Girişimciler kahve kokusuna geliyor

1dk okuma

Türkiye’de kahve pazarı özellikle zincir markalarının sektöre girmesinin de etkisiyle her yıl büyüyor, kahve kültürü yaygınlaşıyor. Bu kültürden çıkan ve tüm sektörü bir araya getiren ‘İstanbul Coffee Festival’ girişimcilere fırsat yaratıyor.

Haberin Devamı

Türkiye’deki kahve pazarının büyüklüğü, özellikle zincir kahve markalarının sektöre girmesi ile hızla yükselişe geçti. Tüketilen toplam kahve miktarı 30 bin tona, kişi başı yıllık kahve tüketimi ise 400 grama ulaştı. Bu rakamlar, kişi başına yıllık tüketimin 4 kilogram olduğu ABD, 7 kilogram olduğu Almanya gibi ülkelerin gerisinde kalsa da, değişen yaşam dinamikleri, kentleşme olgusu, kahvenin iş yaşamında yaygınlaşması gibi sebepler kahve tüketimini sürekli arttırıyor.

Kahveye ilginin artması, Türkiye’de kahve kültürünün de yaygınlaşmasına sebep oluyor. ‘İstanbul Coffee Festival’ bu kültürden doğan bir etkinlik. Kahve sektörünü bir araya getiren festival, bu yıl üçüncü kez 6-9 Ekim’de Küçük Çiftlik Park’ta düzenlenecek. Organizasyonu yapan dsm group’un Ajans Başkanı Alper Sesli, festivali kahve severleri bir araya getirecek bir çatı olarak tanımlıyor. Global kahve markaları ve makine üreticileri, coffee shop’lar, kahve firmaları, ekipman üreticileri, kahve yanı lezzetler, kahve ile ilintili tasarım markaları, çikolata markalarının bir araya geldiği festivale yaklaşık 200 markanın katılması bekleniyor.

FIRSATA DÖNÜŞEBİLİR
Festivalin yapıldığı ilk yıl ile üçüncü yıl arasında Türkiye’deki kahve dükkanı sayısında yüzde 120 artış olmuş. Katılımcı sayısı ikinci yılda yüzde 30 artmış. Dolayısıyla, girişimciler festivalde önemli fırsatlar yakalayabiliyor. Dört gün içinde 30 bin kişiye tadım yaptırılıyor. Hem üreticiler, hem girişimciler iyi kahve, iyi üretim ve sunum yapma imkânı buluyorlar. Festivalde bir kahve dükkanı açma hayali olan girişimcilerin kendilerine uygun yeşil çekirdek, kavurma ekipmanları, kahve, kahve makinesi, nitelikli su, süt ürünlerini, hatta ne kadar kredi alabilecekleri konusunda bilgi alabilecekleri bir ortam oluşuyor.

Festivalle ilgili başarı hikâyeleri de ortaya çıkmaya başlamış. İlk yıl kahve dükkânı olmadan katılan bir marka, bugün İstanbul ve New York’ta kahve dükkânı sahibi olmuş. Yakında da Dubai’de dükkan açmaya hazırlanıyormuş. Alper Sesli, Türkiye’nin nitelikli kahve işleme anlamında ciddi bir ihracatçı olacağını düşünüyor.

İŞYERLERİNDE ÇAYIN YERİNİ KAHVE ALDI
Alper Sesli, beyaz yakalılarda çay molalarının yerini kahve molalarına bıraktığını belirtiyor. Türk kahvesi tabii ki geleneksel olarak devam ediyor. Bunun yanında, kahve tüketimi farklı lezzetlerle çeşitleniyor, zenginleşiyor ve hızlı bir büyüme trendi içinde bulunuyor. Özellikle genç kuşaklar farklı kahve aromalarına, farklı lezzetlere çok daha açık. Bu durum yakın gelecekte kent ve iş dünyasında kahve tüketiminin daha da baskın hale geleceğinin gösteriyor.

Haberle ilgili daha fazlası: