Visa Türkiye tarafından hazırlanan Visa Akdeniz Turizm Analizi, 2022 yılında Avrupa’nın Akdeniz’e kıyı ülkelerinde seyahat eden yabancı turistlerin kartlı harcama trendlerine dair önemli içgörüleri ortaya koydu. Analizin sonuçlarına göre Türkiye, 2022 yılında turizm alanında Akdeniz bölgesinde gerek ziyaretçi sayısı gerek harcamalar bakımından rekorlara imza attı.
Bölgede en çok büyüyen pazar
Türkiye’nin yanı sıra Akdeniz’e kıyısı olan İspanya, Fransa, İtalya, Portekiz, Yunanistan, Malta ve Hırvatistan’daki turistlerin harcamalarını da mercek altına alan Visa Akdeniz Turizm Analizi, Türkiye’nin 2022 yılında bu ülkeler arasında en çok büyüyen pazar olduğunu ortaya koyuyor. Analize göre 2022 yılında Akdeniz havzasındaki bu ülkelerdeki kartlı ziyaretçi sayısı, pandemi öncesi son “normal” yıl olan 2019’a göre %17 artarken, Türkiye’de %43 arttı. Turistlerin kartlarıyla yaptığı harcamalar Akdeniz havzasında %43 oranında büyürken bu oran Türkiye’de %90’ı buldu. Kart başına harcamalar ise Akdeniz havzasında %22 artarken Türkiye’de bu büyüme %32 olarak gerçekleşti. Rakamlar 2022 yılında Akdeniz’in turizmdeki yıldızının Türkiye olduğuna işaret etti.
Visa Akdeniz Turizm Analizi’ne göre 2022’de Türkiye’yi ziyaret eden ilk üç turizm koridoru sırasıyla İngiltere, Amerika ve Almanya’dan gelen turistler oldu. Kartlarıyla en çok harcama yapanlarda ilk üçe sırasıyla Amerika, İngiltere ve Suudi Arabistan’dan gelen turistler girdi. Ancak kart başına en çok harcama yapanlara bakıldığında Körfez ülkeleri öne çıktı.
Visa Akdeniz Turizm Analizi’ne göre 2022’de turistlerin en çok harcama yaptığı il İstanbul oldu. İstanbul’u sırasıyla Antalya ve Muğla takip etti. İstanbul’da kartlarıyla en çok Amerikalı ve Körfez ülkelerinden gelen turistler harcama yaparken, Antalya’da İngiltere ve Almanya’dan gelenler, Muğla’da ise İngiltere ve Amerika’dan gelenler en çok kartlı harcama yapanlar oldu.
Visa Akdeniz Turizm Analizi’ne göre 2021 yılında Türkiye’yi ziyaret eden her 5 turistten biri 2022’de yine Türkiye’yi tercih etti. Ülkemize ikinci defa gelen turistlerin, döviz bazında ortalama turist harcamasının yaklaşık iki katına yakın harcaması da dikkat çekici.
Visa Akdeniz Turizm Analizi’ne göre 2022’de turistlerin Türkiye’de yaptıkları harcamalarda perakende alışverişler açık ara ile önde geliyor (%43). Türkiye bu yönüyle, turistik konaklama ve yeme-içmenin ön planda olduğu diğer Akdeniz ülkesine göre ayrışıyor. Türkiye’de ikinci önemli harcama kategorisi ise turist harcamalarının yüzde 37’sini oluşturan konaklama ve yeme-içme olarak gerçekleşti. Sağlık sektörü ise Türkiye’yi ziyaret eden turist harcamalarının yüzde 7’sini oluşturan üçüncü büyük kategori olarak dikkat çekti.
İlandır