18 dakikada dijital dönüşüm

1dk okuma

*

Haberin Devamı

Digital Acceleration Challenge (Dijital Dönüşümü Hızlandırma) atölye çalışması, üst düzey yönetici araştırma ve değerlendirme şirketi Odgers Berndtson’un ‘Bir Gün CEO’ programı kapsamında cuma günü yapıldı. Demirören Medya’nın da sponsor olduğu Bir Gün CEO programı, geleceğin umut vadeden liderlerini en erken seviyede keşfetmek ve onların iş dünyasını birinci elden deneyimlemelerini amaçlıyor. Digital Acceleration Challenge atölyesi de bu bağlamda kurgulanmış. Koç Digital’in katkıları ile Boston Consulting Group (BCG) New York ofisi ortaklarının yönetiminde yürütülen atölyenin odak noktası dijital dönüşümdü.

SİMÜLASYON DENEYİMİ
Çalışmada Baymak Genel Müdürü Ender Çolak, Deloitte Türkiye CEO’su Humphry Hatton, Kale Seramik, Genel Müdürü Okan Gedik, KoçSistem Genel Müdürü Mehmet Ali Akarca, Nobel İlaç Genel Müdürü Hakan Şahin, Candy Hoover CEO’su Servet Akkaynak, Gedik Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hülya Gedik, HSBC CEO’su Selim Kervancı, İstanbul Bilgi Üniversitesi CEO’su Ecmel Ayral, Maersk Doğu Akdeniz Bölge Başkanı Sedef Ayhan, Koç Digital Genel Müdürü Önder Kaplancık ve üniversitelerden öğrenciler yer aldı. Liderler ve öğrencilerden oluşan takımlar notebook’lardaki özel simülasyon programı aracılığıyla 18 aylık bir dijital dönüşüm sürecini 18 dakikalık bir deneyim olarak yaşadılar. Öğrenciler, çalışma sürecinde aldıkları kararların sonuçlarını ve öngöremedikleri tehlikeleri gerçek zamanlı olarak yaşadılar. Atılan adımların kilit performans göstergelerine (KPI) olan etkisini deneyimlediler ve dijital dönüşümle ilgili temel kavramları öğrendiler.

Bu kurgu ve simülatif öğrenme deneyimi sonucunda dijital dönüşüm yolculuğu ve içerdiği zorluklarla ilgili tüm katılımcıların farkındalıklarının yükselmesi, grup içinde yorumlar yapılıp farklı perspektiflerin tartışılması mümkün oldu. Ayrıca, farklı nesillerden oluşan katılımcılar birbirleriyle diyalog ve ilişki kurma, motivasyonlarını daha yakından anlama fırsatı buldular.

Çalışma süresince liderler ve öğrencilerle iletişim halinde olan Odgers Berndtson Türkiye Yönetici Ortağı Ayşe Öztuna Bozoklar, iş dünyasının dört neslin birlikte meselelere çözüm bulması gereken bir dönüşüm sürecinden geçtiğini belirtti. Ayşe Öztuna Bozoklar, Türkiye’de de farklı nesillerden yeteneklerin ancak ortak akıl yaratarak ve multi-disipliner yaklaşımlarla işbirliği yaparak başarılı olabileceğini vurguladı.