23 ŞUBE AÇACAKLAR
VakıfBank’ın 924’ü yurtiçi ve 3’ü yurtdışında olmak üzere toplamda 927 şubesi ve 16 bin 115 çalışanı var. 2016 yılı sonunda 15 bin 615 olan çalışan sayılarını 2017 Aralık başı itibariyle 16 bin 115’e yükselttiklerini söyleyen VakıfBank Genel Müdür Yardımcısı H. Uğur Bilgin, “Yıl boyunca işe aldığımız çalışan sayısı 1.115 olurken net istihdam artışımız ise 500 kişi olarak gerçekleşti. 2016 yılı sonunda 921 olan yurt içi şube sayımız da 2017 yıl sonu itibarıyla bir önceki yıla göre artarak 924’e ulaşmış olup yurtdışında bulunan 3 şubemiz ile birlikte toplamda 927 şubeye ulaşmış bulunuyoruz. 2018’de ticari segmentte şube açılışları gerçekleştirerek toplam şube sayımızı 950’ye yükseltmeyi planlıyoruz. Bankamıza yıl içerisinde yaklaşık 1000 personel istihdam edilmesi öngörülüyor.”
Bankacılık sektörü bu yılın eylül ayı itibariyle 195 bin 64 kişiye istihdam yarattığını, ancak geçen yıl ile karşılaştırıldığında istihdamın yüzde 1.3 azaldığını ve 2 bin 655 kişinin sektörden ayrıldığını söyleyen Bilgin, “2018’de çalışan sayısındaki düşüş trendinin devam etmeyeceğini, personel istihdamının artarak devam edeceğini öngörüyorum. Bunun yanı sıra mobil bankacılık ve dijitalleşmenin şubeleşme ve istihdam konusunda sektöre yeni bir bakış açısı getireceğine inanıyorum. Bu nedenle yaptığımız işe alımlarla, dijital dönüşüm ve değişimin hızına uyum sağlayacak nitelikte dinamik ve yetenekli personelin istihdamını gerçekleştiriyoruz” diyor.
ŞUBE SAYISI AYNI KALACAK
Garanti Bankası’nın 944 şubesi ve 18 bin 892 çalışanı bulunuyor. 2017 yılında 2 şube açılışı ve 24 şube kapanışı gerçekleştiren banka 2016 aralık ayından bu yana 797 kişi azaldı. 2018 yılında şube sayısında büyük bir değişim beklemeyen banka, 1.000 civarında bir alım bekliyor. İstanbul ve Sivas’ta bulunan çağrı merkezleri ve Türkiye genelindeki şubeler için ağırlıklı olarak gişe asistanı, telefon bankacılığı müşteri temsilcisi, operasyon merkezi asistanı ve müşteri işlemleri yetkilisi alımları yapılacak.
ŞUBE AÇILIŞI PLANLAMIYORLAR
QNB Finansbank’ın 580 şubesi ve 12 bin çalışanı bulunuyor. 2016 yılında şube kapatmak yerine şube birleşmelerine giderek verimliliği artırdıklarını söyleyen QNB Finansbank İK Genel Müdür Yardımcısı Hakan Alp, “2018’de QNB Finansbank olarak müşterilerimize verdiğimiz dijital bankacılık hizmetinin kalitesinde derinleşmeye odaklanacağız, planlarımızda şube açılışı bulunmuyor. Bu kapsamda organizasyonel verimliliği artırmak amaçlı yaptığımız değişiklikler, ayrılma, terfi ve görev değişikliklerine bağlı olarak açılan pozisyonlar için 2 binin üzerinde işe alım gerçekleştirmeyi düşünüyoruz. İşe alımları Türkiye genelindeki farklı şubelerimiz, saha satış, çağrı merkezi ve genel müdürlük ekiplerimiz için gerçekleştireceğiz. MT ve müfettiş yardımcısı işe alımlarımızı ise temmuz ayında gerçekleştiriyoruz. Şube ekiplerimizi Career Programı kapsamında Haziran ayında mezun olacak üniversite öğrencileri arasından seçiyoruz. Onun haricindeki tüm işe alımlarımızı yıl içerisinde ihtiyacı göre belirleyeceğiz” diyor.
150 KİŞİYİ İŞE ALACAKLAR
2017 yılında 1 şubesini kapatan, 2017 yılının 3. çeyreğinde bazı şubelerini birleştirme kararı alan Burgan Bank’ın 49 şubesi ve 971 çalışanı var. 2018 yılında stratejik olarak çok iyi lokasyonların bulunması halinde şube açmayı düşünebileceklerini söyleyen Burgan Bank yetkilileri, “Ancak şube açılışı gerçekleşmese bile, mevcut şubelerimizi yeni satış ve pazarlama kadroları ile desteklemeyi ve özellikle satış ve pazarlama bölümlerimizde çalışan müşteri temsilcisi sayımızı en az yüzde 10 artırmayı planlıyoruz. Satış ve pazarlama rolleri de dahil tüm banka bölümlerine yeni 150 çalışanı katmak istiyoruz” diyorlar.
ROBOTİK SÜREÇ OTOMASYONU İÇİN ÇALIŞIYORLAR
ING Bank’ın 263 şubesi ve toplam 5 bin çalışanı bulunuyor. Geleceğin bankacılığını bugünden inşa etme yaklaşımları kapsamında dijitalleşme, teknoloji ve inovasyonun en önemli odak noktaları olduğunu söyleyen ING Bank İK Genel Müdür Yardımcısı Bahar Şansal, “Teknoloji tüm sektörlerde iş tanımlarını ve çalışanlarda aranan nitelikleri dönüştürüyor. Finans sektörü de bundan bağımsız değil. Süreçleri hızlandıran, çalışanların rutin bazlı uygulamalardan kaynaklanan iş yükünü azaltan ve finansal danışmanlık özelliğini öne çıkararak müşteri memnuniyetini artıran uygulamalar önümüzdeki dönemde giderek artacak. Örneğin, biz ING Bank’ta robotik süreç otomasyonu konusu ile 2017 yılının başından beri ilgileniyoruz. Şu anda KOBİ bankacılığında çeşitli operasyonel adımları robotlar aracılığıyla halledebiliyoruz” diyor.