Silifke Emitt Fuarı’nda Tanıtıldı

Güncelleme Tarihi:

Silifke Emitt Fuarı’nda Tanıtıldı
Oluşturulma Tarihi: Şubat 02, 2016 09:56

DÜNYA TURİZM SEKTÖRÜNE YÖN VEREN 20’NCİ ULUSLAR ARASI DOĞU AKDENİZ TURİZM VE SEYAHAT FUARI'NDA MERSİN'İN SİLİFKE İLÇESİ DE TANITILDI.

Dünya turizm sektörüne yön veren 20’nci Uluslar Arası Doğu Akdeniz Turizm ve Seyahat Fuarında (EMITT-2016) Mersin’in Silifke ilçesi de tanıtıldı.
70 ülkeden, 4 bin 500’ü aşkın firma, kurum, kuruluş, il ve ilçelerin katıldığı EMİTT 2016 Fuarına katılan Silifke standı büyük beğeni topladı. Standa folklor gösteri ile misafirlerini karşılayan heyet, ziyaretçilerine Kınalı keklik, yılan balağı, mavi yengeç gibi canlıları, tarım ürünlerini ve turizmini sergiledi.
Dünyanın 5’inci büyük turizm fuarı olan ve İstanbul’da düzenlenen EMİTT 2016’ya Silifke’den Kaymakam Şevket Cinbir, Belediye Başkanı Mustafa Turgut, Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Nurettin Kaynar ve yönetim kurulu üyeleri, Ziraat Odası Başkanı Mahire Can ve yönetim kurulu üyeleri, Kent Konseyi Başkanı Rıfat Karaduman, Turizm Derneği Başkanı Ali Küçük ve çok sayıda Silifkeli katıldı.
Silifke’ye özgü yoğur gibi çeşitli ikramların da yapıldığı fuarda, ziyaretçileri Kaymakam Şevket Cinbir ve Belediye Başkanı Mustafa Turgut karşıladı. Konuklara Turizm Derneği üyelerince Silifke hakkında geniş bilgi verildi.
Silifke’yi tüm Türkiye ve dünyaya tanıtmak gibi bir sorumluluklarının olduğunu belirten Silifke Kaymakamı Şevket Cinbir, “16 aydır çiçeği burnunda bir Silifkeliyim. Bu zaman zarfında Silifke Kaymakamlığını yürütmeye çalışıyorum. Silifke içinde bulunduğu coğrafi şekliyle bir kavşak noktası. Bir marka değeri olan bir kent. 2300 yıl geriye gittiğimizde yaşam belirtilerini bulduğumuz bir çok medeniyetlerin gelip geçtiği bir yerleşim yeri. Bir çok tarihi ve kültürel zenginliklere sahip. Bunun yanı sıra coğrafyası tabiatı çok daha farklı güzelliklere sahip. 115 km sahili ile kumsalları ile koyları ile kaleleriyle, deltasıyla, kuş cenneti ile aslında çok farklı potansiyele zenginliklere sahip bir Silifke. Bir çok aktiviteyi aynı anda yapabileceğimiz bir potansiyele sahip. 20. düzenlenen Uluslararası Doğu Akdeniz Turizm ve Seyahat Fuarına katıldık. Silifke’yi biraz daha tanıtmayı amaçladık. Silifke’yi ilk önce Silifke’de tanımak, Silifke’yi tanıtmaya karar verdiğimizde biraz daha fazla tanımaya başladık. İnanıyorum ki Silifkeliler de Silifke’yi yeterince tanımıyor. İlk önce Silifkeliler olarak Silifke’yi yeterince tanımak, Silifke’nin potansiyelini anlamak ve bu potansiyeli ile birlikte Silifke’yi tüm Türkiye ve Dünya ya tanıtmak gibi bir sorumluluğumuz olduğunu düşünüyorum. Biraz daha farkındalık oluşturmak, birazda birlik ve beraberliğimizi güçlendirmiş olalım, aynı yolda ne kadar yürüyeceğimizi test etmiş olalım bir anlamda. Gördüğümüz şey şudur ki Silifke beni yanıltmadı. Silifke bu gün İstanbul’da Silifke’nin dinamikleri ve bütün faktörleri el birliği iş birliği yapmıştır. Biraz daha Silifke’yi nasıl pazarlayabiliriz, nasıl tanıtırız onun gayrete içinde olunmuştur. Amatör ruhla yola çıktık, profesyonelliği yakalamaya çalışıyoruz. Aslında ortaya koyduğumuz imkanlarla harcadığımız paraya göre fazlasıyla da geri dönüşünü alıyoruz. Yaptığımız harcamadan daha fazlasını kazanmış şekilde Silifke’ye dönüyoruz. Biraz daha imkanlarımızı ortaya koyup arttırdığımızda çok daha farklı şeylerin ortaya çıkacağını gördük ve inandık” dedi.
