1- Rahatınızı bozabilecek misiniz?
İnsanlar bazı zorlukları kendi başlarına gelmeden anlamakta güçlük çekebilirler. Örneğin, hesaba her ay düzenli miktarda maaş yatmadığında bütçe nasıl ayarlanır? Çalışmak için kendi kendinizi motive edebilecek misiniz? Yalnız başınıza stratejik kararlar alabilecek misiniz? gibi sorularla daha önce karşılaşılmadığından bunların baştan düşünülmesi gerekir.
2- Gerçekten insanları ikna edebilecek bir fikre sahip misiniz?
Belki orijinal bir fikriniz olmayabilir. Ancak hangi işi yaparsanız yapın, insanlara ne satacağınızı, hangi hizmeti vereceğinizi net bir şekilde anlatmanız gerekir. Örneğin ‘hayat koçluğu yapıyorum’ demek yerine ‘40 yaş üstü kişilere online çöpçatanlık konusunda destek veriyorum’ denmesi iş tanımını netleştirir. Vereceğiniz hizmetin, satacağınız ürünün müşterilere nasıl bir fayda sağlayacağını, sizin diğerlerinden ne farkınız olduğunu karşı tarafa aktarabilmek çok önemlidir.
3- Neden bunu yaptığınızı biliyor musunuz?
İnsanlar şirketleri içlerinden gelen bir tutku ile kurarlar. Bu, bir kadını daha güzel gösterme tutkusu veya müşterilere en lezzetli yemekleri yedirme tutkusu olabilir. Müşterileri markaya bağlayan da bu heyecandır. Tutku, şirketin hikâyesinin yazılmasına yardım eder. Pazarlama ise hikâyenin insanlara anlatılmasıdır. Eğer o işe neden girdiğinizi bilirseniz daha çok kişiye ulaşabilirsiniz.
4- İşler kötüye giderse ne yapacaksınız?
Birçok kişi, bu soruya iyi bir cevabı olmadığı için olduğu yerde kalıyor ve fikirlerini hayata geçiremiyorlar. Eski işime geri mi döneceğim? Farklı bir sektöre mi yöneleceğim? Kaybım ne kadar olacak? gibi soruların cevabının baştan düşünülmesi gerekiyor. Potansiyel kazanç veya kaybın önceden belirlenmesi, ‘İşten ne zaman ayrılıp kendi işimi kurmalıyım?’ sorusunun cevabının verilmesini de kolaylaştırabilir.
5- Kendiniz hakkında pek beğenmeyeceğiniz yönleri öğrenmeye hazır mısınız?
Korku, şüphe ve kaygı. Bunların hepsi çıkacağınız yolculuğun parçaları. Eğer korkmaktan korkuyorsanız, henüz hazır değilsiniz demektir. Aynı şey, kişisel gelişime açık değilseniz ve zorluklarla mücadele edemeyecekseniz de geçerli. Bu süre zarfında kendinizden emin olduğunuz bazı alanlarda belki de o kadar iyi olmadığınızı keşfedebilirsiniz. Ne olursa olsun eğer bu yolculuğa çıktıysanız sizi korkunun yönlendirmesine izin vermemelisiniz.
Kaynak (LinkedIn Pulse)