IHA
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 08, 2015 13:49
BODRUM, MARMARİS VE FETHİYE BELEDİYE BAŞKANLARI İLE TURİSTİK İŞLETMECİLER BİRLİĞİ BAŞKANLARI MUĞLA TURİZMİNİ MASAYA YATIRDI.
Antalya ve İstanbul’dan sonra turizmde Türkiye’nin lokomotifi durumundaki Muğla’nın Bodrum, Marmaris ve Fethiye Belediye Başkanları ile bu ilçelerdeki turizm birliği başkanları bölgesel kalkınma, işbirliği, yeni kuşak pazarlama, tanıtım gibi alanlarda görüş alışverişinde bulunmak üzere ikinci defa bir araya geliyorlar.
Güney Ege Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği’nin ev sahipliğinde Marmaris’te yapılan toplantının ikincisi 12 Ağustos’ta Fethiye’de düzenlenecek. Marmaris’te ilki düzenlenen toplantıya Marmaris Belediye Başkanı M. Ali Acar, Bodrum Belediye Başkanı Mehmet Kocadon, Fethiye Belediye Başkan Yardımcısı Mete Atay, BODER Başkanı Halil Özyurt, FETOB Başkanı Yavuz Torunoğlulları, GETOB Başkanı Bülent Bülbüloğlu, Geçmiş Dönem Turizm Banaklarından Bahattin Yücel katıldı. Marmaris Cettia Beach Hotel’de gerçekleştirilen “Bölgesel Markalaşma ve Yeni Kuşak Pazarlama Modeli” oluşturma çalışması kapsamında, Güney Ege’de Muğla’nın 3 Belediyesi Bodrum, Fethiye ve Marmaris aralarında gerçekleştirilebilecek muhtemel işbirliği koşulları ele alındı. Toplantıda ayrıca, Türkiye’nin yer aldığı coğrafyanın, dış siyasal gelişmeler yüzünden son derece duyarlı olması, seçimlerin ardından ortaya çıkan terörün ülke gündeminde bir kez daha ilk sıraya yükselmesi, hedef pazar ülkelerde resmi makamların ard arda gitmeyin ‘Uyarı’ları yayınlamaları, Rus pazarındaki olumsuz gelişmelere bağlı azalan turist girişleri ve doluluk oranlarındaki düşüşlere ilişkin, karşılıklı bilgi alışverişinde bulunuldu.
DURUM DEĞERLENDİRMESİ YAPILDI
Bodrum, Marmaris ve Fethiye’nin geçtiğimiz sezonlarda yerel yönetimlerin işbirliğiyle çok sayıda yurtdışı ve yurtdışı fuarlara katıldıkları, bu konuda 2016 sezonu hazırlıklarının sürdüğü, mümkün olabilecek fuarlarda işbirlikleri yapılabileceği, ileride bu konuda karşılıklı bilgilendirmenin gerektiği vurgulandı.
PAZARLARDAKİ DURUM
Son yıllarda Bölgede Pazarlama ve Satış alanında arzu edilen düzeye gelinemediği, pazar çeşitliliği konusundaki yetersizlikler, Marmaris ve Fethiye’nin iç pazardan yeterli pay alamadıkları, Türkiye’ye en fazla turist gönderen iki ülke olan Rus ve Alman Pazarlarından Bodrum ve Dalaman Havaalanlarına gelen yabancı turist sayısının düşüklüğü üzerinde duruldu.
YEREL SORUNLAR
Katılımcılar yerel yönetimlerin karşılaştıkları güçlükleri, Muğla’da Büyükşehir uygulamasına geçilmesi nedeniyle ortaya çıkan aksaklıkları, yetki belirsizliklerinin yol açtığı olumsuzlukları, tatil yörelerinin özgün koşullarında yaşanmış çarpıcı örneklerle anlattılar. Özellikle su bedellerinin Muğla’nın Büyükşehir olmasının ardından olağanüstü ölçülerde arttırılmasının, konaklama tesisleri üzerindeki olumsuz etkileri konuşuldu. Belgeli tesislerin teşvik kapsamında en düşük tarifeden ücretlendirilmelerine ilişkin yasa hükümlerinin uygulanmadığına değinildi.
