İlgi alanınızın peşinden gitmek: E-ticaret girişimciliğinin keyifli olduğu kadar zorlu dönemleri de olabilir. Bu yüzden üzerinde çalışmaktan ve yeni ürünler bulmak için gönüllü olarak zaman ayırabileceğiniz kendi ilgi alanınıza giren bir konu seçmek işinize yarayabilir. Bildiğiniz ürünü satmak, hiç bilmediğiniz bir ürünün yanında size avantaj sağlar. Aynı zamanda hakim olduğunuz bir konuda, müşterinin gerçek anlamda işine yarayabilecek ürünleri ayırt etme avantajına da sahip olabilirsiniz. Ürünün sürekliliği de ilgi alanınız olduğu için devam edecek ve eksik yanlarını geliştirebilmek için çalışma imkanına sahip olacaksınız.
Anahtar kelimelerdeki gizli ürünler: Bazen e-ticaret sitenizde satmak isteyebileceğiniz ürünleri bulmak için en iyi yardımcınız bir arama motoru olabilir. Potansiyel alıcıların internette ne gibi ürünler aradıklarını inceleyerek alıcısı hazır ürünlerin hangileri olabileceğine karar vermek kolay olabilir. Arama motoruna konserve yazdığınız zaman, konserve açacağı gibi yönlendirmeler ile, aklınıza gelmeyen bir ürün hakkında fikir verebilir.
Sorunlara bakın
Müşterinin yaşadığı sorunu bulun: Eğer satışını yaptığınız bir ürün, müşterilerin hali hazırda yaşamakta oldukları bir sorunu çözüyorsa satış yapmanız tahmin ettiğinizden de daha kolay hale gelecektir. Çevrenizdeki gözlemleriniz veya internette müşterilerin yaşadıkları sorunları paylaştıkları blog veya forumları inceleyerek şu anda hangi türdeki müşterilerin, hangi konularda ne gibi sorunlar yaşadıklarına dair fikir edinebilirsiniz.
Müşteri davranışlarını inceleyin
Trendleri yakından takip edin: Bazı dönemlerde müşterilerin belirli türdeki ürünlere talepleri artar. Hangi dönemlerde nelerin daha çok aranacağını, nelerin daha çok tüketileceğini önceden kestirebilirseniz bu konuda çok büyük bir avantaj elde ederek kısa sürede çok başarılı bir e-ticaret işi kurabilirsiniz. Bunun için müşteri davranış ve yorumlarını örneğin sosyal medya üzerinden takip etmenin yanı sıra, yabancı kaynaklardan da faydalanmanız ve dünyanın farklı bir yerinde trend haline gelmiş ürünlerin neler olduğunu tespit edebilmeniz çok işinize yarayacak.
E-ticaret 14 milyar’ı aştı
Türkiyede internetten alışveriş yapan insan sayısı artıyor. 2013’te online satış pazarının ülke içindeki payı yüzde 1.3’le 14 milyar Türk lirasını buldu. Türkiye Bilişim Sanayicileri Derneği (TÜBİSAD) tarafından bu yıl ilk kez, Elektronik Ticaret Derneği (ETİD) proje ortaklığı ve Deloitte Türkiye proje yönetimi ile hazırlanan Türkiye e-Ticaret Pazarı-2013 raporu açıklandı. Raporda elektronikten giyime her türlü online satış araştırıldı. Rapora göre internetten ürün satan firmaların günlük, aylık ve yıllık trafik bilgileri yani ziyaretçi sayısı, alışveriş yapan kişi sayısı ve harcanan toplam tutar bilgilerine göre çıkarılan 14 milyar Türk Lirası payın sadece yüzde 1.3 ünü oluşturuyor. Bu payın yaklaşık yarısını tatil-seyahat alıyor. Perakende satışın takip ettiği sıralamada üçüncü sırada ise online bahis yeralıyor.