Burası Gençlik Cumhuriyeti

Serhat Gürcü, üniversitede baktı ki hayalindeki şirketlere ulaşması zor, bir işletme kulübü kurdu. Yetinmedi, ünlü işadamlarını etkinliklerine davet etti. Ali Koç’tan aldığı tavsiyelerle iş planını yaptı. Bugün 60 şirkete hizmet veren Gençlik Cumhuriyeti’nin ortağı

Haberin Devamı

Hikâyemiz 2000’li yılların hemen başında Manisa’daki Celal Bayar Üniversitesi’nde başlıyor.
İzmirli bir memur ailesinin çocuğu Serhat Gürcü işletme öğrencisi. Hayalinde her genç gibi Türkiye’nin önde gelen şirketlerinden birinde çalışmak var.
Ne ki Manisa’da üniversiteden mezun olup o şirketlere, ünlü iş insanlarına ulaşmak zor. Aklına üniversitede bir işletme kulübü kurup ünlü isimleri davet etmek gibi bir fikir geliyor. Ümit Boyner, Ali Koç gibi isimler Celal Bayar Üniversitesi’ne gelip öğrencilerle sohbetlere katılıyor.
Gürcü “Onların anlattıkları sayesinde bambaşka bir kültürle tanıştık. Çalışma hayatıyla ilgili ufkumuz genişledi” diye anlatıyor.
Türkiye’nin üçüncü büyük organize sanayii bölgesi olan Manisa Organize, üniversitenin hemen dibinde. Öyle olduğu halde organize bölgeyle üniversite arasında bir ilişki yok.
‘İşletme Kulübü’nün başarısından sonra organize bölgeden de ünlü iş insanlarının konuşmalarına ilgi başlamış.
Gürcü, ‘Organize Bölge’yle ilişkiler başlayınca gençlerle markalar arasında bir bağ eksikliği olduğunu gördük” diye anlatıyor.
Neticede aklına gençlerle markalar arasında bir köprü oluşturacak bir iş modeli yaratmak geliyor.
Ali Koç bu fikri bir ‘iş planına’ çevirmesini öneriyor. “Ali Koç’un bu önerisi hayatımda bir dönüm noktası. Üniversiteden mezun olur olmaz bir buçuk yıl eve kapandım. Sekiz saat iş planı üzerine, sekiz saat de İngilizceye yoğunlaştım” diye devam ediyor.
Beş yıllık iş planı bittiğinde İstanbul’un yolunu tutuyor. Kendisine inanan insanları ve 1 milyon dolarlık sermayeyi buluyor ve ‘Youth Republic’ şirketini kuruyor.
Peki ‘Youth Republic’ ne yapıyor?
Serhat Gürcü “Gençlerin olduğu her yerde, özellikle de üniversitelerde markalar için çözümler üretiyoruz. Ancak bunun yanı sıra gençlere daha okurken çalışma ve mezun olduktan sonra kariyer yapma fırsatı tanıyoruz” diye anlatıyor.
‘Youth Republic’ Türkiye’nin 55 ilinde 130 üniversiteyle çalışıyor. Her üniversitede bir ‘kampus marka yöneticisi’ne bağlı gençler var.
Bu gençler hem üniversitede hem üniversitenin bulunduğu şehirlerde markaların tanıtım faaliyetlerini örgütlüyor.

Haberin Devamı

Burası Gençlik Cumhuriyeti

Haberin Devamı

60 MARKAYA HİZMET

Tabii bu gençlerin tümü Youth Republic’in verdiği eğitimlerden geçiyorlar. Şirket bugün 3 bin üniversiteli gencin dahil olduğu geniş bir ağa sahip.
Gençler arasında pazar paylarını artırmak isteyen şirketler Youth Rebuplic’in kapısını çalıyor.
Yedi yıl önce kurulmuş şirket bugün Vodafone, Unilever, Finansbank, Ülker, Fritolay, Cadbury Kraft dahil 60 markaya hizmet veriyor.
Serhat Gürcü’nün rol modellerinden biri Vodafone Türkiye CEO’su Serpil Timuray.
“Timuray’ın hızına ayak uydurmak için 20 kişilik bir ekip kurduk. Sabahlara kadar Vodafone’un gençlere yönelik etkinliklerini planladık” diyor.

40 YAŞIMDAKİ HEDEFİM KÜRESEL MARKA OLMAK

Haberin Devamı

Serhat Güçlü bugün 35 yaşında ve dokuz ayrı şirketi barındıran ‘Youth Republic’in ortağı.
Önüne iki hedef koymuş: “2012 sosyal sorumluluk yılı olacak ki, ben naçizane memleketimizde sayıları hayli fazla ‘çocuk işçilere’ yoğunlaşmasını önerdim.”
İkinci hedefi kendisi 40 yaşına geldiğinde ‘Youth Republic’in de bir küresel markaya dönüşmüş olması. “Bu modeli gelişmekte olan ülkelere uygulayabiliriz. Zira ünlü markalar bu ülkelerde gelişmeyi planlıyor” diyor Gürcü. Youth Republic modelini öncelikle uygulamak istediği iki ülke Polonya ile Ukrayna.

GENÇLER MARKALARDA SÖZ SAHİBİ

Youth Republic’in zaman zaman yaptırdığı gençlik araştırmalarının çarpıcı sonuçları var.
Örneğin ailelerin satın alma kararlarında üniversiteli gençler ağırlıklı söz sahibi.
Eve bilgisayar alınırken ailelerin yüzde 66’sı daima çocuklarının önerdiği markayı satın alıyor.
Cep telefonu alırken anne-babaların yüzde 41’i her zaman, yüzde 44’üyse çoğu zaman çocuklarının tavsiye ettiği markayı tercih ediyor.
Gazoz, kola meyve suyu gibi şeyler alırken de çoğunlukla çocukların belirledikleri markalar sepete atılıyor.

Yazarın Tüm Yazıları