YENİ TURİZM
Internet üzerinden yapılan satış ve rezervasyon işlemlerin artmasının, sektörde geleneksel yöntemleri kısa sürede ortadan kaldıracağı, “Yeni Turizm” adı verilen bir sürecin başladığı konusunda düşünce birliğine varılırken önümüzdeki dönemde; tesis ve yerel bazda markalaşmanın pazarlama ve verimlilik açısından önem kazanacağı, büyük operatörlerin pazar paylarının giderek düştüğü, piyasalardaki boşluğun, pazar paylarını sürekli arttıran, on-line satış şirketlerinin eline geçtiği, off-shore yapılanmaları yüzünden bu kuruluşların KDV ve Kurumlar Vergisi avantajları nedeniyle büyüme eğilimlerinin sürdüğü tespitine yer verildi.
ULAŞIMDA DURUM
Taşımada eş zamanlı olarak; Charter uçak şirketlerinin sayılarının giderek azalmasıyla giderek büyüyen Low-Cost Hava Yollarının programlarına almadıkları için bölgenin potansiyelini arttırmakta bu aşamada yetersiz kaldıkları, milli taşıyıcı kimliğiyle THY’nın Dalaman ve Bodrum-Milas Havalimanlarından pazar merkezlerine, tarifeli doğrudan uçması gerekirken, isteksiz davrandığı, sezon dışı İstanbul dışından bu havalanlarına doğrudan tarifeli sefer düzenlemediği, üstelik uçuşlarının kıyaslandığında İzmir’den çok daha pahalı olduğu ifade edildi. Bölgede düzenlenen günlük turların haksız rekabet ve denetimsizlik yüzünden niteliksiz oldukları belirtildi.
İÇ PAZAR
Önümüzdeki sezonda gelişen dış koşullar nedeniyle Bölgeye ağırlıklı talebin, iç pazardan geleceği, bunu dikkate alarak sezon dışında da bölgeye ilgi çekecek nitelikli kültürel, spor ve sanatsal etkinliklerin bir takvime bağlanarak önceden ilan edilmesinin yerinde olacağı konuşuldu.
SOSYAL MEDYADA TANITIM
Sosyal Medyanın etkin biçimde kullanımı, facebook, twitter ve instagram’dan Bölgesel Tanıtım ve duyuru amaçlı yararlanmak. Bölgedeki merkezleri anlatan blog’lar hazırlamak. Bölgede projeyi anlatan outdoor reklamlar yapılması.
FUARLAR
Özellikle yurtdışı fuarlarda “Güney Ege” konseptinin yerleştirilmesine katkı sağlayacak biçimde ve birim maliyetleri azaltacak ortak standlar açılmasının mümkün olabileceği üzerinde duruldu.
YÖNETİM VE KOORDİNASYON
İşletmeler, yerel yönetimler ve merkezi yönetim ile STK’lar arasında koordinasyonu sağlayacak bir Kurul (İdare) oluşturulması, Kurul içinden bir Yürütme Komitesi seçilecek. Bunun için bölgedeki Ticaret Odaları, Birlikler ve STK’lar ile tesislerden projeye katılmak isteyenlerden, Bölgesel Kalkınma Ajansından ve sponsorluk yapabilecek kuruluşlardan sağlanacak kaynakla yürütülecek bir bütçe hazırlanacak.
ESNAF VE HALKIN KATILIMININ SAĞLANMASI
Yerleşim merkezlerindeki esnafın ve bölge sakinlerinin projeye katılımlarının sağlanması amacıyla periyodik bilgilendirilmemler yapılacak. Esnaf ve halkın kendilerini projenin ayrılmaz parçası olarak görmeleri sağlanacak. Nitelikli
film gösterileri, konserler, özel dinletiler, paneller ve tartışmalar, doğa yürüyüşleri, yelken, çevre koruma, Kiteboard, çevre gönüllüleri aracılığıyla çevre temizliği kampanyaları düzenlenecek, terk edilmiş evcil hayvanların kurtarılması ve sahiplenilmesine dönük kampanyalar düzenlenecek
ALIŞ&VERİŞ
Sezon dışında belirli ürünlerin yüksek indirimle satışını gerçekleştirecek, alışveriş günleri ya da haftası düzenlenecek. Organik ürünler öne çıkarılacak. Bu sisteme katılacak işyerlerinde satılan ürünlerin taklit olmadıklarını vurgulayan, güven verici sinyalizasyon malzemesi kullanmaları sağlanacak.