Güncelleme Tarihi:
Selçuk BAŞAR-Aleyna BAYRAM/TRABZON (DHA) – TRABZON Ticaret ve Sanayi Odası (TTSO) Başkanı M. Suat Hacısalihoğlu, yılda 500 bin dolayında Arap turistin ziyaret ettiği Doğu Karadeniz’de gelecek 5 yılda hedefin 3 milyon turist olduğunu açıkladı.
Trabzon Ticaret ve Sanayi Odası (TTSO) Başkanı M. Suat Hacısalihoğlu, turizm konusunda odalarının yaptığı çalışmaları açıkladı. Turizm hedeflerinin şehrin, bölgenin ve ülkenin konumlandırılmasına bağlı olarak bir stratejik plan dahilinde özelliklerini ortaya çıkarmak sureti ile bir eylem planı ile hayata geçirildiğini ifade eden Hacısalihoğlu, Trabzon’un ve Karadeniz Bölgesinin turizm merkezi olduğunu söyledi. Hacısalihoğlu “Batılı turistler şehrimize tarihi değerlerimizi ziyaret etme adına oldukça yüksek miktarlarda gelmeye başlamışlardı. Fakat zaman içerisinde biz şunu gördük ki batılı turistler belirli düşünceler doğrultusunda şehrimizden uzaklaşmaya başladı. Bu açığı kapatmak doğrultusunda bizler özellikle daha sıcak iklimlerden bölgemizin doğal güzelliklerini arzulayacak ülkeleri seçmek gibi bir projemiz oldu. Bu da Körfez Ülkeleri ve Arap coğrafyası.Yapmış olduğumuz araştırmalarda ülkemizde genellikle İstanbul gibi şehirleri tercih eden Arap turistler açısından bölgemizin daha cazip olabileceğini saptayıp tanıtımlara başladık. Özellikle 8-9 yıldır Arap ülkelerindeki bütün tanıtım fuarlarına katılmaya çalıştık. Bu tanıtımların yanı sıra şehrimizde alt yapı oluşturmaya başladık. İlk etapta bu tanıtım neticesinde gelen turistler çok fazla olunca alt yapı noksanlığı ortaya çıktı. Ticarette de bilindiği üzere arz talep dengesi hızlı bir şekilde kendiliğinden oluşur. Hızlı bir şekilde gelen turistlerimize karşılık yatırımcılarımız da hızla yatırım yapmaya başladı. Bunlar özellikle konaklama tesisleri, yeme içme ve eğlence yerleri doğrultusunda. Bu doğrultuda yapılan çalışmalar neticesinde 8-10 bin olan yatak kapasitemiz 30-35 bine çıktı. Şehrimizde 5 yıldızlı oteller yapılmaya başlandı ve halen daha yapılmaya devam ediyor. Buradan da anlaşılacağı üzere bölgemiz cazip bir bölge” dedi.
