Güncelleme Tarihi:
Sinan KORKMAZER/NEVŞEHİR,(DHA) -TÜRKİYE ve çevre ülkelerde yaşanan olumsuz gelişmelerden büyük oranda etkilenen Kapadokyalı turizmciler, Uzakdoğu’nun önemli ülkelerinden Güney Kore ve Çin’e düzenledikleri gezi ile bölgenin tanıtımını yaptı.
Kapadokya Turistik İşletmeciler Derneği (KAPTİD) Başkanı Yakup Dinler, Türkiye’nin bir çok yöresinde olduğu gibi bu yıl turizmde, dünyada eşi benzeri olmayan Kapadokya Bölgesi’nin de turizmciler için çok zor bir yıl olarak hatıralarda kalacağını söyledi. Şimdiden birçok turizmcinin, bu yılı 'Yaşadıkları en kötü yıl’ olarak nitelendirmeye başladığını kaydeden Dinler, ''Yüzde 50’ler hatta daha üstü ile ifade edilen düşüşler, sadece iç pazarın hafta sonunda yaşattığı yoğunluk ile açıkçası Kapadokya için çok zor bir dönemi gösteriyor. Fakat Kapadokya tanıtımı kriz dinlemeyeceği için biz yine turizmciler olarak yollara, yine uzak diyarlara doğru yola çıkmaya karar verdik. Daha önce sırasıyla Chicago (ABD), Yeni Delhi (Hindistan), Kuala Lumpur (Malezya), Singapur City (Singapur), Oslo (Norveç), Stockholm (İsveç), Helsinki (Finlandiya), Şangay (Çin Halk Cumhuriyeti), Hong Kong (Çin Halk Cumhuriyeti), St. Petersburg (Rusya), Moskova (Rusya), Taipei (Tayvan - Çin Cumhuriyeti), Manila (Filipinler) ve Ho Chi Minh City’nın (Vietnam) ardından 15'inci destinasyonumuz olan Güney Kore’nin başkenti Seul ve 16'ncı destinasyonumuz olan Çin Halk Cumhuriyeti’nin başkenti Pekin’i listemize aldık” dedi.
Güney Koreli turistler ile tur operatörlerinin ülkemizi ve özellikle de Kapadokya’yı çok iyi tanıdıklarını anlatan Dinler, daha sonra Güney Kore ve Çin izlenimlerini şöyle anlattı:
“Aslına bakarsanız Güney Kore her dönem düzenli olarak bölgemize gelen bir kaç ülkeden biri. Neticede de bir çok tur operatörü bölgemize bir çok kez geldiğinden Kapadokya’ya hiç yabancı değillerdi, lakin içlerinde hiç bilgi sahibi olmayanlar da vardı. Yapılan görüşmelerin ardından Korece olarak hazırladığımız güzel bir sunum yaklaşık 60 Güney Koreli acenteci tarafından ilgiyle dinlendi ve izlendi. Bu gezilerin ana amacı elbette gittiğimiz ülkelerin tur operatörleri ve gazetecileri ile bir araya gelip 'Kapadokya' tanıtımı yapmaktı. Fakat öbür yandan bu kadar uzak bir ülkeye gitmişken o ülkenin kültürünü de yaşamak çok önemli.''
Pekin'de düzenledikleri 2 organizasyon olduğunu bildiren Dinler, ''BITE (Beijing International Travel Exhibition) katılımı ve bir AVM’nin önünde sokak şovu. BITE’de T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın Kapadokya adına tahsis etmiş olduğu 108 metrekarelik stantta yer aldık. Fuar gerçekten çok kalabalıktı fakat bizim alışkın olduğumuz fuarların aksine salon küçük ve bakımsızdı. Ertesi gün ise sıra ikinci organizasyonumuzda idi. Pekin'de bulunan Jui Long Alışveriş Merkezi’nin önüne kurulan dev ekran, sahne ve 2 çadıra Çin halkının ilgisi büyük oldu. Dev ekranda gün boyu Kapadokya ve Türkiye tanıtım filmlerinin yayınlandığı organizasyonda 3 kez Türk dansları gösterisi yapıldı, etkinlik boyunca Türkçe müzikler çalındı. Çadırlarda ise Kapadokya broşürleri dağıtıldı, çömlek ve ebru gösterileri gerçekleştirildi. Ayrıca Çinlilere Kapadokya’nın ve Türkiye’nin yöresel lezzetleri tatma olanağı da sunuldu" dedi
FOTOLU