Güncelleme Tarihi:
TRABZON (AA) - Doğu Karadeniz İhracatçılar Birliği (DKİB) Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Hamdi Gürdoğan, Sarp Sınır Kapısı'na alternatif olarak Muratlı Sınır Kapısı'nın ivedilikle faaliyete geçirilmesi gerektiğini ifade etti.
Gürdoğan, yaptığı yazılı açıklamada, Türkiye'nin Kafkasya ve Orta Asya'ya açılan kapısı olan Sarp Sınır Kapısı'nda yaşanan aşırı yoğunluğun ihracatı önemli oranda etkiler duruma getirdiğini kaydetti.
Günlük ortalama 3 bin 300'e yakın taşıtın sınır kapısından giriş-çıkış yaptığını ifade eden Gürdoğan, araç trafiğinin yanında ortalama günlük 20 bine yakın yolcunun da sınır kapısını kullandığını belirtti.
Bu durumun kapının yetersiz olan fiziki kapasitesi ve altyapısı nedeniyle ihracatçıları ve ihraç yüklü taşıtların saatlerce kuyrukta beklemesine neden olduğunu vurgulayan Gürdoğan, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:
"Son aylarda İran üzeri transit geçişlerde yaşanan sorunlar nedeniyle Orta Asya'ya yapılan karayolu taşımalarının Sarp Sınır Kapısı üzerinden Kazbegi-Verhni Lars karayolu güzergahına yönelmesi nedeniyle şu anda oluşan büyük yoğunluğu kapının kaldırması mümkün olamamaktadır. Bundan dolayı ivedilikle Sarp Sınır Kapısı'nda yapılması gereken genişletme ve yeni altyapı yatırımının yapılması, önümüzdeki dönemde Rusya ve Orta Asya'ya karayolu taşımacılığının Doğu Karadeniz üzerinde yoğunlaşacak olmasından dolayı da Sarp Sınır Kapısı'na alternatif olarak Muratlı Sınır Kapısı'nın da ivedilikle faaliyete geçirilmesi gerekmektedir."
Gürdoğan, 2023 yılı ihracat stratejisi hedefi rakamlarına ulaşılması için en önemli engel olarak gösterilen altyapıdan kaynaklı sorunların çözümünün büyük önem ihtiva ettiğini de belirtti.