TÜRKİYE’de iş gücüne katılım arttıkça birçok farklı hizmet sektörü gelişiyor. Bu sektörlerden biri de kuru temizleme.
Haberin Devamı
Son 10 yılda Türkiye’nin dört bir yanına yayılan kuru temizleme şubeleri, 2018’de de büyümesini sürdürüyor. 2 milyar lirayı aşan pazarda 10’dan fazla kurumsal marka hizmet veriyor. Bu markalar franchise sistemiyle de şube sayısını arttırıyor. 2018 yılında 200 ile 300 arasında yeni kuru temizleme şubeleri açılması planlanıyor. Bu şubeler daha çok İstanbul, Ankara ve İzmir gibi şehirlerde açılıyor. Bugün ortalama yatırımın 250 bin lirayı bulduğu bir kuru temizleme şubesi yatırımını 24 ile 36 ay arasında geri döndürebiliyor. Sektör temsilcileri bu alana yatırım yapan girişimcilerin daha çok kadınlardan oluştuğunu dile getiriyor.
SEKTÖR GELİŞİYOR Sektördeki büyüme oranlarının her yıl çift haneli rakamlarda olduğunu anlatan yetkililer, “Sektör son 10 yılda hızlı bir büyüme yakaladı. Yapılan fuarlar ve etkinlikler sektörün bilinirliğini arttırdı. Türkiye’de pazar 2 milyar liraya ulaştı.
Sadece Amerika’da 2017 yılında 40 bine yakın kuru temizleme şirketi 12 milyar dolar gelir elde etti. Pazarın Avrupa’da da büyüdüğünü gözlemliyoruz. Türk şirketlerinin de buralarda şube açmayı planladığını duyuyoruz. Avrupa pazarının bugünkü büyüklüğü 10 milyar Euro seviyesinde. Avrupa’da da bu kültür yaygınlaştıkça pazar büyüyecek” dedi.
Markaların yatırımcılara sunduğu franchise paketlerinde girişimcilere birçok fırsat tanındığını dile getiren sektör temsilcileri, şöyle konuştu: “Yatırımcıya doğru bir lokasyon seçiliyior. Bu lokasyondaki çalışan ve müşteri potansiyeli masaya yatırılıyor ve gelir ve gider tabloları kalem kalem gösteriliyor. Franchise şartları bu görüşmeler esnasında belirleniyor. Yer seçimi, mağaza projelendirilmesi, makina parkurunun kurulumu ve eğitimleri şirketler tarafından veriliyor. Ortalama 250 bin liralık bir yatırım ile açılan kuru temizleme şubesi 24 ay ile 36 ay arasında yatırımını geri döndürebiliyor. Ancak bazı şubelerde bu süre daha da az oluyor. Hiç beklenmedik bir talep ile de karşılaşılabiliyor.”
BİLMENİZ GEREKENLER Bugün Türkiye kurumsal olarak hizmet veren yüzlerce şube bulunduğunu anlatan yetkililer, yatırımcılarda aranan özellikleri ise şöyle sıralıyorlar: “Türkiye’de pazarın önümüzdeki yıl yüzde 10 büyümesi bekleniyor. Müşterilerin eşyaları değerli olduğu için hata kabul etmeyen sektörlerin başında geliyor. Bu yüzden de müşteri hizmetleri ve ilişkileri yönetimi konusunda yatırımcının başarılı olması bekleniyor. Sektör ile bağlantılı yeni gelişmelere açık, öngörülü, dinamik ve genç bir ruha sahip yatırımcılar ön plana çıkıyor. Mağazacılık anlayışını yükleyebilecek nitelikte bakış açılarına sahip girişimciler aranıyor.”