TÜRKİYE’de 2016’yı 44 milyar liralık pazar büyüklüğü ile kapatan dışarıda yeme-içme sektörü, 2017’de kurumsal markaların franchise vermeye başlamasıyla büyümeyi planlıyor. Bu markalar arasına 2010 yılında katılan Hardal Restoranları şimdi Ege ve Akdeniz’i hedefe aldı. Hardal Restaurantları Genel Müdürü Cihan Çobanoğlu, “İlk hedefimiz Antalya, Alanya, Mersin, Bursa, Eskişehir ve Kırklareli gibi bölgelerde restoran sayımızı arttırmak. Araştırmalarımız sonucunda en çok talebin bu bölgelerde yoğunlaştığını tespit ettik. Şimdilik hedefimiz yıl sonuna kadar 15 şube açmak” diyor. Cihan Çobanoğlu şu bilgileri verdi:
EGE VE AKDENİZ HEDEFTE
- 2010 yılından bu yana farklı restaurantları ile yeme-içme sektöründe hizmet veren Mar Group’un 3 farklı markası ve 8 şubesi bulunuyor. Mar Group bünyesinde yer alan Hardal Restaurant’ları 2010 yılından bu yana yeme içme sektöründe hizmet veriyor.
- Bugün İstanbul Nişantaşı, Ataköy Marina ve Bodrum Türkbükü şubeleri ile hizmet veriyoruz.
- 2017 yılı itibari ile Hardal Restaurantları olarak francaise sistemi ile büyümeyi hedefliyoruz.
- İstanbul’dan farklı olarak restoran konseptimizin haricinde ayrıca beach restoran olarak da hizmet veriyoruz. Franchaise ile ilgili olarak Ege ve Akdeniz sahillerinde görüşmelerimiz devam ediyor.
NE KADAR YATIRIM YAPMALI
- Bir şube açılışında yer, konum, lokasyon tüm bunlar yatırımın artı ve eksilerini belirliyor. Ancak, her restoranımızın bir m2 birim maliyeti var ve buna göre m2 maliyeti 2 bin TL’yi buluyor.
- Markanın isim hakkı bedeli 250 bin TL. Cirodan yüzde 5 royalty alıyor. Ayrıca yüzde 2’de reklam katkı payı temin ediyoruz.
Bizlerle yola çıkacak olan adaylarımızın bugün markaya en az 500 bin TL’lik yatırım yapması gerekiyor.
- Aradığımız aday şubeleri, AVM giriş katı, A plus müşteriye hizmet veren cadde, sokak, yürüş yaya trafiğinin yoğun olduğu lokasyonlar olarak öne çıkıyor.
- Bugün bir restoranın aylık giderleri kira ve personele göre değişkenlik gösterebiliyor. İyi bir işletme için ideal kira 30 bin-40 bin TL aralığında. Bu işletmede ideal personel sayısı ise 21 civarında.
NE ZAMAN PARA KAZANIRIM
- Yatırımın geri dönüşünde doğru marka tercihi, iyi analiz ve marka güvenirliği çok önemli. Hiçbir yatırımcı maddi olarak yaptığı yatırımın zarar etmesini istemez.
- Dikkat edilmesi gereken en önemli konu markanında bu bilinçte olan bir marka olması, verdiklerinden veya kendi sisteminden ödün vermeyen kuralları ve kurumsallığı sağlayabilmesi.
- Bugün doğru noktalarda konumlanmış olan mekanlardan 1.5 yıl içerisinde hızlı bir dönüş sağlanabiliyor. Ancak bu süre yazlık mekanlarda farklılık gösterebiliyor. Yazlık mekanlar için bu rakam 60 ve 75 gün ile sınırlı.
Markayı temsil etmeli
BU alanda yatırım yapacak girişimcilerde aradıkları özellikleri de sıralayan Hardal Restaurantları Genel Müdürü Cihan Çobanoğlu şu değerlendirmeyi yaptı: “Marka ve vizyon kimliğimizi temsil edecek yeterliliğe sahip, geçmiş yaşamında iş çevresinde deneyimi olan, en önemlisi franchise mantığını iyi analiz edebilen ve bir markanın ismini taşımanın sorumluluğunu alabilecek olması en önemli kriterleridir. Bugün markayı ileriye taşıyacak ve yeni şubelerle kazancını arttıracak girişimcilerin desteği çok önemli. Özetle bu alanda yatırım yapacak kişi, ‘Parayı harcadım, başkaları yönetsin’ mantığıyla hareket etmemeli. İşinin başında durmalı ve büyütmek için projeler geliştirmeli.”