Gökçe: “Aileler Çocuklara Rol Model Olmalı”

Güncelleme Tarihi:

Gökçe: “Aileler Çocuklara Rol Model Olmalı”
Oluşturulma Tarihi: Aralık 22, 2015 13:03

CANİK KENT KONSEYİ EĞİTİM ÇALIŞMA GRUBU EŞ BAŞKANI VE CANİK BELEDİYESİ MEVLANA EĞİTİM, KÜLTÜR VE YAŞAM KAMPÜSÜ MÜDÜRÜ AHMET EMRAH GÖKÇE, ÖĞRENCİLERE KİTAP OKUMA ALIŞKANLIĞINI KAZANDIRMAK İÇİN AİLELERİN ROL MODEL OLMASI GEREKTİĞİNİ SÖYLEDİ.

Canik Kent Konseyi Eğitim Çalışma Grubu Eş Başkanı ve Canik Belediyesi Mevlana Eğitim, Kültür ve Yaşam Kampüsü Müdürü Ahmet Emrah Gökçe, öğrencilere kitap okuma alışkanlığını kazandırmak için ailelerin rol model olması gerektiğini söyledi.
Canik Kent Konseyi Eğitim Çalışma Grubu Aralık ayı toplantısı Eğitim Çalışma Grubu Eş Başkanı ve Canik Belediyesi Mevlana Eğitim Kültür ve Yaşam Kampüsü Müdürü Ahmet Emrah Gökçe başkanlığında gerçekleştirildi. Canik Kent Konseyi’ndeki toplantıya, Çalışma Grubu üyelerinin yanı sıra TÜİK yetkilisi Selma Sözen, Canik Belediyesi Kariyer Gelişim Merkezi (KARGEM) Müdürü Serdar Erdal, Teknepınar İlkokulu Müdürü Necip Tosun, Fatih Temiz Ortaokulu Müdür Yardımcısı Volkan Demirbağ, Gökçepınar Ortaokulu Müdürü Numan Aydoğan, Kuzey Yıldızı Konutları Site Müdürü Murat Çalap, Yeşilova TOKİ Site Müdürü Metin Senger katıldı.
FEN VE SOSYAL BİLİMLER LİSELERİ AÇILMALI
Geniş katılımlı toplantıda “Canik ilçesinde TEOG başarısını artırma” ve “Canik’te öğrencilere kitap okuma alışkanlığını kazandırma” gündemleri ele alınarak masaya yatırıldı. Çalışma Grubu üyelerinin fikirlerini sunduğu toplantıda, Canik’te TEOG başarısını artırmak için “Fen Lisesi” ve “Sosyal Bilimler” Lisesi gibi öğrencilerin tercih ettiği kaliteli liselerin de açılması gerektiği vurgulandı. Çalışma Grubu üyeleri, bu liselerin ilçede olması durumunda öğrencilerin tercih oranının artacağını ve TEOG başarı oranının yükseleceğini söyledi.
VELİLER KİTAP OKUMALI
TEOG başarısının düşük olmasındaki diğer etkenlere dikkat çeken Canik Kent Konseyi Eğitim Çalışma Grubu Eş Başkanı Ahmet Emrah Gökçe, “Bölgemizdeki velilerin ekonomik durumunun düşük olması ve çocukların eğitimine ayrılan bütçenin az olması, öğrencilerin kaynak sıkıntısı, başarılı öğrencilerin teşvikler ile arttırılamaması, özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilerin sayısının her yıl artması, köyde yaşayan ve taşımalı eğitim gören öğrencilerin kurslardan yeteri kadar yararlanamaması gibi faktörler öğrencilerin TEOG başarısını düşürmektedir. Canik bölgesindeki öğrencilerin kitap okuma alışkanlığının arttırılmasında öncelikle aileler rol model olması gerekiyor. Öğretmenler kitap okumayı teşvik etmeli, öğrencilerin kitabı sevebilecekleri projeler hazırlanmalıdır” dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!