"Fiyatı artan fındığı bazı firmalar ürünlerinden çıkardı"

Güncelleme Tarihi:

Fiyatı artan fındığı bazı firmalar ürünlerinden çıkardı
Oluşturulma Tarihi: Ekim 30, 2014 11:42

- Türkiye'de geçen mart ayının son günlerindeki zirai don sonrası fiyatı her geçen gün katlanan fındığı bazı firmaların ürünlerinden çıkardığı ya da az kullanmaya başladığı bildirildi - KFMİB Başkan Yardımcısı Gürsoy: "Don nedeniyle rekoltesi düşük kalan fındığın raf fiyatının pahalanmasıyla bazı firmalar ürünlerinde alternatif ürün kullanmaya başladı" - "Avrupa'daki ve ülkemizdeki pastacılık sanayisi özellikle fındık yerine badem ve fıstık kullanımına yoğun bir şekilde geçti"

Haberin Devamı

ORDU (AA) - HAYATİ AKÇAY - Türkiye'de geçen mart ayının son günlerindeki zirai don sonrası fiyatı her geçen gün katlanan fındığı bazı firmaların ürünlerinden çıkardığı ya da az kullanmaya başladığı bildirildi.

Karadeniz Fındık ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (KFMİB) Başkan Yardımcısı Dursun Oğuz Gürsoy, AA muhabirine yaptığı açıklamada, don nedeniyle rekoltesi düşük kalan fındığın raf fiyatının pahalanmasıyla, bazı firmaların ürünlerinde alternatif ürün kullanmaya başladığını söyledi.

Ürünlerden fındığın ya hep çıkarıldığını ya da fındık miktarının yarı yarıya düşürüldüğünü belirten Gürsoy, "Özellikle bazı ürünlerde fındık yerine fıstık ya da badem gibi ürünler tercih edildiğini görüyoruz" dedi.

Fiyatların aşırı yükselmesiyle bazı sektörlerin fındıktan çıktığını anlatan Gürsoy, şöyle konuştu:

Haberin Devamı

"Pastacılık, kek, krema ve dondurma sanayisinde çok süratle alternatif ürün kullanılabiliyor. Bizim yoğun bir şekilde sattığımız fındık unu, kıyılmış ve dilimlenmiş fındık, pastacılık sanayisinin ana girdilerinden olmasına rağmen bu ürünlerin satışında zorluk yaşıyoruz. Firmalar daha ucuz olan alternatif ürünleri kullanmaya çalışıyor. Bunların başında yer fıstığı, badem geliyor. Bu ürünlerin her ne kadar fiyatı yükselmiş olsa dahi fındık fiyatının çok çok altında."

"Avrupa'daki ve ülkemizdeki pastacılık sanayisi özellikle fındık yerine badem ve fıstık kullanımına yoğun bir şekilde geçti" diyen Gürsoy, "Ülkemizde ayrıca daha önce olduğu gibi fındıklı ürünlerin değil fıstıklı ürünlerin reklamları yapılıyor. Sanayiler, fiyatı yüzde 100 artan fındığı mümkün olduğu kadar az kullanmayı ya da hiç kullanmamayı tercih ediyor. Bu da oldukça normal bir reaksiyondur. Bunun sonuçlarını sezon sonunda hep birlikte bekleyip göreceğiz" ifadelerini kullandı.

Bazı çikolataların fındıklı çikolata adı altında satıldığını ve bu ürünlerden fındığın tamamen kaldırılmasının söz konusu olmayacağını ancak miktarının düşürülebildiğini vurgulayan Gürsoy, "Bu ürünlerde fındık miktarı belli oranlarda azaltılabiliyor. Bunu da yapmak firmaların en doğal hakkı ancak kesinlikle bu firmaların fındık ürününden vazgeçme şansları yok" dedi.

Haberin Devamı

Gürsoy, raf kilogram fiyatı 45-50 liraya kadar çıkan kavrulmuş fındığın önceki yıllara oranla gurbetçiler tarafından daha az satın alındığını, bunun da iç tüketimi etkilediğini sözlerine ekledi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!