IHA
Oluşturulma Tarihi: Eylül 01, 2015 10:29
MERSİN, MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TARAFINDAN ÖĞRETMENLERE YÖNELİK DÜZENLENEN E-İÇERİK EĞİTİMLERİNİN 7.’SİNE EV SAHİPLİĞİ YAPIYOR. TÜRKÇE VE TÜRK DİLİ EDEBİYATI ÖĞRETMENLERİNE YÖNELİK YAPILAN E-İÇERİK EĞİTİMLERİNE, FARKLI İLLERDEN 115 ÖĞRETMEN KATILIYOR.
Mersin, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından öğretmenlere yönelik düzenlenen e-İçerik eğitimlerinin 7.’sine ev sahipliği yapıyor. Türkçe ve Türk Dili Edebiyatı öğretmenlerine yönelik yapılan e-İçerik eğitimlerine, farklı illerden 115 öğretmen katılıyor.
Türkçe ve Türk Dili Edebiyatı Öğretmenlerine yönelik düzenlenen e-İçerik eğitimleri başladı. Eğitimlerin açılışı Suphi Öner Öğretmenevi’nde gerçekleştirildi. Açılışa, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri (YEĞİTEK) Genel Müdürü Dinçer Ateş, Mersin İl Milli Eğitim Müdürü Adem Koca, SEBİT Genel Müdür Yardımcısı Sadi Türeli ve kursiyer öğretmenler katıldı.
Açılışta konuşan YEĞİTEK Genel Müdürü Ateş, Fatih Projesi kapsamında yılda 120 bin ile 130 bin arasında öğretmeni eğitimden geçirdiklerini bildirdi. Dünyada ilk kez bir eğitim bakanlığının elektronik içerik geliştirme konusunda öğretmenlerine eğitim verdiğini belirten Ateş, Mersin’deki eğitime de 115 öğretmenin katıldığını kaydetti. FATİH Projesinin yalnızca bir tablet projesi olmadığını ifade eden Ateş, “Devlet, öğrencilerine tablet dağıtmak üzere proje yapmaz. YEĞİTEK ve SEBİT’te yaklaşık 700 kişi bu proje için çalışıyor. Bunu aslında Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi olarak tanımlıyoruz” dedi.
“DÜNYANIN EN BÜYÜK EĞİTİM BİLİŞİM AĞINA SAHİBİZ”
e-İçeriklerin hazırlanarak öğretmen ve öğrencilerin hizmetine sunulmasının önemine değinen Ateş, yaklaşık 4 yıldır bu projeyi yürüttüklerine işaret ederek, “Birçok okulumuza etkileşimli tahta halihazırda kurulmuş, tablet bilgisayar dağıtımları ise devam etmektedir. Projenin can suyunu ise EBA (Eğitim Bilişim Ağı) oluşturuyor. Dünyanın en büyük eğitim bilişim ağına sahip olduğumuzu gururla ifade etmek isterim” diye konuştu.
İşin asıl sahibi olan öğretmenlerin bu projenin içerisinde yer alması gerektiğinin altını çizen Ateş, “Milli Eğitim Bakanlığı olarak dünyada Çin ordusundan sonra en büyük organize yapıya sahibiz. İçeriklerin öğrencilerin seviyesine uygun hale getirilmesi gerekiyor. Dolayısıyla EBA’da kendi başına duran bir içerik çok fazla bir şey ifade etmiyor. Öğretmenlerin kendi ihtiyaçları doğrultusunda içerik oluşturdukları bir ekosistem oluşturmaktan bahsediyorum. İhtiyaçlarla beraber programlar da değişiyor. Ne kadar öğrenci profili varsa o kadar içeriğe ihtiyaç duyar hale geliyoruz” ifadelerini kullandı.
İl Milli Eğitim Müdürü Koca ise FATİH Projesi’nin en önemli 5 bileşeninden birinin e-İçerik geliştirmek olduğunu söyledi. Türkiye’nin değişik illerinden gelen Türkçe ve Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenleri ile yeni bir seminer dönemine başladıklarını belirten Koca, “6 haftadan beri e-içerik eğitimleri devam ediyor. İlimizin 7.’si düzenlenen bu eğitimlere ev sahipliği yapmasından büyük bir onur duyuyoruz” dedi.