DKİB'den Trabzon için "ticaret ve lojistik üs" raporu

Güncelleme Tarihi:

DKİBden Trabzon için ticaret ve lojistik üs raporu
Oluşturulma Tarihi: Şubat 04, 2015 11:00

- Doğu Karadeniz İhracatçılar Birliğince Trabzon'un yatırımcı açısından cazibe merkezi ve Asya, Ortadoğu ile Avrupa arasında transit ticaret ve lojistik üs olabilmesi için yöredeki eksikler belirlenerek yapılması gereken yatırımlar raporlaştırıldı - DKİB Yönetim Kurulu Başkanı Gürdoğan: - "İhracatçılarımızın ve iş adamlarımızın mağduriyetinin giderilmesi amacıyla THY tarafından İstanbul-Trabzon-Sochi destinasyonunda karşılıklı sefer düzenlenmeli" - "Rusya Federasyonu'na yönelik ihracatımızda büyük sorun teşkil eden ihraç yükü taşımaları için gerekli geçiş belgesi uygulamasının ortadan kaldırılması çok önemli"

Haberin Devamı

TRABZON (AA) - ZAFER SEL - Doğu Karadeniz İhracatçılar Birliği'nce (DKİB)Trabzon'un bölgede ticaret ve lojistik üssü haline getirilmesi için bölgedeki eksiklikler belirlenerek yapılması gereken yatırımlar rapor haline getirildi.

DKİB Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Hamdi Gürdoğan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, tarihi misyonunda dış ticaret kenti olan Trabzon'un, tekrar bu özelliğine kavuşması için birlik olarak çalışma yaptıklarını söyledi.

Kentin bu açıdan çok önemli avantajlarının bulunduğunu anlatan Gürdoğan, Trabzon'un, orta ve ileri teknoloji sanayi yatırımları açısından Avrasya ve Orta Asya'nın tedarik merkezi olma potansiyellerine sahip olduğunu kaydetti.

Gürdoğan, Trabzon'u bir dünya kenti yapabilmek için dış ticaretin, lojistiğin sunduğu imkanları Trabzon ekonomisine kazandıracak yatırımların yapılmasının önemine vurgu yaparak, DKİB olarak kentin ticaret ve lojistik üs olması için yaptıkları çalışmaları bir rapor haline getirdiklerini anlattı.

Haberin Devamı

Hazırladıkları raporu yetkililere ileteceklerini vurgulayan Gürdoğan, çalışmalarında kentteki bu yönde varolan eksiklikleri belirleyip yapılması gereken yatırımları raporlaştırdıklarını ifade etti.

- "İstanbul-Trabzon-Sochi arasında karşılıklı uçak seferleri düzenlenmeli"

Gürdoğan, raporlarında en öncelikli konu olarak Trabzon’u tarihin her döneminde olduğu gibi bir lojistik üs haline getirecek uluslararası ticarete yönelik lojistik merkezin ivedilikle Trabzon’a kazandırılması gerektiğine işaret ettiklerini belirterek, diğer maddeleri şöyle sıraladı:

"Geçmiş yıllarda yeni bir ihracat yolu güzergahı olarak açılmasını sağladığımız ve ülkemizden en kısa sürede Rusya Federasyonu ve hinterlandı Türk Cumhuriyetleri ve Orta Asya coğrafyasına karayolu ile geçişimizi sağlayan Kazbegi-Verhni Lars kapısı yanında, yetersiz kalan bu kapıya alternatif olacak Güney Osetya, Rusya/Çeçenistan ve Rusya/Dağıstan Bölgelerinden 3 yeni kapının daha Gürcistan üzerinden açılması için girişimlerde bulunulması. Sarp Sınır kapısına alternatif olacak şekilde açılmasına karar verilen ancak henüz altyapı yatırımlarına başlanamayan Muratlı Sınır Kapısının hızlı bir şekilde açılması amacıyla iki tarafta yapılması gereken altyapı yatırımlarının yapılması. İhracatçılarımızın ve iş adamlarımızın mağduriyetinin giderilmesi amacıyla THY tarafından İstanbul-Trabzon-Sochi destinasyonunda karşılıklı sefer düzenlenmesi."

Haberin Devamı

Türk ve Rus taşıtlarının iki ülke arasında serbestçe geçiş belgesi aranmadan taşıma yapabilmesi gerektiğini anlatan Gürdoğan, "Rusya Federasyonu ve hinterlandı Orta Asya coğrafyasına ihracatımızı daha üst noktalara taşıyabilmek amacıyla ve Rusya üzerinden Hazar Denizi geçişini sağlayacak projelerin hayata geçirilmesi amacıyla iki ülke arasındaki Karma Ekonomik Komisyonu toplantılarında mutabık kalınan bölgelerde Türk Lojistik Merkezleri kurulması projesinin hayata geçirilmesi gerektiğini belirtik" diye konuştu.

- "Lobi platformu oluşturulmalı"

Gürdoğan, Trabzon marka değerinin korunması ve hedef konulan projelerin hayata geçirilmesi konusunda takip ve izlemesini yapacak bir lobi platformu oluşturulmasına işaret ederek, şunları kaydetti:

Haberin Devamı

"Trabzon ilinin; cazibe merkezi, bölgenin merkezi olma ve büyükşehir imajına uygun dünya kenti misyonuna uygun imarına öncelik verilmesi, projelerde STÖ’lerin görüşlerine itibar edilmesi, şehir imajını olumsuz etkileyen kent merkezi sahilinin uygun olmayan görüntüsünden bir an önce kurtarılması ile dış ticaretimiz açısından, ihracatçılarımıza nakliye maliyetleri açısından büyük bir rekabet imkanı kazandıracak ve kısa sürede tamamlanma imkanı olan Hopa-Batum demiryolu bağlantısının sağlanması, uzun vadede bu hattın sahil boyunca Trabzon ve Samsun’a kadar uzatılması çok önemlidir."

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!