Acil Çağrı Merkezi hizmete başladı

Güncelleme Tarihi:

Acil Çağrı Merkezi hizmete başladı
Oluşturulma Tarihi: Mart 10, 2017 11:50

Acil Çağrı Merkezi hizmete başladı

Haberin Devamı

YOZGAT,(DHA)- YOZGAT’ta, 23 Eylül 2016 tarihinde hizmet vermeye başlayan 112 Acil Çağrı Merkezi, 110 İtfaiye numarasından sonra 112 Acil Sağlık numarası çağrılarını da almaya başladı.

Acil Çağrı Merkezini ziyaret eden Vali Kemal Yurtnaç, ülkemizde farklı acil çağrı durumları için (yangın, sağlık, jandarma, güvenlik, asayiş) halihazırda farklı hizmet numaralarının kullanıldığını söyledi. Birden fazla olan acil çağrı numaralarının, Avrupa ülkelerinde olduğu gibi ülkemizde de tek numara (112) altında toplanmasını amaçlayan 112 Acil Çağrı Merkezleri’nin İçişleri Bakanlığı koordinesinde yürütülmekte olduğunu belirten Vali Yurtnaç, “Avrupa ülkelerinde acil çağrı merkezlerine tek bir numara üzerinden ulaşılıyor. Ülkemizde ise 110, 112, 155, 156 ve birçok acil çağrı numarası bulunmakta. Bu çağrı merkezlerinin tek çatı altında toplanması için başlatılan çalışmalar neticesinde 112 Acil Çağrı Merkezleri kuruldu” dedi.

Yozgat’ta da, 6 ay önce kurulan 112 Acil Çağrı Merkezinde çalışmaların hızlı bir şekilde devam ettiğini ifade eden Vali Yurtnaç, “Burada daha önceden sadece 110 itfaiye çağrı merkezi hizmet vermeye başlamıştı. Bu günden itibaren 112 sağlık hizmetleri de çağrı merkezimizden çağrı almaya başladı. İlerleyen zamanlarda tüm acil çağrı merkezleri bina ve teknik donanımı tamamlanan çağrı merkezimizden hizmet vermeye başlayacak. Projenin Türkiye çapında yaygınlaştırılması, acil yardım numaralarının tek numarada toplanması, sağlık, emniyet, jandarma ve itfaiye gibi farklı kurumların tek çatı altında koordineli çalışarak acil yardım hizmetlerinin hızlı ve etkin biçimde verilmesine yardımcı olacak. Sistem, emniyet, jandarma, sağlık ve itfaiye gibi birimlerin çağrı merkezi mantığı ile kendilerine bağlı sabit ve hareketli ekiplere, ses ve veri transferini eş zamanlı yapabilmesine olanak sağlayacak” diye konuştu.

YER TESPİTİ YAPILABİLECEK

Sabit hatlardan gelen aramaların noktasal olarak sayısal harita üzerinde tespit edildiğini belirten Vali Yurtnaç, “GSM operatörleri üzerinden gelen acil yardım çağrılarında olay yeri saptanarak, arama yapılan bölge taralı alan olarak harita üzerinde gösteriliyor. Tespit edilen olay yeri ve görev yazılımları kullanılarak mobil birimlere sistem üzerinden aktarılıyor. Mobil birimlerin ekranlarına anlık düşen yer bilgisiyle, olaya hızlı tepki verilmesine ve doğru biçimde müdahale edilmesine imkan sağlanıyor” şeklinde konuştu.

FOTOĞRAFLI



 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!