Türkiye'de CDO sayısı 100'e ulaşacak

1dk okuma

Şirketlerin sürdürülebilir ve doğru dijital stratejilerine destek olan, Türkiye’nin en önemli dijital dönüşüm platformlarından CDO Turkey (Chief Digital Officer) Başkanı Bülent Kutlu, CDO seminerlerine en çok ilginin pazarlama yöneticilerinden (CMO) ve teknoloji yöneticilerinden  (CIO) geldiğini söyledi. Kutlu, Türkiye'de CDO sayısının 100'e ulaşacağını belirtti.

Haberin Devamı

CDO Turkey İcra Kurulu Başkanı Bülent Kutlu  CDO Seminerleri ve Dijital Dönüşüm Yönetiminde İnsan Kaynaklarının son durumu hakkında bilgilendirmelerde bulundu. Türkçe ifadesiyle Dijital Dönüşüm Liderlerinin sayılarının artmasının üst düzey eğitim organizasyonuna ihtiyacı arttırdığını belirten Kutlu, "Bu nedenle düzenlenen CDO seminerlerine düşündüğümüzden çok daha fazla ilgi oldu. 100’ü geçen sayıda üst düzey yönetici bu seminerlere katıldı. Seminerlerin her birinde farklı bir motivasyon , farklı bir heyecan yaşadık. Yoğun çalışma temposunda normalde 1 saatlik bir zamanı bile olmayan üst düzeylerin bütün gününü seminerimize ayırıp günün sonunda mutlu bir şekilde ayrılmaları bizler için çok keyifliydi. Seminere olan katılımlara baktığımızda önemli bir kısmının pazarlama kökenli yöneticiler olduğunu görüyoruz. Her bir seminer sonrasında bir sonrakinin ne zaman yapılacağı sıkça soruldu. CDO ve Dijital Dönüşüm hemen hemen her büyük şirketimizin ana gündem maddelerinden birisi oldu” dedi.

CDO Turkey İcra Kurulu Başkanı Bülent Kutlu “Dünyada CDO kavramı aslında 2003'te ortaya çıktı. O yıllarda CDO olarak atanmış birkaç yönetici var idi. Uzunca bir süre bu pozisyon ile ilgili atamalar belirli bir seviyenin üstüne çıkamadı. Özellikle 2010 yılından itibaren hem mobil hem de sosyal medyadaki dramatik değişimler müşteri davranışlarında da büyük değişimlere yol açtı. Artık şu anın müşterisi 10 yıl öncesinin müşterisi değil. Son beş yılda tüm dünyada kurumsal şirketler operasyon odaklı sistemlerden müşteri odaklı sistemlere geçiş yapmaya çalışıyorlar. Ülkemizde Dijitalleşme kapsamındaki çalışmaların hız kazandığını rahatlıkla söyleyebiliriz. 2014 Aralığında CDO Turkey yolculuğuna başladığında sadece birkaç kişi olan CDO ya da CDO’ya karşılık gelen atama sayısı yıl sonunda 100’e ulaşacaktır. Dünyada bu rakam 2500 ‘e yaklaşmıştır . Ülkemizde özellikle bankacılık , sigorta , perakende , otomotiv sektörleri bu konuda diğer sektörlere göre ilerdeler. Dünya da ise perakende , reklam ve medya şirketlerinin bu konuya daha fazla önem verdiğini görüyoruz. Sanayi 4.0’ın ülke gündemine girmesiyle sanayi şirketlerimizin Dijital Dönüşüm ve Akıllı Üretim kapsamında çalışmalar yaptığını biliyoruz. Holdinglerimizin ve büyük kurumlarımızın büyük çoğunluğunun 2017 yılının sonuna CDO’ya karşılık gelen yönetici ataması yapacağını düşünüyoruz. Dijital Dönüşümü gündemine almayan kurumsal şirketlerimizin sayısı artık azınlıkta kalıyor” diye konuştu.

 

 

Haberle ilgili daha fazlası: