2004 yılında Amerika Silikon Vadisi’nde çalışan Türk bir idari ekip tarafından, tüketici elektroniği alanında hizmet vermek amacıyla kurulan AirTies, 10. yaşında yaklaşık 100 Milyon USD ciroya ulaştı. AirTies’ın dünya genelinde 250’den fazla çalışanı var. Bu kişilerin 77’si çağrı merkezinde görev alıyor. Bu ekibin büyük bir bölümü müşteri çağrılarına odaklı çalışırken, onarım merkezi doğrudan donanım problemleri ile ilgileniyor ve yönetim ekibi de, global satış sonrası servis operasyonları bölümünün hatasız çalışması ve Ar-Ge faaliyetleri için bilgi üretimine odaklanıyor.
14 kişi Ar-Ge’ye geçiş yaptı
Şirkette rotasyonu destekleyen AirTies’da bugüne kadar çağrı merkezinden Ar-Ge’ye geçenlerin sayısı 14. Ar-Ge bünyesine geçiş yapanlara, tasarım doğrulama uzmanlığı, test mühendisliği, saha uygulama mühendisliği gibi alanlarda kariyer imkanı sunabiliyor.
AirTies IK & Kurumsal Pazarlamadan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Zeynep Yoğurtçugil, “Ar-Ge şirket içerisindeki en büyük ekip olduğu için en sık pozisyon açılan ekip de aynı zamanda. Teknik yatkınlığı yüksek profesyonellerin ağırlıklı tercihi de Ar-Ge merkezindeki görevler oluyor. Özellikle de çağrı merkezi tarafından elde edilen bulguların, fikirlerin Ar-Ge tarafından hayata geçiriliyor olma ilişkisi bu geçişleri olumlu etkiliyor. Çağrı merkezi çalışanları ürünlerimizin teknik özelliklerine olan hakimiyetleri, ürün kullanım senaryoları gibi mevcut görevlerinde elde ettikleri bilgiler Ar-Ge için katma değer taşıyor” diyor.
Çağrı merkezinde işe başlayan müşteri temsilcileri kapsamlı bir eğitim programına alınıyor, dolayısı ile altyapı olarak mutlaka beklenen bir bölüm/mezuniyet derecesi yok. Yoğurtçugil, “Kişinin potansiyelini hayata geçirebilmesine fırsat sağlayabilmek adına rotasyonlar, proje sorumlulukları, fonksiyonlar arası takım çalışmaları gibi farklı fırsatlar yaratıyoruz. Biz AirTies’da kişilerin geçmiş bilgi ve deneyimleri kadar tutum ve davranışa dayalı bir işe alım stratejisi yönetip, teknik bilgi eksikliğini ise çalışanlarımızı geliştirmek üzere kurduğumuz AirTies Academy, departmanlar arası çalışan proje ekipleri sayesinde destekliyoruz” diyor.
Yöneticiler ikna turuna çıkıyor
Sadece çağrı merkezi özelinde değil, tüm AirTies çalışanlarına, şirket içerisinde farklı görevlere ve pozisyonlara geçebilme imkanı sunuluyor.
Yoğurtçugil, geçişin sağlanabilmesi için kritik iki temel unsura dikkat çekiyor: “Öncelikle mevcut görevinde yüksek performans göstermesi ve geçmek istediği bölümün yöneticisinin bu geçişi kabul ediyor olması. Farklı alanlarda kariyer fırsatlarını değerlendirmek isteyen çalışanlarımız kendilerini diğer yöneticilere tanıtıyor, anlatıyor ve onların dikkatini çekiyor olmalılar. Zaman zaman tam tersi durumla da karşılaşabiliyoruz. Kurulan ilişkiler sayesinde farklı ekiplerin yöneticileri potansiyel gördükleri çalışanları kendi ekiplerine almak için ikna turuna çıkıp, ekiplerinde açık olan pozisyonları pazarlayabiliyorlar.”