IHA
Oluşturulma Tarihi: Nisan 15, 2015 15:43
TURİZMCİ İC PAZARDAN UMUTLU
Muğla’nın Marmaris ilçesinde turizmde iç pazarı canlandırmak amacıyla Güney Ege Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (GETOB) tarafından “Turizm Şöleni" düzenlendi.
Türkiye’nin önemli turizm merkezlerinden biri olan Marmaris’te turizmciler daha fazla yerli turist çekmek için, yabancı tur operatörleri ve turizmcileri bir araya getirerek turizm şöleni düzenledi.
İçmeler Mahallesi’ndeki bir otelde gerçekleştirilen şölene Muğla Valisi Amir Çiçek, Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Abdurrahman Arıcı, Marmaris Kaymakamı Celalettin Yüksel, Marmaris Belediye Başkanı Ali Acar, Eski Turizm Bakanı Bahattin Yücel, Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık’ın yanı sıra yerli tur operatörleri ve hava yolu şirketlerinin temsilcilerinin de aralarında bulunduğu çok sayıda turizmci katıldı.
Şölenin açılış konuşmasını GETOB Başkanı Bülent Bülbüloğlu, yaptı. Bülbüloğlu konuşmasında, Muğla’ya yılda gelen yaklaşık 3,5 milyon turistim 1,5 milyon kadarının Marmaris’i tercih ettiğini ve bu turistlerin 1 milyona yakınını İngilizlerin oluşturduğunu söyledi. Marmaris’in, İngiltere’de marka olduğuna işaret eden Bülbüloğlu, "İngiltere’nin neresine giderseniz gidin Marmaris ve çevresini bilirler. Maalesef ülkemizin her köşesinden Marmaris bu kadar tanınmıyor. Türkiye’de marka olamadık. İç pazarda da marka olmalıyız" ifadesini kullandı.
Marmaris turizminde İç pazar payının yüzde 8 kadar olduğuna değinen Bülbüloğlu, her yıl yaklaşık 150 bin Türk turisti ağırladıklarını kaydetti. İç pazardaki b u sayıyı en az 500 bin kişiyi çıkartmak istediklerini ifade eden Bülbüloğlu, sözlerini şöyle devam etti:
"Dünyanın incisi olarak değerlendirdiğimiz farklı bir bölgede yaşıyoruz. Marmaris’i iyi tanıtamıyoruz, ambalajı iyi hazırlayamıyoruz. Bu şölenle bunun başlangıcını yapmamız lazım. Yaz kış buraya misafirlerimizi getirebilmemiz gerekiyor. Bodrum ve Antalya gibi diğer büyük oyunculara baktığımızda, Türkiye’nin birçok yerinden uçak var. Marmaris’e gelmek isteyenler uçak sorunu nedeniyle gelemiyor. Bu kadar güzelliğin içinde neden cazibe merkezi olamadığımızı anlamakta güçlük çekiyoruz."
“ALTERNATİF TURİZME YÖNELMELİYİZ”
Vali Çiçek ise turizmcilerin yeni sezondan umutsuz olmaması gerektiğini dile getirdi. Muğla’nın turizmde çok büyük artıları bulunduğunu vurgulayan Çiçek, "Allah öyle bir doğa vermiş ki turizmin her türlüsü yapılabilir. Bu güzellikler ön plana çıkartılarak iç turizmde istenilen pay alınabilir. Turizmi 6 ay ya da 9 ay ile sınırlandırmamalıyız. Alternatif turizmin her alanını burada gerçekleştirebiliriz" şeklinde konuştu.
"BAKANLIK OLARAK TURİZME DESTEĞİMİZ TAM "
Toplantıda kürsüye çıkan Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Arıcı ise Marmaris’in marka değerine değer katacak şeyleri ortaya çıkartmaları gerektiğini vurguladı. Marmaris’in kendini kanıtlamış bir kent olduğunu dile getiren Arıcı, "Karamsar olmayacağız ve önümüze bakacağız. 15 milyon nüfuslu İstanbul’da 2 havalimanı var. Muğla’da da 2 tane var. Bu önemli bir avantaj. Bu avantajın iyi değerlendirilebilmesi için paydaşlarla ortak hareket ederek uçak sayısının arttırılması yönünde çabalar olmalı. Biz bu konuda üzerimize düşeni yapmaya hazırız" ifadelerini kullandı.
