Bakan Uraloğlu'ndan Ankara-Bursa hızlı tren hattı şantiyesinde inceleme

Güncelleme Tarihi:

Oluşturulma Tarihi: Kasım 11, 2023 13:35

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Bursa Çevreyolu Demirtaş OSB Kavşağının hizmete girmesiyle sanayi bölgesinde üretilen ürünlerin daha hızlı, güvenli ve kısa sürede ulaştırılmasıyla zaman kayıplarının önüne geçildiğini belirterek, “Kavşağımız sayesinde zamandan 137 milyon TL, akaryakıttan 13 milyon TL olmak üzere yıllık toplam 150 milyon TL tasarruf sağlayacağız. Karbon salınımını da yıllık 2 bin 550 ton azaltacağız” dedi.

Haberin Devamı

Bakan Uraloğlu ayrıca yapımı devam eden, seyahat süresini 2 saat 15 dakikaya düşürecek Ankara-Bursa Hızlı Tren Hattında ilerleme seviyesinin de yüzde 80’e ulaştığını açıkladı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Bursa’da bir dizi temaslarda bulundu, yapımı devam eden projeleri yerinde inceleyerek, Bursa Çevre Yolu Demirtaş OSB Kavşağı’nı törenle hizmete açtı. Törende konuşan Bakan Uraloğlu, Demirtaş Organize Sanayi Bölgesi’nde üretilen ürünlerin daha hızlı, güvenli ve kısa sürede ulaştırılmasını sağlayarak, zaman kayıplarının önüne geçildiğini söyledi.

“Kavşağımız sayesinde zamandan 137 milyon TL, akaryakıttan 13 milyon TL olmak üzere yıllık toplam 150 milyon TL tasarruf sağlayacağız. Karbon salınımını da yıllık 2 bin 550 ton azaltacağız” diyen Uraloğlu, hizmete alınan kavşağın önemine ilişkin şunları kaydetti:

Haberin Devamı

“Bursa Çevre Otoyolu üzerinde yer alan Demirtaş OSB Kavşağı, Bursa Bağlantı Kavşağı’na 3 kilometre, Samanlı Kavşağı’na ise 6 kilometre mesafededir. Bölgenin güneyinde Demirtaş Organize Sanayi Bölgesi, kuzeyinde Doğalgaz Çevrim Santrali bulunuyor. Organize sanayi bölgesinin kuzeyinde ve otoyol ana gövdesi üzerinde bulunan mevcut üst geçit köprüsünü ilave kollar ile farklı seviyeli kavşağa dönüştürdük. Projemizle organize sanayi ve yerleşim bölgesinden otoyola doğrudan erişim imkânı sağlayarak, imar yollarında yaşanan yoğunluğu rahatlattık.”

Bakan Uraloğlundan Ankara-Bursa hızlı tren hattı şantiyesinde inceleme


ANKARA-BURSA YHT HATTINDA İLERLEME SEVİYESİ YÜZDE 80’E ULAŞTI

Bakan Uraloğlu, Bursa’nın ulaşım ağını ulaşımın tüm modlarıyla birlikte geliştirdiklerini belirterek, Bursa’ya gelişinde Ankara-Bursa Hızlı Tren Hattı Şantiyesinde incelemelerde bulunduğunu ve projede gelinen son aşamaya dair aldığı bilgiyi paylaştı. Uraloğlu, seyahat süresini 2 saat 15 dakikaya düşürecek Ankara-Bursa Hızlı Tren Hattında ilerleme seviyesinin yüzde 80’e ulaştığı açıkladı. Ankara-Bursa Hızlı Tren Hattının Ankara-İstanbul YHT hattına bağlantılı olarak saatte 200 kilometre hıza uygun çift hatlı, elektrikli ve sinyalli hızlı tren hattı inşa ettiklerini kaydeden Uraloğlu, “56 km uzunluğundaki Bursa – Yenişehir kesimi, 95 km uzunluğundaki Bandırma-Bursa ve 50 kilometrelik Yenişehir-Osmaneli kesimleri olmak üzere toplam 201 kilometrelik hatta altyapı ve üstyapı çalışmalarına eş zamanlı olarak devam ediyoruz. Proje kapsamında; 7 istasyon, 21 km uzunluğunda 18 adet tünel, 3,9 km 28 adet demiryolu köprüsü, 3,7 km 4 adet viyadük ve 66 adet altgeçit inşa edeceğiz. Projemiz tamamlandığında hem Ankara-Bursa, hem de Bursa-İstanbul arası seyahat süresi 2 saat 15 dakika olacak. Bu yıl sonu itibariyle Osmaneli-Yenişehir kesimindeki toplam 14 bin metre uzunluğundaki 10 tünelin daha kazı çalışmalarını bitirmeyi hedefliyoruz. Viyadük, menfez, köprü, altgeçit ve üstgeçitler gibi sanat yapılarının yapım çalışmalarına da aralıksız devam ediyoruz” diye konuştu.

