IHA
Oluşturulma Tarihi: Mart 04, 2015 11:27
AK PARTİ TRABZON MİLLETVEKİLİ ADAY ADAYI İSMAİL CEM GÜNER, TRABZON’U EKONOMİK RÜŞTÜNÜ İSPATLAMASINA İMKAN SAĞLAYACAK REÇETEYİ AÇIKLADI.
AK Parti Trabzon Milletvekili Aday Adayı İsmail Cem Güner, Trabzon’u ekonomik rüştünü ispatlamasına imkan sağlayacak reçeteyi açıkladı.
AK Parti Trabzon Milletvekili Aday Adayı Ekonomist İsmail Cem Güner, Trabzon’un 2023 vizyonuna ekonomik olarak hazırlanması gerektiği, bunun yolunun da Dubai Modeli’nden geçtiğini söyledi.
5 aşamalı bu modelin Trabzon ekonomisinin kurtuluşu olduğunu belirten Güner, bunun ilk ayağının turizm olduğunu belirterek, “Doğa, kültür ve kongre turizmini geliştirmemiz gerekiyor. Kongre turizmi yapılması için bin500-2 bin kişilik bir kongre merkezi lazım. Bunun için de en iyi alan çimento fabrikasının olduğu alandır. Sağlık turizmi de kalkındırılmalı. Bölge hastanesine bir an önce yer tahsis gerekiyor. Hasta yatak sayısının mutlaka artırılması, Trabzon’daki özel sağlık kuruluşlarının desteklenmesi gerekir. Bütün bunlar maliyeti çok yüksek olmayan çalışmalardır. Bunun için Avrupa Birliği fonlarından yararlanılabilir. Trabzon, spor tesisleri yönünden Türkiye’nin ilk 4 ilinden bir tanesi. Bunun çok iyi pazarlanması lazım. Trabzon daha çok spor uluslararası spor organizasyonlarına talip olmalıdır. Kruvazör turizmi; 2023’te yaklaşık 100-150 bin kişiyi ağırlamak hedefimiz olmalı. Bunun için daha modern yanaşma portlarına ihtiyaç var. Kruvazörler mevcut limana yaklaşmakta zorlanıyorlar” dedi.
Dubai Modeli’ne ulaşmada, ikinci aşamanın, Arsin-Araklı bölgesinde yatırım adası yapılması olduğunu belirten Güner, “Burası modern bir endüstri bölgesi olmalı. Deniz doldurularak modern bir yanaşma alanı yapılabilir. Yük indirip bindirmek amacıyla yükleme sahaları yapılmalı. Bu alan modern bir sanayi alanına dönüştürülmeli” diye konuştu.
TRABZON’A İNDLANTPORT
Of- Sürmene arasında kurulacak bir lojistik üssün üçüncü aşama olduğunu belirten Güner, “Of - Sürmene arasına lojistik üs kurulmalı. Yani ’indlantport’ adı verilen bir alan. Dünya’da Uzak Doğu’dan gelen ürünlerin Bremen ‘e, Rotterdam’a ve Hamburg’a ulaşması 45 gün. Eski Doğu bloku ülkelerine dağıtımı ise minimum 15 gün sürmektedir. Bu durum maliyetleri yükseltiyor. Gemi ile Trabzon’a geliş ise 35 gün. Buradan dağıtımı da maximum 5 gün. Bu da demek oluyor ki hem zaman hem de maliyet düşüyor. Lojistik merkez için Of ve Arsin arasındaki bölge yeterli. Kara, deniz ve hava yoluna yakın. Ancak demiryolunu oradan geçirmemiz lazım. 1800’lü yıllarda Ruslar bu hattı kullanmıştı, yeniden yapılabilir. Modern ofisler, depolama alanları ve yan antrepolar olmalıdır. Buranın teknolojik alt yapıya sahip olması gerekiyor. Trabzon limanını ve servis bölgesini yerinden kaldırılarak Vakfıkebir Beşikdüzü yani Büyükliman bölgesine taşınması ve bu bölgeye canlılık kazandırılması gerekir. Arsin ve Of bölgesindeki lojistik üs Trabzon’da ki ihtiyacı karşılar” şeklinde konuştu.
Güner’in dördüncü önerisi, Teknoloji merkezi, beşincisiyse Değirmendere’nin yeniden düzenlenerek burada oto sanayi kurulması. İsmail Cem Güner, bu iki modeli de şöyle anlattı:
“Üniversite bünyesindeki Teknoloji Merkezi, STK’ lar,TÜBİTAK ve Kamu tarafından beslenerek, bugünkü liman bölgesinde yeni yer tahsisi ile büyütülmeli. Servis bölgesinin de teknolojik imkanlarla donatılması gerekir. Bu şekilde beyin göçünü Trabzon’a çekebiliriz. Bu merkezi Trabzon için çok önemli. Son olarak Değirmendere yeniden düzenlenip Türkiye ‘de ilk 5’te olan oto sanayimiz ve yan sanayimiz, alt yapısı daha modern olarak yeniden düzenlenmeli. Bugünkü araç teknolojisine bakıldığında kalifiye eleman yetiştirmemiz gerekiyor. Bunun içinde üniversite destekli eğitim merkezleri kurulmalı.”