Arıcı, Bakanlık olarak kışın kapalı olan otellerin çalışanlarının bazı haklarının karşılanması konusunda da bir çalışma yapabileceklerini kaydetti. 2015 turizm sezonunun 2014’ten kötü olmayacağına inandığını söyleyen Arıcı, "İstanbul’da ilk 3 ayda yüzde 9,75 oranında artış var. ’İstanbul ayrı bir dünya’ diyebiliriz ama bu artışları Antalya ve Muğla’da da yaşayabileceğimize inanıyorum" dedi.
"UMUTSUZ DEĞİLİZ"
Türkiye’nin kitle turizminde önemli mesafe kat ettiğine işaret eden TÜROFED Başkanı Ayık, bu turizm dalının kıskacından kurtularak alternatif turizm faaliyetlerine yönelinmesi gerektiğini kaydetti.Bu anlamda turizmin başka özelliklerinin de ön plana çıkartmaları gerektiğini kaydeden Ayık, örneğin dünyanın en zenginlerinden olan Türk mutfağının iyi tanıtılmasını önerdi.
Ulaşımın turizmin en önemli can damarlarından bir tanesi olduğuna vurgu yapan Ayık, şöyle konuştu:"Bir yeri ulaşılabilir kılmadığınız zaman insanların gelmesi mümkün değil. Marmaris bu sorunu yaşıyor. İki havaalanımızı çok aktif kullandığımızı söyleyemeyiz. Marmaris’in, Türkiye içinde tanıtım atağına kalkması gerekiyor. Eski popülerliliğini insanlara hatırlatması lazım. İç pazarda da ön plana çıkan değerlere vurgu yapmak işleri hızlandırmaya yeterli olacaktır."
"HAYAL SATIYORUZ UMUTSUZ OLMAYALIM "
2015 sezonunun genel anlamda parlak görünmediği ve satışlarda bölgesel olarak değişkenlik yaşandığı bilgisini veren Ayık şöyle konuştu: “Karamsar olamamak gerekiyor. Rusya ve Ukrayna arasındaki kriz ve Suriye olaylarının dünyadaki bazı dengeleri değiştirdi.Bazı ekonomik kargaşalar yaşandı. Para birimleri arasındaki değişkenlik, insanların turizm hareketindeki eğilimlerini etkilemeye başladı. Bundan en fazla etkilenen ülkelerden birisi Türkiye gibi gözüküyor.Türkiye’nin, Rusya Federasyonu ve Bağımsız Devletler Topluluğu ülkelerinden gelen turistlerde yüzde 10-25 arasında bir kayıp yanaşabileceği yönünde öngörüler var. Bu kaybın bir kısmının batı ve Ortadoğu pazarından kapatabiliriz.
Bu olumsuzluklar fiyat indirimini de beraberinde getirecek. Sayısal olmasa bile gelirlerdeki kaybın yüzde 25’i bulabilir. Her şeye rağmen umutlarımız tükenmeyecek. "Hayal satan insanların umudu bitmez. Çok iyi ve hayırlı bir yıl da olabilir".-
"AŞIRI YAPILAŞMA VE GÖÇ, ARZ TALEP DENGESİNİ İFLAS ETTİRDİ"
Toplantıya katılan Marmaris Belediye Başkanı Acar’da konuşmasında başlangıçta iç pazarla hayat bulan Marmaris’in, paket turizmle bir noktaya geldiğine değindi. Büyümenin sadece yatak kapasitesiyle orantılı olmasının sorunları beraberinde getirdiğini ifade eden Acar, "Aşırı yapılaşma ve göç, arz talep dengesini iflas ettirdi. Son 10 yılda Antalya gibi bir destinasyon karşısında sayısal olarak rekabet şansımız kalmadı. Yatak kapasitesi sınırlı olan ancak doğal güzellikleri iyi olan Marmaris’i, butik turizmin ön planda olduğu bir bölge yapmaya çalışıyoruz. İyileştirmelerle son 5 yıldır bunun karşılığını almaya başladık"
Konuşmaların ardından katılımcıları otelin bir başka salonunda düzenlenen fuar alanını gezdi. Turizmciler, iç pazara yönelik çalışan tur operatörleri ve uçak firmalarını yetkilileriyle bir araya gelerek iş bağlantıları yapmaya çalıştı.