Güncelleme Tarihi:
Ali KADI/NİĞDE,(DHA)-NİĞDE'nin kalkınması için hazırlanan “Marka Kent Niğde” projesi tanıtıldı.
Ahiler Kalkınma Ajansı destekli projenin valilik binasında yapılan tanıtımına Niğde Valisi Yılmaz Şimşek, Niğde Vali Yardımcısı Cemil Kılınç ve Marka Kent Niğde Projesi Koordinatörü Prof. Dr. Başaran Öztürk katıldı. Niğde Valisi Yılmaz Şimşek, 9 bin yıllık geçmişi olan Niğde’nin marka kent olma yolunda önemli bir potansiyele sahip olduğunu söyledi.
VALİ ANLATTI
Projeyi tanıtarak Niğde'yi de anlatan Şimşek, şunları kaydetti:
"Niğde, il genelinde ağırlıklı olarak tarım sektörü üzerine, merkez ilçede de kısmen hizmetler sektörü üzerine kurulu bir ekonomiye sahip bir şehir. Biz bu ikiliye yeni bir aktörü daha dahil etmek için bu yola çıktık. Niğde'yi markalaştırarak bilinirliğinin artmasını, orta vadede de turizm ve kültür kenti olmasını istiyoruz. Tarihi ve kültürel değerler ile doğaya zarar vermeden marka kent olmayı amaçlıyoruz. Günümüz dünyasında şehirlerin farklılıklarını öne çıkarıp diğer şehirlerden farklılaştırarak marka olmasını sağlamak firmalar kadar şehirler içinde önemlidir. Niğde, marka kent olma yolunda önemli bir potansiyele sahip bulunmaktadır. 9 bin yıllık geçmişi, antik dönem ve İslam medeniyeti eserlerini bünyesinde barındırması sebebiyle farklı kitlelere ve inançlara hitap edebilme olanağı sağlayan tarihi ve kültürel miras Niğde’ye marka kent olma konusunda büyük olanaklar sunmaktadır. Türk dağcılığının mabedi sayılan Demirkazık Bölgesi, dağcılık faaliyetleri açısından tanınan bir bölgedir. Bu bölge, dağcılık sporları açısından son derece önemli olup, çok sayıda yerli ve tabancı dağcı tırmanış ve tercih edilmektedir. Çukurova Bölgesi'nden ilimize kolay ve hızlı ulaşım olanakları sebebiyle yayla turizmi, Çiftehan kaplıcaları sebebiyle de sağlık turizmi açısından avantajlı durumdadır. Ayrıca son yılların trendi olan organik gıdalara Niğde'de kolay ve ucuz olarak ulaşılmaktadır. Marka değeri yaratacak artıların ortaya konulup, konunun Niğde’nin ve Türkiye'nin gündemine taşınması gerekiyor."
Marka Kent Niğde Projesi Koordinatörü Prof. Dr. Başaran Öztürk ise: “Şirketlerin markalaşması kadar kentlerin markalaşması da son derecede önemlidir. Bu projedeki amacımız Niğde’nin tarihi turistlik kültürel ve doğal güzelliklerini değerlendirerek Niğde’yi ülke ve dünya gündeminde daha iyi tanıda bilmek ve Niğde’nin değerlerini avantaja dönüştürerek ve benzer kentleri taklit etmeden kendi öncelikleri ile Niğde’yi bir marka kent yapmayı amaçladık” diye konuştu.
FOTOĞRAFLI