"SİLİFKE’NİN MERSİN’DEN FARKLI BİR DESTİNASYON OLARAK TANITILMASI GEREKTİĞİNE İNANIYORUZ"
Silifke’nin Mersin’den farklı bir destinasyon olarak tanıtılması gerektiğine inandıklarını belirten Kaymakam Cinbir, şöyle devam etti:
“Mersinin çatısı altından çok fazla çıkma gayreti içinde değiliz. Biz şuna inanıyoruz. Silifke Mersin ile birlikte tanıtıldığında araya gidiyor. Kayboluyor. Adana’dan Mersin’e gelen turist Tarsus’u, Mersin’i, Kızkalesi’ni geziyor. Zaten yorulmuş oluyor. Sadece Narlıkuyu’ya balık yemeye geliyor. Balığı yediğinde de karnı doymuş oluyor ve oradan geriye dönüyor. Biz Silifke’nin turizmden yeterince payını alabilmesi için Silifke’nin Mersin’den farklı bir destinasyon olarak tanıtılması gerektiğine inanıyoruz. Fuarda Mersin’le ilgili 3 stant var. Çukurova Kalkınma Ajansı’nın, Mersin Büyükşehir Belediyesi ve Silifke’nin standı var. Keşke Anamur, Aydıncık standı da olsaydı. Bunun hiçbir mahsuru yok. Ama bunun mahsurunun olduğunu görenleri de görüyorum. Biz Büyükşehir Belediyesi tarafından organize edilen standa da olmak istedik. Orada da bir bankoda olmak istedik. Yeterince adamımız var ama Silifke olarak ayrı bir stant açtığımız için bize oradan banko verilmedi. Kabul edilmedik oraya. O çatı altında da olmak istedik ama alınmadık. Bizde 12. salonda bütün yüreğimizle kalbimizle amatör ruhumuzla Silifke’yi tanıtmaya ve Silifke’yi pazarlamaya çalıştık. Silifke’den Basın mensuplarımızı da getirmek isterdik ama bütün bunların bir maliyeti var. Bütün basın mensuplarımızı davet ettik Silifke’deki toplantıda. Arzu eden hepsi gelebilirlerdi. Farı takip edebilirlerdi. Ama biletleri bizim tarafımızdan alınmak şartıyla değil. Ona henüz gücümüz yok. Seneye belki o güce de sahip oluruz. Silifke hepimizin. Silifke bu ülkenin bir değeri. Silifke Türkiye’nin bir değeri. Silifke’nin sahip olduğu değerleri dünya ya sunmak bir insanlık borcumuzdur.”
Silifke Belediye Başkanı Mustafa Turgut ise Silifke’nin tanıtımı için ellerinden geleni yaptıklarını ve yapmaya da devam edeceklerini ifade ederek, “Dünyanın 5. büyük fuarı olan 20’nci Uluslar Arası Doğu Akdeniz Turizm ve Seyahat Fuarına (EMITT-2016) Silifke Belediyesi olarak destek verdik. Belediyemize ait folklor ekimizle birlikte fuar süresince görev aldı. Silifke’nin tarihini, folklorunu, turizm alanlarını, içinde bulunan tarım ürünleri,yani kısacası Silifke’yi her şeyi ile dünyaya tanıtmaya çalıştık. Çok güzel bir fan dönemi geçirdik. Silifke’nin daha çok tanıtılması için fuara destek veren başta Silifke kaymakamı olmak üzere oda başkanlarımıza, turizm derneğine ve herkese ayrı ayrı teşekkür ediyorum” dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!