Asılsız ihbarlara "para cezası"

Güncelleme Tarihi:

Asılsız ihbarlara para cezası
Oluşturulma Tarihi: Şubat 04, 2015 11:15

- Van'da geçen yıl 112 Acil Komuta Kontrol Merkezine asılsız ihbarda bulunduğu tespit edilen 289 kişiye, Kabahatler Kanunu kapsamında 72 bin 250 lira para cezası verileceği bildirildi - İl Sağlık Müdürü İmren: "Çağrı merkezindeki görevlilerle sohbet etmek isteyen ya da uygunsuz sözlerle, görevlileri meşgul eden insanlar oluyor. Vatandaşlarımızın bu konuda daha duyarlı davranmasını istiyoruz"

Haberin Devamı

VAN (AA) - CEMAL AŞAN - Van'da, 112 Acil Komuta Kontrol Merkezini arayarak asılsız ihbarda bulundukları tespit edilen 289 kişi, Kabahatler Kanunu kapsamında cezalandırılacak.

Gürpınar ilçesine bağlı Yalınca köyü Çalık mezrasında yaşayan 1,5 yaşındaki Muharrem Taş'ın, 1 Şubat 2014'te yolların kardan kapalı olması nedeniyle hayatını kaybetmesi 112 Acil Komuta Kontrol Merkezine yapılan ihbarların önemini bir kez daha ortaya koydu.

Sağlık Bakanlığı'nın asılsız ihbarlara para cezası verilmesi konusunda hazırladığı yasal düzenlemenin Resmi Gazete'de yayımlanmasına rağmen sorunun halen devam etmesi, özellikle çağrı merkezinde görev yapan sağlık ekiplerinin hasta ve yaralılara ulaşmasını engelliyor.

İl Sağlık Müdürü Yakup İmren, AA muhabirine yaptığı açıklamada, yasanın onaylanmasıyla 112 Acil Komuta Kontrol Merkezine yapılan asılsız ihbarların Kabahatler Kanunu kapsamında cezalandırılacağını söyledi.

Haberin Devamı

İlk etapta asılsız ihbar yapanlara 250, devam eden aramalarda ise 500 lira ceza verileceğini vurgulayan İmren, komuta merkezinde asılsız ihbar yapan vatandaşların bilgilerinin derlenerek ilgili birimlere bildirildiğini ifade etti.

İmren, Van'da 30 aktif ekiple acil sağlık hizmeti verdiklerini ve personellerin 24 saat esasına göre vatandaşların yardımına koştuğunu bildirerek, kentin stratejik noktalarında konuşlandırdıkları ekiplerle zaman konusunda da başarılı bir performans ortaya koyduklarını dile getirdi.

112 Acil Komuta Kontrol Merkezine günlük ortalama 13 bin 500 çağrı düştüğünü ve bu çağrıların yüzde 90'ının asılsız çağrılardan oluştuğunu anlatan İmren, asılsız ihbarlarda bulunanların, insanların her an ambulansa ihtiyaçlarının olabileceğini düşünerek hareket etmesi gerektiğini kaydetti.

İmren, merkeze gelen çağrıların 2014 yılında 4 milyon 750 bin civarında olduğuna değinerek, yüzde 90'ı asılsız olan bu çağrılardan 289'u hakkında Kabahatler Kanunu'na göre işlem başlattıklarını belirtti.

Bunlarla ilgili cezai işlemlerin hukuk servisi tarafından yürütüldüğüne işaret eden İmren, hukuki süreç sonunda 289 kişiden toplamda 72 bin 250 lira tahsil edileceğini belirtti.

Haberin Devamı

"Çağrı merkezindeki görevlilerle sohbet etmek isteyen ya da uygunsuz sözlerle, görevlileri meşgul eden insanlar oluyor. Vatandaşlarımızın bu konuda daha duyarlı davranmasını istiyoruz" diyen İmren, gelen çağrılardan günlük ortalama 187 vakaya sağlık ekiplerinin müdahale ettiğini bildirdi.

Asılsız ihbarda bulunan vatandaşlardan empati kurmalarını isteyen İmren, "Bir asılsız çağrı ya da ihbar bir insanının hayatına mal olabilir. Bunun dikkate alınması gerekiyor. Coğrafyanın şartlarına göre donatılmış ambulanslarımız var. Burada çevremizdeki illere de destek veriyoruz. Bu nedenle büyük fedakarlıklarla bu görevleri yürütüyoruz. İnsanların en önemli varlıkları, canları bize emanet. Bunu en iyi şekilde korumamız gerekiyor" ifadelerini kullandı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!