‘TRABZON KONGRE MERKEZİ OLUYOR’
Trabzon’u turizm açısından hat yapmayı amaçladıklarını ifade eden Hacısalihoğlu, şöyle dedi:
“Gelen turistleri önce Trabzon’a getirmek ve çevredeki illere gidişlerini buradan sağlamak istedik. İlk hedefimiz 500 bin turistti. İkinci hedefimiz 3 milyon Arap turistti şehrimize getirmek. Bunun için çevre illeri de tanıtmak sureti ile gerek Trabzon Ticaret Odası Olarak Ordu’dan, Artvin’e, Gümüşhane’ye kadar bütün iller ortak olarak tanıtma programı yaptık. Amacımız burada sadece Trabzon’u değil Bölgemizin zenginliğini Artvin’den Samsun’a, iç bölgelere kadar uzanan illerle ortaya koymak ve tanıtımını yapmak, yatırım sağlamak. Bizim oda olarak ikinci bir hedefimiz Trabzon’u kongre şehri yapmak. Bu doğrultuda alt yapı noksanlarımız vardı. Bir şehrin kongre merkezi olabilmesi için öncelikle kongre alt yapılarının oluşması gerekiyor. Bunun için yapmış olduğumuz bir çalışma ile eski fuar alanı olan yerde yapılan bir çalışma ile kongre merkezini oluşturmak. Küçük bir fuar alanımız vardı. Bunu da iki katına çıkarmak üzere aynı alanda bir fuar alanı ve kongre merkezi kompleksi yapılıyor. Bunun yanı sıra 5 yıldızlı otel olmak üzere yaklaşık 450 yatak kapasiteli otel inşaatı da başladı. O bölgede biz 2 bin yatağa ulaştığımız taktirde büyük kongreleri de şehrimize alabileceğiz. İnanıyoruz ki 1 buçuk yıl içerisinde bunu da tamamlamış olacağız”
‘AMAÇ TURİZMİ TÜM YILA YAYMAK’
Kışın da turizmi canlı tutmak için çalışmalar yürüttüklerine değinen Hacısalihoğlu, “Kış turizmi bizim olmazsa olmalarımız arasında. Biz oda olarak kış turizmi mastır planını hazırlattık. Bununla birlikte özellikle Uzungöl ve Çakırgöl’de kış turizmi konusunda alt yapıyı oluşturmaya devam ediyoruz. Bir taraftan yazın yoğun olan turizmimizi, kış mevsiminde kış turizmi ve kongre turizmi canlandıracağız. Bunun yanında sağlık turizminde de önemli bir gelişim gösterilecek. Alt yapı ve tanıtım çalışmalarına başladık. Yıllardır üzerinde durduğumuz bir kurvaziyer turizmi söz konusu. Trabzon Ticaret Ve Sanayi Odası olarak platform oluşturduk. Bu platform Karadeniz’de 7 ülke 7 kültür anlamında Karadeniz havzası içerisinde kurvaziyer gemilerinin dolanması. Bununla ilgili Trabzon başlangıç olarak, Batum, Sochi, Yalta, Odessa, Köstence ve Varna illerinin odalarının da içerisinde olduğu bir platform oluşturduk. Bu da deniz turizmini harekete geçirecek, ülkeler arasındaki kültür alışverişini de hızlandıracak olan bir çalışma. Kurvaziyer turizminde her ülke kendi kıyılarını tanıtıyor. Türkiye olarak kendi kıyılarımızı tanıtma açısından doğru adımlar atıyoruz” diye konuştu.
‘SPOR TANITIM ARACI OLARAK KULLANILACAK’
Sporu tanıtım aracı olarak kullanacaklarını ifade eden Hacısalihoğlu, “Spor turizmi konusunda da çalışmalarımız var. Bu bağlamda körfez ülkelerde bulunan spor kulüplerinin menajerleri ile de görüşmeler yapıyoruz. Onları şehrimize davet ettik. Şehrimizde bulunan spor alt yapısını da incelediler. Kendilerine uygun olduğunu belirttiler. İlerleyen süreçte özellikle körfez ülkelerindeki spor kulüplerini de şehrimize kamp yeri olarak almaya başlayacağız. Hatta uluslararası spor müsabakaları gerçekleştireceğiz. Sporu bir tanıtım aracı olarak da kullanıp şehrimizin ve bölgemizin de tanıtımını yapmış olacağız. Turizm akla gelince her dalda çalışmalar devam ediyor. Sayın cumhurbaşkanımızın da ifade ettiği üzere Karadeniz bölgesi bir turizm bölgesidir. Devletimiz gerekli alt yapı çalışmalarını hızlı bir şekilde yürütürken özel sektörde gerekli alt yapı çalışmalarını devam ettiriyor. Geleceğe dönük olarak Trabzon’un turizm açısından cazip bir bölge olacağı kanaatindeyiz” ifadelerini kullandı.