IHA
Oluşturulma Tarihi: Aralık 14, 2015 16:31
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ TARİH BÖLÜMÜ, "BALKANLAR'IN TARİHİ MİRASIYLA BULUŞMA" KONULU PROJESİ BU YIL DA GERÇEKLEŞECEK
Sakarya Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü, “Balkanlar’ın Tarihî Mirasıyla Buluşma” konulu projesini bu yıl da gerçekleştirecek.
Sakarya Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü ve Tarih Öğrenci Topluluğu tarafından düzenlenen’ Balkan Ülkelerindeki Türk Kültür Varlıklarını Yerinde Öğrenme’ Projesi 2-9 Mayıs 2016 tarihleri arasında gerçekleştirilecek. Sakarya Üniversitesi Tarih bölümü, 03-09 Mayıs 2015 tarihleri arasında bir ilki gerçekleştirerek, 43 öğrencisini "Yerinde Öğrenme" projesi kapsamında Balkanlara götürdü. Sakarya Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Muzaffer Elmas’ın desteği ile düzenlenen proje, Tarih Bölümü öğretim Üyesi Prof.Dr. Lütfi Şeyban’ın organizasyon ve proje yürütücülüğü ile gerçekleştiriliyor.
Geçen yılki çalışmada, sırasıyla Makedonya, Sırbistan, Bosna Hersek, Hırvatistan, Karadağ, Arnavutluk ve Yunanistan olmak üzere toplam 7 ülkedeki Osmanlı medeniyet merkezlerinde kalan Türk izleri ve eserleri yerinde inceleme fırsatını bulan SAÜ’lü öğrenciler, o topraklardaki Osmanlı mirasçısı topluluklarla buluştu. 2016 yılında da aynı proje geliştirilerek Yurtdışı Türkler Başkanlığı’na sunuldu ve kabul edildi. 01 Ocak 2016’da başlayacak olan projenin hazırlıkları tamamlandığında, 2 - 9 Mayıs tarihlerinde Bulgaristan’ın Razgrad, Kırcaali, Filibe ve Sofya; Bosna-Hersek’in Sarayevo, Blagay ve Poçitel şehirlerinde yoğunlaşan Türk / Osmanlı eserleri ya da kültür varlıkları konusunda yerinde öğrenme çalışmaları yapılacak.
Bu suretle öğrencilerin tarih bilgisi, bilinci ve formasyonunun gelişimine önemli katkılar yaparken; aynı zamanda, teorik tarih dersleri, çağdaş bir uygulama örneğiyle bütünleştirilerek etkili bir öğrenme sağlanmış olacak. Sakarya Üniversitesi Tarih Bölümü, her yıl farklı öğrencilerin katılımıyla bu projeyi bir YTB projesi olarak geleneksel hale dönüştürebilmeyi ve bu şekilde tarih derslerinin çağdaş yöntemlerle daha verimli ve etkili kavranmasını hedefliyor.