Oto yıkamacılar 200 şube açacak

1dk okuma

SON yıllarda alışveriş merkezleriyle markalaşma sürecine giren oto yıkama şirketleri, yıl sonuna kadar 200’e yakın şube açmayı hedefliyor.

Haberin Devamı

Birçok yabancı markanın da girdiği Türkiye’de, markalı bir oto yıkma dükkanı açmanın maliyeti ortalama 170 bin lirayı buluyor. Doğru bir lokasyonda açılan oto yıkama dükkanı ise yatırımını 36 ayda geri döndürüyor. Sektör sadece oto yıkama ile de kalmayarak çeşitli alanlarda uzman ekiplerle pazarını büyütüyor. Bu alanda yatırım yapmayı planlayanlar ise daha çok genç girişimciler oluyor.

Türkiye’de hızlı bir büyüme yakalayan oto yıkama sektörünün, 1.5 milyar liralık ciroya ulaştığını anlatan sektör temsilcileri, “Buna bir de ‘boya parlatma, detaylı iç temizlik ve motor temizliği ve ürün satışları’ de eklenince sektörün cirosu 3 milyar liraya yaklaşıyor. Oto yıkama sektöründeki bu rakamlar birçok yatırımcının da iştahını kabartıyor. Özellikle yeni açılan alışveriş ve iş merkezlerini hedefleyen sektör, bayilerle büyüyor. Sektörde binlerce kişiye iş imkanı yaratılıyor. Bu alanda yatırım yapan girişimciler daha çok alışveriş merkezlerini tercih ediyor. Özellikle hafta sonları ciro rekorları kırılıyor. Bazı markalar ise binlerce konutun bulunduğu dev sitelerde yapılanmaya gidiyor” dedi.

NE ZAMAN PARA KAZANIRIM?
Yatırım maliyetlerinin bölgelere ve dükkanın büyüklüğüne göre değişkenlik gösterdiğini dile getiren sektör temsilcileri, şunları anlattı: “Bugün markaların ortalama franchise bedelleri 170 bin lirayı buluyor. Ancak buna gerekli aletler ve mimari yatırımlar dahil edilmiyor. Bazı markalar ciro üzerinden pay da talep ediyor. Bazıları ise sadece reklam ve pazarlama faaliyetleri için belli miktar talep ediyor. Yatırımın geri dönüş süresi ise dükkanda çalışan kişi sayısı ve araç yoğunlu ile ilgili. Alışveriş merkezi içerisindeki bir oto yıkama 24 ayda da geri dönebiliyor. Ancak bunun ortalama 36 ayda geri döneceği belirtiliyor.”

300 METREKARE KAPALI ALAN
Markaların girişimcilere sağladığı destekler hakkında da bilgi veren yetkililer, “Bayi olmak isteyenler ile markalar lokasyon konusunda anlaşma sağlıyor. Yeni açılacak bir oto yıkama dükkanının en az 300 metrekare kapalı alanı olması gerekiyor. Mimari projenin onayı ve tadilatları markalar tarafından gerçekleşiyor. Eğitimler ve kurulum paketleri şirketler tarafından karşılanıyor. Şirketler eğitimden yer seçimine, mal temininden pazarlamaya kadar birçok alanda destek veriyor. Şirketler işinin başında duracak ve işletme kabiliyeti olan girişimci adaylarını tercih ediyorlar” diyor.

Haberle ilgili daha fazlası: