Uluslararası denetim ve danışmanlık şirketi Ernst&Young’ın (EY) raporuna göre, finans yöneticileri (CFO) ile pazarlama yöneticileri (CMO) arasındaki işbirliği son üç yılda dikkate değer bir şekilde arttı.
Tüm dünyadan 650’yi aşkın CFO ile yapılan görüşmelere göre, CFO’ların yüzde 54’ü, CMO’lar ile yapmış oldukları işbirliklerinde bir artış olduğunu belirtiyor. CFO’ların yüzde 63’ü ise bu dönemde pazarlama ilgili konulara daha fazla dahil olduklarını söylüyor. Bununla birlikte, CFO’lar ve CMO’ların kullanabilecekleri ortak platform, süreç ve temel performans göstergelerinin eksikliği ile kültürel farklılıklar, işbirliğinin önünde önemli bir engel teşkil ediyor.
Rapora göre, CFO ve CMO’lar daha çok, müşteri segmentasyonu ve öngörüsü, pazarlama faaliyetlerinin piyasadaki getirisini ölçme, ürün portföyünü optimize etme ve dijital yönetişim konularında iş birliği yapıyorlar.
Örneğin, salt web tabanlı hizmet sağlayıcılar, ofis ya da satış ağı maliyeti olmadan hızla birçok pazara giriyor ve rekabet avantajına sahip oluyorlar. Fiyat karşılaştırma sitelerinin yükselişi ise kâr marjları ve satışa sunulan ürünler üzerinde baskı oluşturuyor, bu da organizasyonları pazarlama stratejilerini yeniden değerlendirmeye itiyor.
Güç birliği yapılmalı
Pazarlama departmanları geleneksel olarak hedef kitlelerinin istek, ihtiyaç ve davranışlarını fokus gruplar, kampanyalar ve satışların korelasyonu ile anlamaya çalışırken, şimdi finans departmanlarının çıktılarına daha çok benzeyen, veri temelli, tahmin modelleri sunan analitik araçları ile çalışıyorlar.
Günümüz iş dünyasında şirketlerin başarılı olmalarında finans ve pazarlama departmanlarının güç birliği yapmalarının büyük önem taşıdığını vurgulayan EY Türkiye Danışmanlık Hizmetleri Bölüm
Başkanı Selim Elhadef şunları söyledi: “Organizasyonların sağlıklı gelişimini sürdürmelerini sağlamak için CMO’lar pazarlama karışımının ürün, fiyat, dağıtım kanalları ve promosyonlar gibi bileşenlerini çok iyi sorgulamalı ve değerlendirmelidir. CFO ise, şirketlerin kendilerine özgü güçlü avantajlarını kaybetmeden, adapte olmalarını sağlayacak stratejik yatırımları yapmalıdır. Günümüz iş dünyasında başarı CMO’lar ve CFO’lar arasında uyumlu ve odaklı bir işbirliğinden geçiyor.”