Yabancı Dil Öğretiminde Eğitim Teknolojileri Paneli

Güncelleme Tarihi:

Yabancı Dil Öğretiminde Eğitim Teknolojileri Paneli
Oluşturulma Tarihi: Nisan 30, 2015 12:32

MERSİN ÜNİVERSİTESİ (MEÜ) YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU TARAFINDAN, DİL ÖĞRETİM GÜNLERİ KAPSAMINDA YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ BAŞLIKLI BİR PANEL DÜZENLENDİ.

Mersin Üniversitesi (MEÜ) Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından, Dil Öğretim Günleri kapsamında Yabancı Dil Öğretiminde Eğitim Teknolojileri başlıklı bir panel düzenlendi.
Prof. Dr. Vural Ülkü Konferans Salonu’nda gerçekleşen panele, Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürü Prof. Dr. Sergül Vural Kara ve öğretim elemanları katıldı. Dr. Banu Tümay, Dr. Yaşam Umut Bıldırcın ve Deniz Dokur’un konuşmacı olarak yer aldığı panel öncesi konuşan Prof. Dr. Kara, yüksekokul olarak her Çarşamba akademisyenlerle bir araya gelerek eğitim seminerleri düzenlediklerini aktardı. Kara, etkinliğin hedefinin interaktif bilgi alışverişinin etkinlik katılımcılarına farklı perspektifler sunması olduğunu ifade etti. Globalleşen dünyada yabancı dil bilme gereğinin artmasıyla, yabancı dil eğitimi veren kurumların da içerikli yabancı dil öğretimi sunma yükümlülüklerinin arttığını söyleyen Kara, bu kapsamda yapılması gerekenleri sıraladı.
Açılış konuşmasının ardından ilk panelist Dr. Banu Tümay oldu. Günümüz yabancı dil öğretiminde etkili olan iletişimsel yöntem konusunu ele alan Tümay, öğrencinin iletişim alanını teknoloji kullanımı ile geliştirme tartışmalarına ışık tuttu. Sosyal yapılandırmacı yaklaşımın bireyin sosyal çevresi içinde bilişsel becerilerini kullanarak iletişim kurduğunu ve bu yolla öğrendiğini öne sürdüğünü belirten Tümay, bu kurama göre bireyin tüm zihinsel işlemleri kullanarak var olan durumdan anlamlar çıkardığını, dilini kullanarak da diğer bireylerle iletişim kurduğunu dolayısıyla da faklı bakış açılarıyla bilgiler kazandığını söyledi. Yabancı dil öğretiminde Sosyal yapılandırmacı yaklaşımı değerlendiren Tümay, sınıf ortamında iletişimin arttırılması, bilişsel becerilerin geliştirilmesi ve bunun mutlaka teknolojiyle desteklenmesi gerektiğini dile getirdi. Öğretmenin teknolojiyi kullanırken dikkat etmesi gerekenleri sıralayan Tümay, öğretmende yeni bir bilgi olarak teknoloji bilgisinin bulunması gerektiğini kaydetti.
Dr. Yaşam Umut Bıldırcın da ’Yabancı Dil Öğretimi ve Derlem Dilbilim’ başlıklı konuşmasında yabancı dil sınıflarında bilgisayar kullanımıyla birlikte gelişen derlem dilbilim çalışmalarının sınıf içi etkinliklerine katkısını anlattı. Derlem dilbilimin orijinal dil kullanımlarının elektronik ortama aktarılıp incelenmesi sonucu özgün dil örüntülerini keşfetmeyi amaçladığını aktaran Bıldırcın, uygulamanın öğrencinin keşfetmesine, öğrenci merkezli sınıfların oluşturulmasına ve öğretmenin rehberlik ve araştırmacı görevini yerine getirmesine katkı sunduğunu belirtti. Derlem dilbilimin dil öğretimindeki uygulamalarından bahseden Bıldırcın, sınıf içi etkinlikler için pratik öneriler sundu.
İnternet destekli yabancı dil öğrenme modellerini anlatan Deniz Dokur ise internetin kıza zaman içinde yaşamımızın önemli bir parçası haline geldiğini ifade etti. Dokur, günümüzde sınıflardaki öğrenci sayılarının artması nedeniyle her bireye eğitim ulaştırmanın zor hale geldiğini belirtti ve bu soruna bir çözüm olarak çeşitli uzaktan eğitim modelleri geliştirildiğini aktardı. Bu modellerden yükseköğretim kurumları internet destekli dil eğitim qortalı olan YÖKDİL ve internet destekli dil öğretim sistemi olan Moodle’dan bahseden Dokur, bu bağlamda internet kullanımının dil eğitimine sağlayabileceği katkıları sıraladı.Dokur ayrıca öğrencilerin ve öğretim elemanlarının YÖKDİL sistemine giriş için takip etmesi gereken adımları uygulamalı bir biçimde anlattı.
Etkinlik sonunda panelistlere Prof. Dr. Kara tarafından birer teşekkür belgesi ve çiçek takdim edildi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!