1960'larda Corolla geniş iç hacmi, zemine monteli vites kolu, ayrık ön koltukları ve geniş arka koltuklarıyla tüm insanlara uygun bir otomobil olarak tasarlanmıştı. Model, yalnızca üç yıl içinde pazarın en çok satan otomobili oldu ve hızlı bir şekilde dünyadaki diğer ülkelere de yayıldı.
Tanıtımından yalnızca iki yıl sonra, Corolla üretimini 1.1 milyon yaparak ikiye katladı. 1968’de Kuzey Amerika’ya ihraç edilmeye başlanan model, 1970’de burada bir milyon adet satış rakamına ulaşmayı başardı.
Corolla, şu anda on birinci jenerasyonuyla piyasada ve 1977’de ulaştığı 22.65 milyon adet satış rakamından beridir dünyanın en çok satan otomobili olmayı sürdürüyor. Şu anda Toyota, Kuzey Amerika ve Avrupa pazarlarında Corolla’nın iki farklı versiyonunu satıyor. İki model de önden çekişli ve sedan.
Son jenerasyon Corolla’dan konuşmuşken, otomobilin temelde orijinal modeliyle hiçbir ortak noktası yok. Son jenerasyon daha geniş, daha uzun ve mekanik anlamda farklı bir platform kullanıyor. Karşılaştırma olması açısından, tarihin en çok satan ikinci otomobili ve 20 milyon satış rakamına ulaşan ilk otomobil olan Volkswagen Beetle'ın, 65 yıllık tarihine rağmen görsel olarak çok fazla değişmediğini hatırlatalım. Hatta bazı insanlar, modelin çok az değiştiğini ve aracın 1936’da kullanılan gövdesini 2003 modelinin şasisine yerleştirmenin mümkün olduğunu söylüyorlar.
Corolla’ya dönecek olursak, Toyota bu yılın başlarında Corolla’nın 50. Yıl Versiyonu’nu tanıttı (üstteki fotoğraf). Amerika Birleşik Devletleri için tasarlanan otomobil 2017 Corolla SE’yi temel alıyor. Özel model, koyu gri uçlu 17inçlik alaşım jantları, yenilenmiş LED farları ve start tuşlu ‘Akıllı Anahtar’ sistemiyle sunuluyor.
Mutlu yıllar, Corolla!