Gençlerin tercihlerinde teknoloji biraz daha başı çekiyor ama ilaç sektörüne de gittikçe ilgi artıyor. Hem tıbbi tanıtım sorumluluğu hem de merkez ofis pozisyonları için ilgi artıyor.
İlaç sektöründe yeni mezunları nasıl bir kariyer bekliyor, mesela tıbbi satış mümessili olarak başladı diyelim...
Şirketteki tüm pozisyonlara geçişleri mümkün. Aşıdan, orjinal moleküle, biyoteknolojiden hayvan sağlığına kadar çok çeşitli alanlarda varız ve tüm bu yerlere geçişleri mümkün. Satış grubumuz için yetenek yönetimi sistemimiz var. Satış ekibindeki tüm o yetenek tanımlaması içindeki kriterlere uygun kişileri belirleyip atamaları ona göre yapıyoruz. Satıştan gelen arkadaşlar, bölge müdürlüğü, satış müdürlüğü gibi pozisyonlara geçebiliyorlar, ama ürün müdürü olanlar da var. Ayrıca isteyen herkes intranetimizde yayınlanan boş pozisyonlara başvurabiliyor.
Yurtdışında kariyer imkanı var mı?
12 kişi yurtdışı görevlere gitti son 3-4 yılda, çoğu yönetici.
Çalışan bağlılığı nedir?
Geçen yılki bağlılık anketine göre yüzde 82.
Neler yapıyorsunuz çalışanlar şirkete bağlamak için?
Sanofi çok insan odaklı bir şirket. Yıllar içinde bir sürü değişimler yaşamamıza rağmen bizim isteğe bağlı ayrılan oranımız hiç bir zaman yüzde 4-4.5’u geçmedi. Çok adil, obejektif değerlendirme sistemlerimiz var. Onun dışında sürekli gelişim aktiviteleri var, değişik pozisyonlara geçme imkanları var. İlaç endüstrisinde sağlık alanındaki her aktiviteyi kapsıyoruz, aşıdan jeneriğe kadar hizmetimiz var. Bu da kariyer imkanı sağladığı için dışarıdan da katılımı arttırıyor.
İş-özel yaşam dengesi için neler yapıyorsunuz?
‘Sanofi’de Hayat’ adında bir programa başladık 2 yıl önce. İş özel yaşam dengesine yönelik aksiyonlar oluşturduk, esnek çalışma saatleri bunlardan birisi. Çalışanlar kendilerine göre saatlerini belirleyebiliyorlar, sabah 08.00-09.30 arası gelip akşam da çıkışlarını 17.00-18.30 arasında yapabiliyorlar. Evden çalışma imkanı sunuyoruz, ayda iki kez. Onun dışında haftada bir gün öğle saatinde ofiste yoga yapıyoruz. Sağlıklı yaşam alanında bir takım aktivitelerimiz var. Bir doktorla çalışıyoruz, beslenme bilinçlendirme programları oluşturuyoruz.Öğleden sonra meyve servisi var. Mutfaklarda sağlıklı atıştırmalıklar dolabı var, ayran, yoğurt, soda gibi sağlıklı yiyecekler bulunduruyoruz. Sağlık sektöründe hizmet veren bir şirketiz bu konuda çalışanları bilinçlendirmek bizim görevimiz.
70 KİŞİ SATIŞA, 200 KİŞİ ÜRETİME ALINACAK
SANOFİ’nin Türkiye’de toplam 1.650 çalışanı var. Bunların 700’ü üretimde, geri kalanı da pazarlama ve satışta. Bu yıl yaklaşık 70 kişiyi satış ve pazarlamaya, önümüzdeki yıl başında da yaklaşık 200 kişiyi üretimde istihdam edecekler.
ÜST YÖNETİMİN YÜZDE 60’I KADIN
SANOFİ’de yönetim kadrolarının yüzde 40’ı kadın, merkez ofiste yüzde 60’ı kadın, üst düzeyde yönetimde ise yüzde 60’ı kadın. Türkan Özcan, bu sayılara ulaşmak için herhangi bir pozitif ayrımcılık yapmadıklarını, doğal bir şekilde ulaştıklarını söylüyor. Sanofi, 2011 yılında KAGİDER’in Fırsat Eşitliği Modeli Sertifikası’nı (FEM) aldı.