IHA
Oluşturulma Tarihi: Eylül 16, 2015 12:21
Niğde Tüketici Hakem Heyeti Başkanı Kenan Şahiner,tüketici yaptığı şikayetlerde haklı çıktığını söyledi.
Niğde Tüketici Hakem Heyeti Başkanı Kenan Şahiner, Niğde Tüketici Hakem Heyetine yapılan 6 bin 963 şikayetten, 6 bin 817’si tüketici lehine, 146’sı ise tüketici aleyhine sonuçlandığını söyledi.
Niğde Tüketici Hakem Heyetince Haziran 2015 yılı itibariyle yapılan tüketici şikayetleri neticelendirildi.
Şahiner yaptığı yazılı açıklamada: “Mesafeli Sözleşmeler, Abonelik Sözleşmeleri, Tüketici Kredileri, Kredi Kartı Konut Finansman Sözleşmesi, Taksitli, Kampanyalı, İş yeri Dışında Kurulan Sözleşmeler, Devre tatil, Uzun Süreli Tatil Hizmeti Sözleşmeleri ve Ayıplı Mal ve Hizmetler ile ilgili olarak, toplam 6 bin 963 adet şikayetten 6 bin 817 adedi tüketici lehine 146 adedi tüketici aleyhine sonuçlanmıştır. Bilindiği üzere, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun 28.11.2013 tarih ve 28835 sayılı resmi gazetede yayımlanmış olup, 28.05.2014 tarihinde yürürlüğe girmiştir. Bu Kanunun amacı; kamu yararına uygun olarak tüketicinin sağlık ve güvenliği ile ekonomik çıkarlarını koruyucu, zararlarını tazmin edici, çevresel tehlikelerden korunmasını sağlayıcı, tüketiciyi aydınlatıcı ve bilinçlendirici önlemleri almak, tüketicilerin kendilerini koruyucu girişimlerini özendirmek ve bu konulardaki politikaların oluşturulmasında gönüllü örgütlenmeleri teşvik etmeye ilişkin hususları düzenlemekte olup, her türlü tüketici işlemi ile tüketiciye yönelik uygulamaları kapsar” dedi.
Şahiner: “Niğde’de Tüketici Hakem Heyetine son zamanlarda yapılan şikayetlerde tüketicinin cep telefonuna mesaj ile bırakılan veya direk arama ile tüketicinin herhangi bir alacak bilgi ve belgesi olmadan miktar belirtilerek, bankalardan dosya masrafı ve komisyon gibi alacaklarının olduğunu ve bunların tahsili vaadi ile ve ayrıca sigorta işlemi nedeniyle kredi kartı bilgilerinin istenildiği ve ücret alındığı bunun karşılığında tüketici adresine örnek matbu dilekçe gönderildiği yapılan şikayetlerden anlaşılmaktadır. Bu itibarla, mesaj ve telefonlara itibar edilmeyip şikayet konusunun bizzat Tüketici Hakem Heyetine yapılması gerekmektedir” diye konuştu.