Haberin Devamı

Bakan Uraloğlundan Ankara-Bursa hızlı tren hattı şantiyesinde inceleme


BURSA’YA 111 MİLYAR 622 MİLYON LİRA YATIRIM YAPTIK

Bakan Uraloğlu, 2002 yılından bu yana Bursa’nın ulaşım ve iletişim altyapısına yaklaşık 111 milyar 622 milyon lira yatırım yapıldığını belirterek, bölünmüş yol uzunluğunu 195 kilometreden 603 kilometreye, bitümlü sıcak kaplama yol uzunluğunu 148 kilometreden 781 kilometreye çıkarıldığı söyledi.

Uraloğlu, bugün itibari ile de 12 milyar 537 milyon proje bedeliyle 19 ayrı karayolu projesine devam edildiğini açıkladı. Uraloğlu yapımı devam eden karayolu projelerine ilişkin şöyle konuştu:

“Bunların bir kaçından size bahsetmek istiyorum; Bursa-Orhaneli-Harmancık Yolu, Bursa- Keleş-Tavşanlı Yolu, Orhangazi-İznik ve İznik Çevre Yolu, Kayapa Yolu, Mudanya-Kurşunlu-Gemlik Yolu’nda yapım çalışmalarına devam ediyoruz. Yenişehir-Bilecik Yolu’nu ise yıl sonu bitiriyoruz inşallah. Ayrıca Bursa ikinci çevre otoyolu proje çalışmalarına da devam ettiğimizi buradan bildirmek isterim. Hiç şüphesiz Bursa’da devam etmekte olan en önemli ulaşım projelerimizden biri de Emek-YHT Gar-Şehir Hastanesi Hafif Raylı Sistem Hattı kısa adıyla Şehir Hastanesi Metrosu’dur. Hattımızın yapımını, Bursa Büyükşehir Belediye Başkanlığı ile Bakanlığımız arasında 8 Haziran 2020 tarihinde imzalanan devir protokolü ile devraldık. Projemiz sayesinde mevcutta işletmede olan Emek-Arabayatağı Metro hattı; yapacağımız uzatma ile Mudanya Bulvarını katederek YHT Gar ve nihayetinde Şehir Hastanesine ulaşacak. Saatte 88 kilometre tasarım hızı ile günlük 410 bin yolcuya hizmet verecektir. Hattımız tamamlanınca, Bursa’nın raylı sistem hat uzunluğu 39 kilometreden 44 kilometreye, istasyon sayısı ise 39’dan 43’e yükselecektir. Hattın en önemli iki durağı hızlı tren istasyonu ve hastane istasyonudur. Yapımına devam ettiğimiz Bursa-Yenişehir-Osmaneli YHT hattı ile metronun entegre edilmesi ile tüm Bursa’nın hızlı tren erişimi için rahat ve dakik bir seçenek sunulmuş olacaktır. Yine projemiz kapsamına temelini bu yıl başında attığımız Depo sahası ve 2 yeni istasyon ile Görükle uzatmasını da dahil ettik. Bu yeni tesis, şehrin tüm metro araç filosunun bakım-tamir ve parklanma ihtiyacına da hizmet edecektir. Üniversite-Görükle Hafif Raylı Sistemler Hattı da tamamlanınca, Bursa’nın raylı sistem uzunluğu 44 km’den 47,5 km’ye yükselecek, istasyon sayısı da 43’ten 45’e çıkacaktır. Projenin şuanda genel ilerleme durumu yaklaşık %38’dir. Kaba inşaat olarak ilk bin 900 metre arası hat yapısı ve Mudanya İstasyonu betonarme imalatlarını tamamladık. Yine ilk bin 250 metrede hat üst yapısı ve katener imalatları için çalışmalara devam ediyoruz. 2024 yılı sonunda tamamlanmasını hedeflediğimiz hattımız faaliyete geçtiğinde 2024-2050 yılları arasındaki 26 yıllık projeksiyonda; Zaman ve akaryakıttan, önlenecek kazalardan, karayolu bakım ve işletmesi gibi kalemlerden tasarrufla toplam ekonomik kazancı 871 Milyon Dolar olacaktır.

