YENİ Doritos Alaturka reklamında Cem Yılmaz ve ekibi Lays’in reklam yıldızı Ayşe Elmacı’yı kaçırıyorlar. Kaçırma fikri büyük fikir.Daha sonra Cem Yılmaz hem Doritos’un hem de Lays’in üreticisi Frito Lay firmasını arayıp onlara Doritos’un yeni ürününün reklamlarında Ayşe Elmacı’yı oynatamayacaklarını söylüyor. Frito Lay fidye verirse iş çözülebilir. Gördüğünüz gibi salaklarımız aylardır Doritos’un reklam oyuncusu olduklarının farkında değiller. Reklamla gerçeklik duygusu verebilmek için hadi bu salaklığın normal olduğunu kabul edelim. Peki, arkadaşlarımız Ayşe Elmacı’nın Lays reklamında oynadığını bilmeyecek kadar da sapsalaklar mı? Salak olmadıkları Lays ve Doritos’u aynı firmanın ürettiğini bildiklerinden belli değil mi? İzleyicinin bile kuramadığı bu bağlantıyı kurduklarına göre burada ciddi bir sorun yok mu?Fikir büyük fikir ama biraz harcanmış. İyi işlenmemiş. Bu yüzden de ilk reklamın etkisini oluşturması mümkün değil. (Yoksa reklam ajansı artık Cem Yılmaz’ın fikirlerini hesaba katmıyor mu ne!) Cem Yılmaz ve ekibi, reklam oyuncusu olduklarının farkına varıp, Ayşe Elmacı’yı kıskandıkları için kaçırabilir, yeni Doritos reklamının yanında Lays reklamlarına da ‘yıldız’ olmayı isteyebilirlerdi.O zaman Lays ve Doritos ürün imajları birbirine mi karışırdı? Şimdi karışmadı mı? yanıt veriyorum. Karışmadı. Öyle ya da böyle iki markanın da bu karışımdan zarar gördüğüne de göreceğini de sanmıyorum. Hem Lays’in hem Doritos Alaturca’nın ürün konumları çok güçlü oturtuldu, küçük sarsıntılarla zarar görmeleri mümkün değil! Turkcell Avea’yı RÖK’e şikayet ettiTURKCELL Avea’nın iki televizyon ve iki basın reklamı ile ilgili olarak Reklam Özdenetim Kurulu’na (RÖK) şikayette bulundu. RÖK Turkcell’in tüm şikayetlerini haklı buldu ve medyaya reklamları yayından kaldırması için yazı yazdı. Şu ana kadar dinleyen yok! Kararları tartışmıyorum. Bana göre RÖK sadece ‘operatör değişikliği’ reklamı için doğru karar vermiş. Avea’nın bu reklamı yanıltıcı. Çünkü eğer biri ilk başvurup 0 532 228 00 81’i Avea yaparsa, sen 0 533 228 00 81’i Avea yapamıyormuşsun. Oysa Avea reklamı ‘her aboneye mevcut numarası temin edilir’ diyor. Diğer reklamlarda ise hiçbir sorun yok. Kararları yanlış olsa da medya RÖK karalarına uymayacaksa bu RÖK ne işe yarar?Avea’dan bir ‘çok oluyoruz’ reklamıAVEA’nın son reklamını izlemişsinizdir. Turkcell’in Gülse Birsel’li, Haluk Bilginer’li ‘Bas Konuş’ reklamına benzer bir ortamda, çizgili elbiselerle toplantıya katılanlar ‘Bas Konuş’ sisteminin devreye girip girmediğini merak ediyorlar. Sonra öğreniyorlar ki ‘Bas Konuş’ devreye girmiş. Ancak devreye sokan Turkcell değil Avea. Reklamın sonunda da patron toplantıya katılanlara ‘Siz daha testlere devam edin’ diyor. Reklam sona erdiğinde beynimiz leb demeden leblebiyi anlıyor: Toplantıyı yapan Turkcell yöneticileri ve Turkcell’in patronu Avea’nın hizmette bir adım öne geçmesine çok bozuluyor. Çünkü Avea artık ‘çok oluyor’. Evet, Avea’nın yaptığı çok başarılı bir çok oluyoruz reklamı. Anımsayın Mavi’nin ‘çok oluyoruz’ diyen reklamını. Orada da beynimiz kendiliğinden Mavi-Levi’s karşılaştırmasını yapmıyor muydu? Avea’nın reklamında rakibi kötüleme diye bir şey söz konusu değil. Kendini pazar ve imaj liderine karşı mükemmel şekilde konumlandırıyor. Turkcell de doğruyu yapıyor. Avea’nın saldırılarını önlemenin tek yolu saldırmak. Turkcell bir gün içinde, eski reklamına ekleme yaptı ve Bas Konuş’a geçtiğini söylemeye başladı. Son dört günde rekabette üstünlüğün koruyabilmenin Turkcell’e maliyeti neredeyse bir milyon dolar.