90 ülkede satışı ve 19.500 çalışanı olan Danimarkalı ayakkabı firması Ecco, Türkiye’deki ilk mağazasını iki hafta önce İstanbul Marmara Forum’da açtı. Ecco, 3 yıl içinde Türkiye’de en az 15 mağazaya, 5 yıl içinde de 35 mağazaya ulaşmayı hedefliyor.
Türkiye’ye girmek için araştırmalara 2010 yılında başlayan Ecco, Danimarka Konsolosluğu vasıtasıyla o dönem Danimarka merkezli spor giyim markası Hummel’ı Türkiye’ye getiren Deniz Erda’ya ulaştı. 2012 yılında görüşmelere başladılar ve 3-4 ay süren görüşmeler sonucunda Erda, geçen yıl temmuz ayında Ecco ailesine katıldı.
Ecco Türkiye Genel Müdürü Deniz Erda, bu yıl açmayı planladıkları 5 mağaza için mağaza müdürlerini ocak ayında işe aldıklarını ve eğitimlere başladıklarını anlatıyor.
Ecco Türkiye işe aldığı 5 mağaza müdürü, 1 muhasebeci ve 1 merchandise’ı önce bir hafta Dubai’ye ardından da 1 hafta şirket merkezinin bulunduğu Danimarka’ya götürdü. Dubai’de başta satış eğitimleri olmak üzere çeşitli eğitimler alan çalışanlar markayı tanıyıp teoriyi pratiğe dönüştürme fırsatı buldular.
Kendi ayakkabılarını ürettiler
Ardından bir hafta Danimarka’ya eğitime giden çalışanlar, dünyanın her yerinden gelen çalışanlar için yapılmış bir tasarım oteli olan Ecco otelinde kaldılar. Burada marka kültürü, markanın vizyonu, misyonu, tarihi konularında eğitim aldılar. İkinci gün ürün eğitimleri verildi ve herkes kendi ayakkabısını üretti.
Danimarka’daki eğitimlerden sonra geceleri de Oyster (istridye) safariler düzenlendi. Dünyada 5 ayakkabı fabrikası, 4 tane de deri üretim fabrikası bulunan Ecco, tüm üretim aşamalarını kendi tesislerinde gerçekleştiriyor, üretilen bir ayakkabıya 200 el değiyor. 5 yıl içinde 35 mağaza için minimum 150 kişi alacak olan Ecco, işe alacağı tüm mağaza müdürlerini bu eğitimlerden geçirecek.