Haberin Devamı

"İSRAİL GAZZE’DE İNSANLIĞI ÇİĞNİYOR"

Bursa İl Koordinasyon Kurulu Toplantısı’na katılan Bakan Uraloğlu, toplantı sonrası yaptığı açıklamada, İsrail’in Gazze saldırısını kınadı. Bakan Uraloğlu, “Ne yazık ki Gazze'de 36 gündür dünyanın gözleri önünde Filistinli kardeşlerimize yapılan katliam ve zulümlere şahit oluyoruz. Binlerce çocuk ve sivilin yaşamını yitirdiği bu zulme, özellikle Avrupalı ülkeler başta olmak üzere batı dünyasının sesinin çıkmadığı, tersine destek verdiğini görüyoruz. Ukrayna’da yaşananlara insanlık suçu işleniyor diye bas bas bağıranlar söz konusu Müslümanlar olunca mı susuyorlar? İsrail Gazze’de insanlığı çiğniyor. Hastaneleri, okulları, ibadethaneleri bombalıyor. Neden Ukrayna'da sivillerin gıda, su ve ilaca erişimini engellemek savaş suçuyken Gazze'de değil? Hamdolsun Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan, bu insanlık ayıbına susmadı ve onun liderliğinde Gazze'deki kardeşlerimizi sahipsiz bırakmadık, bırakmayacağız. Türkiye, bu zamana kadar din, dil ve ırk ayrımı yapmadan nasıl dünyada zulme uğrayan tüm toplumların yanında olduysa, bugün de olacaktır. Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde bu savaşın kalıcı barışa giden yolu açması için Türkiye sorumluluk almaktan asla kaçınmayacaktır. Canı gönülden inanıyorum ki Filistinli kardeşlerimizin yaşadıkları bu zulüm yakında son bulacak, bu anafordan, Sayın Cumhurbaşkanımız liderliğinde atılan adımlarla çıkacaktır” dedi.

Haberin Devamı

Bakan Uraloğlundan Ankara-Bursa hızlı tren hattı şantiyesinde inceleme



’21 YILDA 194 MİLYAR DOLAR YATIRIM YAPTIK’

Konuşmasında ulaşım ve iletişim altyapı yatırımları hakkında bilgi veren Bakan Uraloğlu, şunları söyledi:

“Son 21 yılda ülkemiz ulaşım ve iletişim altyapısına yaklaşık 194 milyar dolar yatırım yaptık. Marmaray, Avrasya Tüneli, İstanbul Havalimanı, Yavuz Sultan Selim, Osmangazi, 1915 Çanakkale Köprüleri, İzmir- İstanbul, Ankara- Niğde ve Kuzey Marmara Otoyolları gibi dev projeleri birbiri ardına hayata geçirdik. Tüm coğrafyamızı bir uçtan bir uca doğudan-batıya, kuzeyden-güneye ulaşılır kılarak bölünmüş yollarımızın uzunluğunu 6 bin 100 kilometreden alıp bugün 29 bin 100 kilometrenin üstüne taşıdık.  Bin 714 kilometre olan otoyol ağımızı 3 bin 633 kilometreye ulaştırdık. Köprülerimizin uzunluğunu 311 kilometreden 763 kilometreye, tünellerimizin uzunluğunu ise 50 kilometreden 724 kilometreye yükselttik. Demir yollarımızın tamamını yeniledik. 2002 yılında yaklaşık 11 bin kilometre olan demir yolu uzunluğumuza; 2023 yılı itibariyle, 2 bin 250 kilometresi YHT ve hızlı tren hattı olmak üzere yaklaşık 3 bin kilometre ekledik. Demir yolu ağımızı 14 bin kilometreye yükselttik. Türkiye’yi Avrupa’nın 6’ncı, dünyanın 8’inci Yüksek Hızlı Tren işletmecisi yaptık. Bakü- Tiflis- Kars Demiryolu Hattı ve Marmaray’ı inşa ederek Londra’dan Pekin’e uzanan Demir İpek Yolu'nun hayata geçmesini sağladık. Havacılık alanında ülkemize çağ atlattık. İç hat uçuş nokta sayımızı 26’dan 57’e, dış hat uçuş ağımızı 60’tan 343 noktaya yükselttik. 149 olan liman sayımızı ise 217’ye, 37 olan tersane sayımızı ise 85’e çıkardık. Genişbant abone sayımız 2002 yılında 20 bin iken bugün 93,1 milyona ulaştı. Genişbant internet altyapısını sağlayan fiberoptik kablo uzunluğumuz ise 88 bin kilometreden 536 bin kilometreye çıktı.”

