Tüketici Şikayetleri İnternete Taşındı

Güncelleme Tarihi:

Tüketici Şikayetleri İnternete Taşındı
Oluşturulma Tarihi: Nisan 10, 2015 11:18

ÜNYE İLÇE TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ BAŞKANI İSMAİL ARIKAN, TÜKETİCİ BİLGİ SİSTEMİ’NE GEÇTİKLERİNİ VE BUNDAN BÖYLE ŞİKAYETLERİN İNTERNET ÜZERİNDEN ALINABİLECEĞİNİ AÇIKLADI.

Ünye İlçe Tüketici Hakem Heyeti Başkanı İsmail Arıkan, Tüketici Bilgi Sistemi’ne (TÜBİS) geçtiklerini ve bundan böyle şikayetlerin internet üzerinden alınabileceğini açıkladı.
Ünye Kaymakamlığı 2. katında faaliyet gösteren İlçe Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığı, faaliyetlerini tüm hızıyla sürdürüyor. Yeniliklerin de yaşandığı İlçe Hakem Heyeti, Tüketici Bilgi Sistemi’ne(TÜBİS) geçti. Bu sistemle kargaşanın önüne geçilerek yeni başvuru yapanlar için dosyanın durumu hakkında kısa sürede ve sağlıklı bilgi veriliyor.
Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan İlçe Tüketici Hakem Heyeti Başkanı İsmail Arıkan, 2 Şubat tarihinde TÜBİS’e geçtiklerini belirtti. TÜBİS projesiyle tüketicilerin karşılaştıkları sorunları 7 gün 24 saat istedikleri yerden hakem heyetlerine iletebileceğini de belirten Arıkan, “2 Şubat 2015 tarihinde Tüketici Bilgi Sistemi kurulmuş olup, tüketici müracaatları TÜBİS’e kayıt edilerek işlem yapılmaktadır. TÜBİS ile tüketicilerin evlerinden hiç çıkmadan, devlet koridorlarına hiç uğramadan şikayet başvurularını yapabilir ve başvurularının durumunu da an be an takip edebilirler” dedi.
“EN ÇOK MÜRACAAT TÜKETİCİ KREDİLERİNE”
Müracaatlar ve hangi uyuşmazlıklara bakıldığı konusunda da bilgiler veren Başkan Arıkan, “Başkanlığımızdaki müracaatların çoğunluğunu tüketici kredileri oluşturmaktadır. 27 Kasım 2014 tarihli yayımlanan yönetmelik gereği başvuruların karar süresi 1 yıldır. Başvurular, tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığı’na yapabilir. Tüketici aynı uyuşmazlık konusu ile ilgili olarak aynı tüketici hakem heyetine birden fazla başvuru yapamaz. Tüm bu çalışmalar neticesinde tüketicinin korunması alanında bir farkındalık oluşturarak tüketicilerin bilinçlenmesi ve haklarını kolayca araması hedeflenmektedir. Bu hedef doğrultusunda çalışmalarımız artarak devam etmekte” diye konuştu.
“2 BİN 200 TL’YE KADAR OLAN ANLAŞMAZLIKLARA BİZ BAKIYORUZ”
Kendilerine yapılabilecek başvurular konusunda da açıklamalarda bulunan Başkan Arıkan, “Tüketicilerin değeri 2 bin 200 TL’ye kadar olan uyuşmazlıklarda İlçe Kaymakamlığımızda bulunan İlçe Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığımıza, değeri 2 bin 200 TL ile 3 bin 300 TL arasındaki uyuşmazlıklarda Ordu Ticaret İl Müdürlüğü bünyesinde faaliyet gösteren İl Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığı’na herhangi bir masraf yapmaksızın başvurularını belgeleri ile birlikte yapabilmektedirler. Bu değerlerin üzerindeki uyuşmazlıklar için Tüketici Hakem Heyetlerine başvuru yapılamaz. Değeri 3 bin 300 TL ve üzerindeki uyuşmazlıkları için doğrudan Tüketici Mahkemesi sıfatıyla Asliye Hukuk Mahkemelerine başvurularını yapabilirler” şeklinde konuştu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!