Muğla'daki asılsız ihbarlarda sevindiren düşüş

Güncelleme Tarihi:

Muğladaki asılsız ihbarlarda sevindiren düşüş
Oluşturulma Tarihi: Nisan 07, 2016 11:42

Muğla'daki asılsız ihbarlarda sevindiren düşüş

Haberin Devamı

MUĞLA Valisi Amir Çiçek, acil çağrı numaralarının toplandığı 112 Acil Çağrı Merkezi'ne gelen asılsız ihbarlarda yüzde 60 düşüş yaşandığını duyurdu.

Muğla Valisi Amir Çiçek, 112 Acil Çağrı Merkezi'nin bu yılın ilk üç ayındaki faaliyetleri hakkında yazılı açıklamayla bilgi verdi. Asılsız ihbarlardaki düşüşe değinen Çiçek, "İl genelinde acil çağrı birimlerine yapılan gereksiz aramalar yüzde 93 gibi bir orandan yüzde 60 civarına indi. Gereksiz çağrıların azalması demek, vatandaşımızın ihtiyaç duyduğu yardımı daha hızlı ve kaliteli alması demektir. Ancak tüm uyarılara rağmen Acil Çağrı Merkezi'ni gereksiz ve kötü amaçlı arayan 21 vatandaşımız hakkında adli makamlara gerek adli gerekse de idari işlemlerin tesisi için müracaatta bulunulmuştur. Acil Çağrı Merkezi'ne 01 Ocak-31 Mart 2016 tarihleri arasında 251 bin 383 adet çağrı gelmiştir. Bu çağrıların 47 bin 599'u sağlık, 9 bin 767'si jandarma, 3 bin 855'i itfaiye, 3 bin 92'si orman ve milli park, 1142'si Sahil Güvenlik, 688'si emniyet, 76'sı AFAD kurumlarına yönlendirilmiştir. 194'ü danışma amaçlı aramayla birlikte toplam 66 bin 413 çağrıya yanıt verildi. Mart ayı sonu itibarı ile ortalama 3 bin 500 adet acil yardım araması yapılmaktadır. Acil yardım taleplerinin 08.00 -01.00 saatleri arasında yoğun olduğu, saat aralığı olarak 10.00-11.00 ile 14.00-21.00 arasında diğer saatlere göre bir yoğunluk olduğu gözlemlenmiştir. Üç aylık periyot da, tüm birimlerin acil yardım talebinin vakaya dönüşmesine ilişkin ortalama görüşme süresinin sağlık 51 saniye, itfaiyeyle orman birimlerinin 52 saniye, güvenlik birimlerimizin 1 dakika 10 saniye, AFAD biriminin 1 dakika 27 saniye olduğu görülmektedir" dedi.

Vatandaşlarımızın gereksiz aramalardan kaçınmaları konusunda uyaran Vali Çiçek, "Özellikle cep telefonlarında tuş kilidi kullanmaları, sabit telefonlarında hat kontrollerini yapmaları, herhangi bir vaka için 112 Acil Çağrı Merkezi'ni aradıklarında ilgili tüm birimlerin vakadan haberdar olduğunu bilerek her kurumu tek tek aramalarına gerek olmadığı hususlarında hassasiyet göstermeleri verilen hizmetin kalitesi ve vatandaşımızın acil yardıma ulaşmasını sağlaması açılarından önemlidir" diye konuştu.

Cavit AKGÜN / MUĞLA, (DHA)

FOTOĞRAF

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!