‘ŞEHRİN İHTİYAÇLARINI MASAYA YATIRDIK’

Bursa’da, 2009 yılında Karayolları Bölge Müdürü olarak görev yaptığını da hatırlatan Bakan Uraloğlu, Bursa’da son yıllarda yapılan yatırımlara dikkat çekerek, “Az önce Sayın Valimizle, milletvekillerimizle, belediye başkanlarımızla ve şehrimizin önde gelen siyasetçileriyle bir araya geldik ve istişare toplantısı yaptık. Şehrin ihtiyaçlarını masaya yatırdık ve hep birlikte Bursa’yı daha ileri taşıyacak projeleri bir bir hayata geçireceğiz. Bu sabah Bursa Çevre Otoyolu üzerinde yer alan Demirtaş OSB kavşağının açılışını gerçekleştirdik. Yapım çalışmaları devam eden Ankara- Bursa Hızlı Tren Hattımızdaki çalışmaları yerinde gördük. Nilüfer’deki Çalı Yolu genişletme çalışmalarımızın 2’nci etabını inceledik ve çalışma arkadaşlarımızdan bilgi aldık. Bursa ulaşım ağını güçlendirecek her projenin öneminin farkındayız ve tüm projelerimizi yakinen takip ediyoruz. Bursa’nın potansiyelini en üst düzeye çıkararak, ulaşımın her moduyla daha etkin hale getirmek için çalışıyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Bakan Uraloğlundan Ankara-Bursa hızlı tren hattı şantiyesinde inceleme


‘19 AYRI KARAYOLU PROJESİNE DEVAM EDİYORUZ’

Bursa’da yapımı tamamlanan ve inşaat süreci devam eden projelerle de ilgili bilgi veren Bakan Uraloğlu, şöyle konuştu:

