Mersin’de sorun çözen numara: 444 2 153

Güncelleme Tarihi:

Mersin’de sorun çözen numara: 444 2 153
Oluşturulma Tarihi: Kasım 02, 2016 11:09

Mersin’de sorun çözen numara: 444 2 153

Haberin Devamı

Mersin Büyükşehir Belediyesi tarafından vatandaşların sorun, şikâyet ve isteklerini dinlemek ve çözüm bulmak amacıyla kurulan destek hattı 444 2 153 Çağrı Merkezi’nin bugüne kadar 58 bin 765 çağrıya cevap verdiği açıklandı.
Anamur’dan Tarsus’a kadar Mersinlilerin her türlü istek, öneri ve şikâyetlerini 7 gün 24 saat iletilebildiği 444 2 153 Çağrı Merkezi’nin kullandığı son teknoloji sistemler ile vatandaşların sorunlarına hızlı, kaliteli ve etkili bir şekilde çözüm bulduğu ifade edildi.
HİÇ BİR ÇAĞRI YANITSIZ KALMIYOR
Mersin Büyükşehir Belediyesi Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Dairesi Başkanlığı bünyesinde kurulan 4442153 Çağrı Merkezi’nin, 27 kişilik ekibi ile gece gündüz hizmet verdiği, Büyükşehir Belediyesi’nin misyonu doğrultusunda, kaynakları planlı, programlı ve verimli kullanarak yaşam kalitesi yüksek, modern, çağdaş ve huzurlu bir kent için katılımcı, şeffaf, adil belediyecilik anlayışıyla vatandaşların istek, şikâyet ve taleplerini ilgili daire başkanlıkları ve ilgili kurumlara iletmek, vatandaşların sorununu çözmek amacıyla kurulduğu ve aktif ve öngörülü bir birim olarak dikkat çektiği belirtildi.
Mersinlilerin sorunlarını çözüme kavuşturmak amacıyla çağrı merkezine gelen şikâyet ve önerilerin, filtreleme sistemi ile ilgili birimlere aktarıldığı vurgulayan açıklamada, her birimde, özellikle çağrı merkezi için görevlendirilen birim sorumluları, gelen istek ve önerileri inceleyerek vatandaşlara 24 saat içerisinde dönüş yapmasının esas olduğu bildirildi.
Ulaşımdan sağlığa, çevreden temizliğe, spordan kültüre, cenaze hizmetlerinden engelli hizmetlerine kadar kentin pek çok alanında sorunların çözümü ve taleplerin yerine getirilmesi için hizmet veren çağrı merkezinin, Mersin Büyükşehir Belediyesi’ne ait istek, şikayet ve taleplerin yanı sıra ilçeler arası entegrasyon sistemi ile ilçe belediyelerini ilgilendiren konuları da ilgili belediyelere yönlendirerek gerekli koordinasyonu sağlamasının da önemine işaret edildi.
SORUNLAR ÇÖZÜME KAVUŞUYOR
Çağrı merkezinin kurulduğu 18 aylık süreç boyunca toplam 58 bin 765 bin çağrı alındığı, bunlardan 40 bin 588’ine olumlu yanıt verildiğinin dile getirildiği açıklamada “Ayrıca çağrıların ilgili yönlendirmeleri yapıldı. Bu çağrılardan bin 954’ü olumsuz sonuçlandı, 471 tanesi ise sonuçlanmayı bekliyor. Aynı zamanda her türlü acil duruma hazırlıklı olan çağrı merkezi, kullandığı sistem ile diğer kamu kurumları ile iletişime geçerek, vatandaşların acil aramalarına anında dönüş yapıyor ve sorunları çözüme kavuşturuyor. Çağrı merkezinin sahip olduğu avantajlar sayesinde bütün veriler bir havuzda toplanarak, istatistik çıktıları alınıyor ve birimlerin verimlilik düzeylerine bakılıyor. Alınan verilere göre ise kentin ihtiyacı olan öncelikler ve sorunlar belirleniyor, daha etkin bir belediyecilik hizmeti için çalışmalar yapılıyor.”

ÇEK GÖNDER BİRLİKTE ÇÖZELİM
Büyükşehir Belediyesi’nin bir diğer hizmeti ise Whatsapp ihbar hattının da devreye girdiği açıklandı. Vatandaşlar 0533 155 2 153 nolu Whatsapp hattına kentin eksik gördüğü yanlarını fotoğraflayıp gönderebiliyor. Mersin’de yaşayan vatandaşlar artık her türlü talep, şikâyet ve önerilerini belediye yetkililerine mobil telefonları üzerinden anlık iletebiliyor. Destek hattını rehberlerine kaydederek akıllı telefonlarında yüklü olan Whatsapp uygulaması ile internetin olduğu her yerden belediye yetkilileri ile anlık çevrimiçi iletişim kurup, her türlü şikâyet ve taleplerini görüntülü veya yazılı bir şekilde yetkililere gönderebiliyor.
‘Çek gönder birlikte çözelim’ sloganıyla kurulan Whatshapp ihbar hattının da oldukça benimsendiği, hat çağrı merkezi gibi 7/24 vatandaşlara hizmet verdiği belirtildi.

MERSİN, (DHA)
(01,11.2016)(FOTOĞRAF)
 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!