Güncelleme Tarihi:
SİVAS, (DHA)- SİVAS'ta öğretmen eğitiminde birçok ülkede başarıyla uygulanan Japon Ders İmecesi (Lesson Study) Modeli Cumhuriyet Üniversitesi(CÜ) ve Milli Eğitim Müdürlüğü arasında gerçekleştirilen bir projeyle hayata geçirildi.
Sivas İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile Cumhuriyet Üniversitesi arasındaki 'Eğitimde İşbirliği Protokolü' kapsamında 29 Mayıs-2 Haziran tarihleri arasında gerçekleştirilen projeye Kazancılar, Mevlana ve Behrampaşa Ortaokulu'nda matematik öğretmenleri katıldı. CÜ Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Mesut Bütün'ün yürütücülüğünü yaptığı projenin değerlendirme toplantısı, Sivas İl Milli Eğitim Müdürü Mustafa Altınsoy, Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ali Aksu, İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Dursun Yıldırım, okul müdürleri, öğretmenler ve yüksek lisans öğrencilerinin katılımıyla gerçekleştirildi. Öğrencilerin öğrenmesini sağlayacak etkili matematik derslerinin grupça planlandığı, yürütüldüğü ve değerlendirildiği imece çalışmalarında konuların öğretiminde yaşanan ortak problemler belirlendi ve bunlar için çözümler üretildi.
Toplantıda konuşma yapan Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Aksu, "Eğitim ve eğitimli olmak gerçekten ayrıcalıklı olmaktır. Eğitimli olmanın en önemli özelliklerinden birisi de paylaşımdır. Bilgiyi, beceriyi, tecrübeyi, paylaşmaktır. İnanıyorum ki, üniversitemizle Milli Eğitim Müdürlüğümüz arasındaki bu işbirliğinin semeresini alıyoruz. İnşallah bu proje eğitim adına faydalar getirir. Emeği geçen, özveriyle çalışan herkese çok teşekkür ediyorum" dedi.
Milli Eğitim Müdürü Altınsoy ise, "Bugün üniversitemizle imzaladığımız bir protokol çerçevesinde bir projeyi daha hayata geçirmiş ve bunun sonuçlarını kamuoyu ile paylaşmış bulunuyoruz. Eğitim Fakültemizi bizim için bir şans olarak görüyoruz. Bizler Eğitim Fakültesi'nden istifade ediyoruz, onlar da okullarımıza gelerek uygulamadaki sıkıntılarla ilgili görüş alışverişi yapıyorlar. Ders İmece Sistemini 3 okulda uygulamaya başladık. Zümre öğretmenlerimiz karşılaştıkları zorlukları, yapılabilecekleri şeyleri konuştular. Zannediyorum ki, bu çalışma bize ufuk açmıştır. Diğer branşlarda nasıl uygulanabilir konusu da böylece görmüş oluyoruz. Eğitim birçok bileşenden oluşuyor. Tahta, masa, sıra vs. Fakat öğretmenler olmadan bunların hiçbir önemi kalmıyor. Bu anlamda öğretmenlerimizin uygulama noktasındaki eksikleri görüp bizlerle paylaşması proje açısından yeni teklifler getirmesi ve neticesinde üniversitemizle yeni çalışmalar yapmamız bizlere ufuk açıcı olacaktır" ifadelerini kullandı.
Toplantıda proje sürecindeki deneyimler ışığında ileride yapılacak ders imecesi çalışmaları için bir yol haritası çizildi ve çalışmaya katılan öğretmenlere katılım belgeleri verildi.
FOTOĞRAFLI