“İstanbul- Bursa- İzmir Otoyolu, Bursa Çevre Otoyolu, Bursa- İnegöl- Bozüyük- Eskişehir Yolu, Bursa- Karacabey Yolu, Bursa- Mudanya gibi nice güzergahı bölünmüş yol olarak tamamladık. Bursa Çevre Otoyolunda, İğdir Tüneli’ni, Bursa- İnegöl- Bozüyük Yolunda, Mezit Tüneli’ni tamamlayarak trafiğe açtık. Yerli otomobilimiz Togg Fabrikası’nın bağlantı yolunu ve Engürücük kavşağını hayata geçirdik. Balıkesir- Susurluk- Karacabey Yolunda, Mustafakemalpaşa Giriş Köprülü kavşağı ile Kosova ve Koşuboğazı Köprülü kavşaklarını inşa ettik. Bursa- İnegöl-Bozüyük Yolunda; Yenice, Yenişehir Ayrım, İnegöl OSB, Domaniç Ayrımı ve Kurşunlu Ayrımı Köprülü kavşaklarını tamamladık. İnegöl Şehir Geçişinde Mesudiye Farklı Seviyeli kavşağını kazandırdık. Bursa- Mudanya Yolunda, Bademli ve Tepedervent Köprülü kavşaklarını tamamlayarak hizmete açtık. Bursa- Karacabey Yolunda; Karacabey Ayrım Köprülü Kavşağı ile Bursa Şehir Geçişinde Üniversite Köprülü kavşaklarını trafiğe açtık. Görükle Ayrım, Göçmen Konutları, İrfaniye, Mudanya Ayrım Köprülü kavşaklarını hizmete verdik. Balıkesir-Susurluk-Karacabey Yolu Mustafakemalpaşa Geçişinde, Güllüce ve Tatkavaklı Köprülü kavşaklarını bitirdik. Bursa Çevre Otoyolu Batı kesiminde, Bursa Şehir Hastanesi kavşağını tamamladık. Bursa- Yalova Yolunda; Bursa Şehir Geçişinde Buttim Köprülü kavşağı, Pınar Köprülü kavşağı, Gemlik Geçişinde de Gemlik Garajı Köprülü kavşağını tamamlayarak trafiğe açtık. Bursa-Yalova yolunda Dürdane Köprülü kavşağını inşa ederek hizmete aldık. Bugün itibarıyla 19 ayrı karayolu projesine devam ediyoruz. Bunlar arasında devam eden önemli karayolu projelerimizden biri de bu yılın başında çalışmalarını başlattığımız TEKNOSAB Köprülü kavşağı ve Zeytindağı Yolu’dur. Proje ile Bursa Teknoloji Organize Sanayi Bölgesi’nin İstanbul- İzmir Otoyolu’na ve Bursa-Karacabey Devlet Yolu’na yüksek standartlı bağlantısını sağlayacağız. Bursa’daki yatırımlarımız elbette ulaşımın tüm modlarını kapsıyor. Bursa’yı, Bandırma- Bursa- Yenişehir- Osmaneli Hızlı Tren Hattı projesi ile demir yoluyla kavuşturuyoruz.  Ankara- İstanbul YHT hattına bağlantılı olarak saatte 200 kilometre hıza uygun çift hatlı, elektrikli ve sinyalli hızlı tren hattı inşa ediyoruz.  Bursa- Yenişehir, Bandırma- Bursa ve Yenişehir- Osmaneli kesimlerinde toplam 201 kilometrelik hatta altyapı ve üstyapı çalışmalarına eş zamanlı olarak devam ediyoruz. Projemiz tamamlandığında hem Ankara- Bursa hem de Bursa- İstanbul arası seyahat süresi 2 saat 15 dakika olacak. Bursa’da devam etmekte olan bir diğer önemli raylı sistem projemizde Emek- YHT Gar- Şehir Hastanesi Metro projemizdir. Projemiz sayesinde mevcutta işletmede olan Emek- Arabayatağı Metro hattı; yapacağımız uzatma ile Mudanya Bulvarı'nı katederek YHT Gar ve nihayetinde Şehir Hastanesi'ne ulaşacak. Saatte 88 kilometre tasarım hızı ile günlük 410 bin yolcuya hizmet verecektir. Hattımız tamamlanınca, Bursa’nın raylı sistem hat uzunluğu 39 kilometreden 44 kilometreye, istasyon sayısı ise 39’dan 43’e yükselecektir. Hattın en önemli iki durağı hızlı tren istasyonu ve hastane istasyonudur. Yapımına devam ettiğimiz Bursa- Yenişehir- Osmaneli YHT hattı ile metronun entegre edilmesi ile tüm Bursa’nın hızlı tren erişimi için rahat ve dakik bir seçenek sunulmuş olacaktır. Yine projemiz kapsamına temelini bu yıl başında attığımız Depo sahası ve 2 yeni istasyon ile Görükle uzatmasını da dahil ettik. Bu yeni tesis, şehrin tüm metro araç filosunun bakım-tamir ve parklanma ihtiyacına da hizmet edecektir. Üniversite- Görükle Hafif Raylı Sistemler Hattı da tamamlanınca, Bursa’nın raylı sistem uzunluğu 44 kilometreden 47,5 kilometreye yükselecek, istasyon sayısı da 43’ten 45’e çıkacaktır. Yüzde 38’lik gerçekleşmeye ulaştığımız projemizi 2024 sonunda bitirmeyi hedefliyoruz.”

‘BÜYÜK VE GÜÇLÜ TÜRKİYE’Yİ İNŞA EDECEĞİZ’

Bakanlık olarak internet altyapısından, uydu sistemlerine, uluslararası taşımacılığın tüm ulaşım modlarında hızlı, konforlu projeler gerçekleştirmek için ekip olarak çalıştıklarını vurgulayan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, “Yatırım, üretim, istihdam ve ihracat odaklı büyüme stratejimiz doğrultusunda gerçekleştirdiğimiz ulaşım ve iletişim projelerinin, ülkemizi uluslararası alanda daha rekabetçi kıldığını görmek, geleceğe dair umutlarımızı güçlendiriyor. Cumhuriyet’imizin 100’üncü yılında, Türkiye Yüzyılı’nın üzerinde yükseleceği büyük ve güçlü Türkiye’yi inşa edeceğiz” dedi. (

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!