Cebir ilk kez 6'ncı sınıfta

Güncelleme Tarihi:

Cebir ilk kez 6ncı sınıfta
Oluşturulma Tarihi: Ocak 14, 2017 23:40

MİLLİ Eğitim Bakanlığı (MEB), bir yılı aşkın süredir üzerinde çalıştığı ilkokul, ortaokul ve lise taslak müfredatında hayat bilgisi dersi öğretim programında önemli değişiklikler yapıldı.

Haberin Devamı

1, 2 ve 3’üncü sınıfta okutulan ders kapsamında öğrencilere kazandırılacak temel yaşam becerilerinde, “kendini koruma ve tanıma” eklendi. Eski müfredata göre hayat bilgisi programında öğrencilerin, hoşgörü, sevgi, saygı, barış, yardımseverlik, adalet ve vatanseverlik gibi kişisel nitelikleri ve değerleri geliştirmelerine yardımcı olunacağı vurgusu vardı. 

ATATÜRKÇÜLÜK DERSİYLE TEKRARA DÜŞMEMEK İÇİN
Ortaokul matematik derslerinde, cebir ayrı bir ünite olarak işlenecek ve ağırlığı artırılacak. Programda, somut öğretim materyalleri, oyunlar, etkinlikler ile gündelik hayatla ilgili problemlerin çözümünde matematiğin kullanımı esas alındı. Cebir öğrenme alanına ilişkin kazanımlar ilk olarak 6’ncı sınıfta öğrencilerin karşısına çıkacak. Bu sınıf seviyesinde öğrencilerden aritmetik dizilerde istenilen terimi bulmaları, cebirsel ifadeleri anlamlandırmaları ve cebirsel ifadelerde toplama ve çıkarma işlemlerini yapmaları hedefleniyor. 8’inci sınıfta ise cebir öğrenme alanına çok daha geniş yer veriliyor. 

Liselerde okutulacak “Türk Kültürü ve Medeniyet Tarihi Dersi”nin öğretim programında da önemli değişiklikler yer aldı. İçeriği tarihin sadece siyasi değil, ekonomik, sosyal ve kültürel alanları da kapsadığı anlayışı ile ilk Türk devletlerinden başlayarak Cumhuriyet dönemini kapsayacak şekilde belirlenen dersin son kazanımları, “11. sınıf Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük ders içeriği dikkate alınarak tekrara düşmemek amacıyla” sınırlandırıldı.   

OKUMAYA TEŞVİK
Taslağa göre, Türk kültürü ve medeniyet tarihi dersinde öğretmen, Türkiye Cumhuriyeti’ne karşı görev ve sorumlulukları yerine getirmede yol gösterici, öğrencilere millî-manevi, kültürel, insanî, ahlaki, değerlerin aktarılmasında ise etkin olacak. Öğretmen, öğrencileri ders kitabında olmayan fakat program kazanımları ile örtüşen, derse ilişkin konuları sevdirecek roman, hikâye, makale, deneme gibi ürünleri okumaya teşvik edecek. 

FETÖ VE PKK
Müfredat taslağında yakın tarih de var. Lisedeki çağdaş Türk ve dünya tarihi dersinin programına “1990 sonrası Türkiye’deki gelişmeler” başlığı eklendi. Bu başlık altında, 1994 ve 2001 ekonomik krizleri, 28 Şubat, PKK ve FETÖ’nün ortaya çıkış nedenleri ve terörü önlemeye yönelik tedbirler anlatılacak. 

BAKMADAN GEÇME!