmanırken, evlerin fiyatları da 2 yılda yüzde 60’ı aşan oranda yükseldi.
#İstanbul ProjeleriUlaştırma Bakanı Ahmet Arslan, 1915 Çanakkale Köprüsü ve bağlantı yolları ihalesi için 4 Ortak Girişim Grubu’ndan (OGG) teklif geldiğini belirterek, “10 milyar 354 milyon 576 bin 202 lira proje bedeli ve 5.5 yıllık yapım süresi dahil olmak üzere 16 yıl 2 ay 12 gün ile en kısa süreyi, Daelim- Limak - SK- Yapı Merkezi verdi. İncelemeler sonrası nihai kararı vereceğiz” dedi.
#1915 Çanakkale KöprüsüULAŞTIRMA, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Türkiye’nin 10 yıl içinde demiryolu projeleri için 40 milyar dolara yakın yatırım planladığını belirterek, “Uzun vadeli stratejik işbirliğine ihtiyacımız var. Türkiyede müşterek imalat yapalım ve bölge ülkelerine, dünyaya ihracat yapalım” dedi.
#Ulaştırma Bakanı