Kariyer için estetik

1dk okuma

İş hayatı, acımasız rekabet son yıllarda kariyer için estetik operasyonlara başvuranların sayısını arttırıyor. Başta yöneticiler ve yönetici adayları olmak üzere çalışanlar en çok yüz ve burun estetiğine başvuruyor.

Haberin Devamı

Günümüzde genç, çekici ve canlı bir izlenim uyandıran kişilerin mesleki başarılarının daha yüksek olduğu ispatlanmış durumda. Bu sebeple birçok yönetici, dış görünüşlerine önceki yıllara nazaran çok daha önem veriyor ve plastik cerrahların kapısı çalıyor.

2011 yılında Texas Üniversitesi Ekonomi Bölümü’nde yapılan bir çalışmada aynı eğitim düzeyi ve bilgi birikimine sahip çalışanlar arasında dış görünüşü daha iyi olanların yüzde 5’e kadar fazla maaş aldığı ve bunun tüm yaşama vurulduğunda, 230.000 dolarlık bir kazanç sağladığı ispatlanmış.

Alman dergisi Die Welt’in yaptığı araştırma sonuçlarına göre de Çin’de yılda 7 milyon genç üniversiteden mezun oluyor ve mesleki hayata atılıyor. Birçok açıdan aynı seviyede olup iş başvurusu yapan binlerce kişiden çoğu, dış görünüşe göre seçiliyor.

Orta yaş yöneticiler yüze odaklanıyor
Dolayısıyla kariyer için estetik operasyonların sayısını artıyor. İş dünyası en çok yüz ve burun estetiğine başvuruyor. Estetik, plastik ve rekonstrüktif cerrahi uzmanı Op. Dr. Burak Türkyılmaz, “Orta yaş ve üstü yöneticiler, yılların getirdiği deformasyonların net gözlenebildiği yüze odaklanıyor. Yaşın ilerlemesi ve deformasyonların artmasıyla daha kalıcı işlemler uygulanıyor. Örneğin, göz kapağı ameliyatları, orta yüz germe, yüz ve boyun germe gibi... Cerrahi müdahalelere uzak duran kişilerde ise, dolgu, botoks gibi işlemler de gerçekleştiriliyor. İş hayatının başlarında ya da yeni olgunlaşmaya başlayan genç çalışanlar ise, dolgu, botoks veya cildi, cilt altı dokusunu canlandırmaya, korumaya uygun işlemleri tercih ediyor. Kadınlar için, burun ve meme ameliyatlarında, mesleki gereklilik sebebiyle yaptıranların oranında da artış var” diyor.

5 hastadan 1’i kariyer için geliyor
Dr. Türkyılmaz’a hastalarının ne kadarının kariyerinde yükselmek için estetik operasyonlara başvurduğunu sorduğumuzda şöyle cevap veriyor: “Bunu direkt bu şekilde ifade eden hastalar oldukça nadir, ancak sohbet asıl sebepleri ortaya çıkabiliyor. Örneğin, iş değiştirdim, yeni işime başlamadan önce daha çekici görünmek istiyorum veya üniversiteden mezun oldum ve iş başvurularıma başlamadan önce ‘şurada şöyle bir değişiklik yapmak istiyorum’ diyen hastalarımın sayısı da azımsanmayacak kadar çok. Profiline dayanarak, kariyeri ile ilişkilendirebileceğim hasta sayısı yaklaşık yüzde 20 oranında. Yani aslında gelen her 5 hastadan 1’i kariyeri için bizlere başvuruyor. Bundan 10 yıl önce elbette durum daha farklıydı. Bir kere bu sebeple gelindiği de belirtilmezdi. Hastalar öncelikle kendileri, sonra sosyal çevreleri için ameliyat olurdu. Ancak günümüzde bu oran neredeyse yüzde yüz arttı ve rekabetin artmasıyla kariyer odaklı ameliyatlar da çoğaldı.”

Kadın yöneticiler ağırlıkta
Kariyer için estetik operasyonlara başvuranların büyük çoğunluğu yönetici pozisyonundaki kadınlar. Bunun haricinde görsel mesleklerde ve hizmet sektöründe çalışan müşteri ile birebir temasta olan meslek gruplarında, örneğin hostesler, ekran yüzleri, modeller, sporcular, satış ve pazarlama alanında görev alanlarda oran oldukça yüksek.

Dr. Türkyılmaz, “Estetik, doğru zaman, teknik ve doktor ile yapıldığında, sizi hayata bağlayacak, işinizde kariyerinizde gelişiminize katkı sağlayacak bir sihirli değnek aslında. Kadınlar ve erkekler de bunun farkında. Türkiye estetik müdahaleler konusunda dünyadaki en iyi ülkelerden biri. Hal böyle olunca da, erişilebilir uygulamalar artıyor ve daha çok insan daha çok güzelleşiyor. Önce ufak tefek, neştersiz müdahaleler ile geliniyor. Sonrasında alınan tepkilerin olumlu olmasıyla bu ameliyatlara kadar gidebiliyor. Birebir iş dünyasında olan, özellikle insan yöneten kişiler, otoritenin, dinamizmin ve hatta yönetici-çalışan sadakatinin devamı için genç görünmeye devam arzusunda oluyor” diyor.

Haberle ilgili daha fazlası: