Teknolojik Alt Yapıyla Hizmet Standardı Yükseliyor

Güncelleme Tarihi:

Teknolojik Alt Yapıyla Hizmet Standardı Yükseliyor
Oluşturulma Tarihi: Şubat 10, 2016 16:06

BODRUM BELEDİYE ZİYARET

Bodrum Belediyesi’nin kendi personeli ile yazılımını geliştirip hizmete sunduğu, “Yönetim Bilgi Sistemi” çalışmalarını inceleyen Bodrum Belediye Başkanı Mehmet Kocadon vatandaşlara daha hızlı hizmet sunmak için aralıksız çalıştıklarını söyledi.
Bodrum Belediyesi Kalite Yönetim Sistem Koordinatörlüğü ve Bilgi İşlem Müdürlüğü bünyesinde kurulan Yazılım Geliştirme Grubu, İmar ve Şehircilik Müdürlüğü fonksiyonlarına uygun geliştirilen, Yönetim Bilgi Sisteminin işleyişi hakkında Başkan Mehmet Kocadon’a bilgi verdi. Toplantıya Yazılım Geliştirme Grubundan sorumlu Bodrum Belediyesi Kalite Yönetim Sistem Koordinatörü Cemal Bozkurt ve Bodrum Belediyesi Bilgi İşlem Müdürü Fahrettin Demirel ile Yazılım Geliştirme Grubunda görevli belediye personeli Eray Bartan, Kürşat Kahveci, Necati Dizman, Ufuk Borucu, Hüseyin Şişman ve Serkan Akalan katıldı. Yapılan sunumda, Aralık 2015’te faaliyete geçirilen Yönetim Bilgi Sisteminin işleyişi, vatandaşların yararlandığı hizmetler, bugüne kadar yapılan işlemler, sistemi kullanan yönetici ve personelin sorumlulukları ve çeşitli veri analizleri hakkında Başkan Mehmet Kocadon’a bilgi verildi.
BAŞKAN KOCADON: “DAHA HIZLI VE KOLAY HİZMET”
Bodrum Belediye Başkanı Mehmet Kocadon, vatandaşların belediye hizmetlerini etkin ve hızlı bir şekilde alabilmesi için tüm imkanları sağlamaya çalıştıklarını ifade ederek, "Çalışma, vatandaşların İmar ve Şehircilik Müdürlüğündeki imar ile ilgili işlemlerini büyük ölçüde kolaylaştırıyor. İşlerin daha hızlı bir şekilde yürümesini sağlıyor. Bodrum Belediyesi ekibimiz, geliştirdiği yazılımla evrak takibini vatandaşlar açısından kontrol edilebilir hale getirdi. BodrumBelediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğüne yapılan tüm başvurular, mülk sahibine ve proje mükellefine ayrı ayrı SMS ile bildiriliyor. Müdürlük bünyesindeki işleyişide hızlandıran sistem, vatandaşların belediyeye gelmeden evraklarını takip etmelerine de imkan verecek. Gelişen teknolojik imkanlardan yararlanarak hizmet standartlarımızı her geçen gün biraz daha yükseltiyoruz. Bu çalışmaya katkı sağlayan tüm belediye personelimize teşekkür ediyorum." dedi.
Kalite Yönetim Sistem Koordinatörlüğünün 2015 yılı Haziran ayında başlattığı süreç analiz çalışmaları sonucunda, İmar ve Şehircilik Müdürlüğü için geliştirilen yazılım ile birimlerin iş akışlarına uygun veri tabloları hazırlanarak, hizmet kalitesinin artırılmasına yönelik süreç iyileştirmesine gidildi. Eylül 2015 itibarıyla uygulamaya alınan “Yönetim Bilgi Sistemi” ile İmar ve Şehircilik Müdürlüğündeki talepleri için vatandaşa,hizmet süreçlerinin her aşamasında kısa mesaj ile bilgi verilmeye başlanıldı.
Kalite Yönetim Sistem Koordinatörlüğünün yaptığı çalışmalar sonucunda, öncelikle 2015 yılı Eylül ayında, 12.000 kayıttan oluşan bir veri tabanı oluşturuldu. Ardından MicrosoftASP.NET programlama dili ile HTML5 standartlarına uygun, WEB tabanlı olarak geliştirilen yazılım ise 2015 yılı Aralık ayı başında vatandaşın kullanımına sunuldu. İmar ve Şehircilik Müdürlüğü de farklı uygulamalarla yaptığı tüm işlemlerini, hizmete sunulan “Yönetim Bilgi Sistemi” sayesinde tek ekrandan kısa sürede gerçekleştirebilirken, sistem yöneticileri de bu süreçteki akışı anlık olarak izleyebilme imkanına sahip oldu. Böylece sistemin sıkıştığı noktaları Yönetim Bilgi Sistemi sayesinde doğru bir şekilde tespit edebilme olanağı doğdu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!