Güncelleme Tarihi:
Küresel markaların tekelinde olan hamburger sektörü yerli ve milli atılımlarla yeni bir boyuta geçti. Hemen her semtte birkaç tane hamburgerci açıldı.
Hamburger sektörünü Türkiye’de millileştiren girişimciler hızla kendi aralarında rekabete soyundu. Çeşitli menüler sunarak müşteri çekmeye çalışan girişimciler, şatafatlı restoranlarıyla da müşterileri cezbetmeye başladı.
Fiyat açısından da kampanyalar düzenleyerek rakiplerinden ayrışmak isteyen hamburgerciler restoran sayılarını da her geçen gün artırıyor.
SAĞLIKLI BESİN ÖNE ÇIKTI
Uzun yıllardır hamburgerdeki sağlıklı mı sağlıksız mı sorusuna cevap verdiklerini dile getiren girişimciler, yerli ve milli ürünler ile katkısız hamburger sunduklarını ve yüzde 100 doğal olduğunu belirttiler.
HERKES MEMNUN OLUYOR
Uzun yıllardır hamburger sektöründe yerlilik var ancak bu durum sadece Taksim civarında yoğunlaşmıştı ve çeşitliliği bugünkü kadar fazla değildi. Islak hamburger ile başlayan yerli hamburger serüveni günümüzde yurt dışındaki trendler de takip edilerek onlarca çeşide ulaştı. Hamburgerciler yerli ve milli imkanlarla gerçekleştirdikleri satışlarda hem üreticiyi hem sanayiciyi hem de tüketiciyi memnun ediyor.
HAMBURGER'İN TARİHİ 19. YÜZYILA DAYANIYOR
19. yüzyılın ortalarında, Almanya'nın Hamburg şehrinden bir tüccar, ticaret amacı ile gittiği Orta Asya'da Tatar Bifteği'ni görüp Almanya'ya getirdi ve onu Hamburg Bifteği olarak satmaya başladı. Hamburg Bifteği'ni keşfeden bir aşçı bu eti kızartarak servise sundu ve ona 'Hamburg'a ait' anlamına gelen 'hamburger' adını verdi.
Oktay Günana - The Professor's Burger Lab
Hamburger sektöründeki hareketliliği keşfeden girişimci Oktay Günana, kendisinin yarattığı The Professor's Burger Lab ile hizmet vermeye başladı. Yerli burgerlara gösterilen ilginin yüksekliği nedeniyle sektöre yatırım yapmaya karar verdiklerini belirten Günana “Global bir marka olma hayali ile yola çıktık. Birinci yılımızda 2’si yurt dışı olmak üzere 5 franchise teklifi aldık. Getirisinden ziyade yerli bir dünya markası olma peşindeyiz” dedi.
KÖFTE DE EKMEK DE ŞEFİN ELLERİNDEN ÇIKIYOR
Hamburgerlerin köftelerinden ekmeğine kadar reçetesinin şeflerine ait olduğunu belirten Günana “Küresel çapta yerli burger markalarımızın çok yakın zamanda nam salacağına inanıyoruz. Son bir yılda yüzde 30 büyüme sağladık. Hamburger köftelerimizde hiçbir katkı maddesi bulunmamaktadır. Aksine protein kaynağıdır. Hamburger ekmeğimizde çok hafif ve lezzetlidir. Tüm işlemler müşterilerimizin gözünün önünde yapılıyor. Arka planda gizli saklı yapılan bir iş değil. İsteyen müşteriler mutfağımıza girip bakabilir” açıklamasında bulundu.
Ercan Narinç - Ercan Burger
Türkiye’de 55 adet şubesi bulunan Ercan Burger’ın sahibi Ercan Narinç, sağlıklı beslenme için hamburger sektörüne giriş yaptıklarını söyledi.
Narinç “Ülkemizde burger piyasasına hakim olan küresel çaptaki marka burgerlarının uzun bir zamandır sağlıksız olduğunu düşündüğüm için herkese sağlıklı burger yedirmek düşüncesiyle yola çıktık. Bizim burgerlerımızın yüzde 100 doğal ve doyurucu olması dolayısıyla bize gelen konuklarımız bir daha küresel çaptaki burger markalarına yönelmiyorlar. Etlerimiz bize özel olarak Trakya bölgesinde üretiliyor” dedi.
55 ŞUBEMİZ VAR
Türkiye’nin en büyük yerli hamburger markası olduklarını belirten Narinç “Türkiye'nin en büyük yerli burger markası olarak 55 şubeye sahibiz. Önümüzdeki 1 yıl içerisinde bu sayıyı 145 şubeye çıkarmayı hedefliyoruz. 2023 Aralık ayı itibariyle toplam 220 şube hedefimiz bulunuyor” dedi.