Güncelleme Tarihi:
Nedim KOVAN/ORDU, (DHA) – ORDU Büyükşehir Belediye Başkanı Enver Yılmaz, kentte yapımı devam eden Ordu Çevre Yolu’nun 5 ay sonra tamamlanarak hizmete gireceğini, bu yolun açılmasıyla birlikte Doğu Karadeniz bölgesi’nde ulaşımın daha kolay bir hale geleceğini söyledi.
Coğrafi yönden dağlık ve engebeli, toprak yönünden heyelanlı bir araziye sahip olan Ordu’da doğanın tüm zor şartlarına rağmen çevre yolu inşaatı Türk mühendislerinin olağanüstü gayretiyle sürüyor. Perşembe ilçesi Akçaova'dan başlayıp Boztepe'nin altından biri 3 bin 300 metrelik diğeri 2 bin metrelik toplam 5 bin 300 metrelik iki ayrı tünelle, viyadükler ve duble yollarla Ordu’yu arkadan geçerek sahil yoluna bağlanacak 20 kilometrelik yolun ilk etabı olan 10 kilometrelik bölümünde çalışmalar hızla sürüyor. Tünel ve viyadük inşaatlarının bitirildiği yolda halen kavşak çalışmaları yapılıyor.
Çevre yolu hizmete girdiğinde 12 yaya geçidi ile 16 kavşak yolu bulunan, TEDES ve trafik ışıkları hesaba katıldığında bir aracın bazen 1 saatte zor çıktığı Altınordu’dan geçiş 10 dakikaya düşecek. Yolun yapımı için şu ana kadar 634 milyon lira harcanırken hizmete gireceği mart ayına kadar 106 milyon lira daha harcanacak. Ordu Çevre Yolu’nun ikinci etabı tam anlamıyla bittiğinde 1 milyar liraya mal olması bekleniyor.
Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Enver Yılmaz da, inşaat yapım çalışmaları süren Çevre Yolu’nda incelemelerde bulundu. Başkan Enver Yılmaz, Ordu Çevre Yolu’nun denize dolgu yöntemiyle yapılan ve Türkiye’nin prestij projelerinden biri olan Ordu-Giresun Havalimanı gibi en önemli yatırımlardan biri olduğunu söyledi. Çevre yolunun 2017 Mart ayı itibariyle hizmete gireceğini belirten Yılmaz şunları söyledi:
“Hizmete girmesini dört gözle bekliyoruz. Çevre yolunun Karadeniz sahil yoluna faydası şöyle olacak. Biliyorsunuz yaz döneminde 100 binin üzerinde günlük aracın geçtiği bir ildeyiz. Buraya giren araçlar sadece Altınordu ilçesinde 40-45 dakika yolda kalıyorlar. 100 bin aracın 40-45 dakika normal trafikte kalması halinde harcadığı yakıt dikkate alındığında inanıyorum ki çevre yolu bir yada iki yıla kalmadan kendini amorti edecektir. İkincisi, Altınordu ilçesinde şehir içi trafikten dolayı bir huzur yok. Şehir içi trafiği artık kontrol edilemiyor. Araç sayısı o kadar yoğunlaştı ki araçlar yollara sığmıyor. O yüzden çevre yolu alternatif bir güzergahtır. Çevre yolu Büyükşehir Ordu’nun gelişmişliğinin göstergesi hem de Büyükşehir’in en büyük hizmetlerinden bir tanesidir. Şu anda Samsun-Sarp arasında 584 kilometrelik güzergahın bitmeyen 1-2 kilometrelik bölümünü konuşuyoruz. Karadeniz sahil yolu yüzde 97’ler seviyesinde tamamlandı. Bu yol bittiği zaman inşallah yüzde 100’ler seviyesinde bitecektir."
FOTOĞRAFLI