Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE'nin çeşitli şehirlerinden Mersin'e gelen 12 seyahat blogger'ı, bölgenin tarihi ve doğal güzelliklerini gördü, yerel lezzetleri tattı.
Etkinlik, Mersin Ticaret ve Sanayi Odası'nın (MTSO) desteği, 25 No’lu Seyahat Acenteleri Konaklama Eğlence Sanat Spor İşletmeleri Meslek Komitesi ve gezgindünyası.com işbirliği ile organize edildi. Tarsus’tan Anamur’a kadar gezen, yerel lezzetleri tanıyan blogger'lar, kenti anlatan yazı, fotoğraf ve videolarla turizmin canlanmasına katkı sağladı.
Çalışmalar hakkında bilgi veren Meslek Komitesi üyesi Burak Hosta, hedeflerinin Mersin’i bu işin profesyonellerinin gözünden anlatarak son tüketiciye doğrudan ulaşabilmek olduğunu söyledi. Günümüzün pazarlama teknikleri arasında dijital pazarlama ve sosyal medya kullanımının giderek önemini artırdığını belirten Hosta, "Biz de turizmciler olarak bu yöndeki çalışmalara ağırlık vermeye başladık. Bu alandaki çalışmaları 2015 yılı Mayıs ayında başlattık ve sürdürüyoruz" dedi. Geçen yıl mayıs ayında gerçekleştirdikleri ilk çalışmada minimum bütçe ile maksimim verim elde ettiklerini ifade eden Hosta "Bin 905 TL gibi küçük bir bütçe ile 6.5 milyon kişiye ulaşarak, Mersin’in adını duyurduk. Bu sonucu gördükten sonra sosyal medya üzerinden pazarlamanın önemini bir kez daha görüp, bu yıl bu alanda daha yoğun bir çalışma yürütmeye karar verdik" diye konuştu.
Büyükşehir Belediye Başkanı Burhanettin Kocamaz, MTSO Başkanı Şerafettin Aşut ve sektör temsilcileri ile de görüşen blogger'lar, kentin tarihi, doğası ve yayla turizminin çok daha fazla anlatılması gerektiğini, yazacakları yazı ve katılacakları tartışmalarda Mersin’i iç turizmde aranan iller arasında göstereceklerini söyledi.
MERSİN, (DHA)
ME(AŞ/EŞ)(09.04.2016),(FOTOĞRAFLI)